Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1007115
Nou ik heb m'n eerste herby bestelling binnen. Alleen wil ik eigenlijk gewoon 2 dagen bot en spiervlees, de volgende 2 dagen bot en orgaanvlees geven. Dit omdat de kilo verpakkingen anders wel een paar dagen ontdooid in de koelkast liggen. Daarbij komt dan nog de groente. Of toch maar niet.
Door Fynn
#1007171
Ik haal de dag vantevoren uit de vriezer wat ik nodig heb.
Is het teveel haal ik eruit wat ik nodig heb voordat het helemaal ontdooit is en dan weer terug in de vriezer.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1007219
Fynn schreef: Ik haal de dag vantevoren uit de vriezer wat ik nodig heb.
Is het teveel haal ik eruit wat ik nodig heb voordat het helemaal ontdooit is en dan weer terug in de vriezer.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
zo doe ik het hier ook ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#1007248
Kiloverpakkingen zijn hier ook vaak te groot. Van een kilo bottenwerk blijft niet zo veel over, dat gaat de koelkast in voor de volgende dag. Van spiervlees blijft behoorlijk over, maar dat gaat ook de koelkast in. Ik voer het in meestal 3, soms 4 dagen op. Op dag vier is er nog niets mis mee. Alleen van orgaanvlees haal ik af wat ik nodig heb, van de rest maak ik porties en die gaan dan terug de vriezer in. Nier en lever bijvoorbeeld krijgen ze  namelijk maar 1x in de week, met een kilo daarvan doe ik ca. 4 weken - zolang gaat echt niet goed in de koelkast  :-X.
Gebruikersavatar
Door kira
#1007361
Vlees en bot blijft makkelijk een dag 3/4 goed in de koelkast. Orgaan doe ik eraf halen wat ik nodig heb en dan terug in de vriezer, ook als het al helemaal ontdooit is. Van de lever hoe ik altijd zo'n 200 gram over, en dan eens in de drie weken pak ik dan alle restzakjes. Het is wel even de vraag of een hond van al het orgaan in één keer niet wat dunnere ontlasting krijgt. Ik deed het eerst ook, maar kleine berin scheet dan bagger, dus die krijgt het nu in meerdere porties, bij de andere gaat het wel goed.
Door brie
#1007571
in het begin hadden ze hier ook 1 orgaan dag per week, omdat dat makkelijker was met de kiloverpakkingen.
Maar dan hadden ze een paar dagen in de week droge poep, en op de dag dat ze orgaan aten kwam het er uit fletsen als chocolademelk
Als er nu een bestelling komt trek ik er even wat tijd voor uit om het orgaan vlees iets te laten ontdooien.
Dan maak ik er porties van. Hups de vriezer in.

Als er dan een vleesbot dag is geef ik er ook een portie orgaan bij. Op spiervlees dagen krijgen ze er niets anders bij. Dit werkt prima. en de poep is mooi gelijkmatig
#1007594
Ik haal zelf per dag of per portie uit de vriezer. Sommige porties zijn per 500 gram en anderen per kilo. Ik kan er totaal niet mee zitten dat de honden dan twee maaltijden achter elkaar hetzelfde eten. Doe ik zelf ook: als ik eten over heb eet ik het de volgende dag gewoon weer. En als het moet, de dag daarop ook. Net zolang tot het op is. Opnieuw invriezen doe ik nooit.
Door Anthraciet
#1007603
Ik doe er ook niet zo moeilijk over en als er eens iets over is, doe ik dat in een bakje in de koelkast voor de volgende dag.
Dan maar 2 dagen hetzelfde ingredient, daar kijk ik bij mezelf ook niet zo eng naar.

Bovendien krijgen ze bij mij niet elke dag exact dezelfde hoeveelheid, dus de ene dag ontdooi ik 2 kilo vlees en de andere dag 3 kilo vlees. Ze doen het daar prima op en soms krijgen ze nog wat erbij wat de katten niet opgegeten hebben, dan hebben ze die dag mazzel :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door