Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1006751
Mijn honden eten 2 maal per dag, en hun wekelijkse vismaaltijd bestaat tot nu toe uit zalmsmaak.
Ik lees hier wel eens, dat het beter is om niet vaker dan 2 maal per week vis te geven. Maar als je nu kunt varieren met vis, zou je dan wel vaker dan 2 vismaaltijden kunnen geven?


Gr
Door Minna
#1006971
Lijkt mij dat als je meer vismaaltijden geeft dat het dan ten koste gaat van de rest van het menu. Je moet dan toch iets weglaten. Ik geef een van de 7 maaltijden vis, dus eens in de twee weken. Een keer zalm, andere keer sardientjes of forellen en sardientjes. Vind ik genoeg, dat is toch ergens tussen een kilo en anderehalf vette vis per twee weken. Tuurlijk als het een keer anders uitkomt (had ik toevallig vorige week, bijna alles is weer op en ben de vriezer aan leegvoeren om die schoon te kunnen maken) kan het, dus hier idd vorige week maandag en vrijdag vis. Maar heel vaak zou ik het niet doen.
Door Lizzy
#1007046
nova schreef: Mijn honden eten 2 maal per dag, en hun wekelijkse vismaaltijd bestaat tot nu toe uit zalmsmaak.
Ik lees hier wel eens, dat het beter is om niet vaker dan 2 maal per week vis te geven. Maar als je nu kunt varieren met vis, zou je dan wel vaker dan 2 vismaaltijden kunnen geven?


Gr
Wat is zalmsmaak?
Ik zou van de 14 maaltijden niet meer dan 2 maaltijden met vis geven.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1007070
Lizzy schreef: Wat is zalmsmaak?
Ik zou van de 14 maaltijden niet meer dan 2 maaltijden met vis geven.
Ik denk (nah, weet zeker, want ik heb even Nova's berichten nagespiekt) gewoon zalm.
Gebruikersavatar
Door nova
#1007073
Lizzy schreef: Wat is zalmsmaak?
Ik zou van de 14 maaltijden niet meer dan 2 maaltijden met vis geven.
Ik bedoel gewoon zalm, wel vers  :)

Gr
Gebruikersavatar
Door pike
#1007092
Minna schreef: Lijkt mij dat als je meer vismaaltijden geeft dat het dan ten koste gaat van de rest van het menu. Je moet dan toch iets weglaten. Ik geef een van de 7 maaltijden vis, dus eens in de twee weken. Een keer zalm, andere keer sardientjes of forellen en sardientjes. Vind ik genoeg, dat is toch ergens tussen een kilo en anderehalf vette vis per twee weken. Tuurlijk als het een keer anders uitkomt (had ik toevallig vorige week, bijna alles is weer op en ben de vriezer aan leegvoeren om die schoon te kunnen maken) kan het, dus hier idd vorige week maandag en vrijdag vis. Maar heel vaak zou ik het niet doen.
Deze zin snap ik niet zo goed, tenzij je om de andere dag een vastendag hebt ???
Ik geef ook een van de 7 maaltijden vis, bij mij is dat dan een keer per week vis.  ;)
Door Minna
#1007224
Deze zin snap ik niet zo goed, tenzij je om de andere dag een vastendag hebt
Ja je hebt hem helemaal goed gesnapt, ze eten hier inderdaad om de dag.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door