Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door annetenmick
#1007085
Hoe vaak mag je nu penscompleet geven ? Kan ik het om de dag geven en die andere dag vleescompleet ?
We zijn nu nog aan het begin met Barfen. d.w.z. kippenvleugels en nekken. Over een paar weken wil ik half kvv en half barf gaan doen, maar dan heb ik voor die tijd nog wel eens hulp van jullie denk ik nodig voor het uitrekenen hiervan.

Kun je namelijk als hij 800 gr. kvv krijgt nu ook 800 gram in totaal barf geven  perdag ? Of moet je dit anders bekijken ?
Gebruikersavatar
Door kira
#1007118
Er zullen honden zijn die dat iedere dag eten. En als je om en om doet is er al wat varieteit. En als je dan ook nog half gaat barfen, zou ik daar geen pens bij doen, en geen rundvlees (zit vast in die vleescompleet, maar dat zal op de verpakking staan). En als bot wellicht snel proberen dat bot te gebruiken dat niet in kvv zit (wel zacht bot en bij de start is kippenek en wellicht eendenek een goed idee, en dan als dat goed gaat over op bv parelhoen).

Hier komt het gewicht niet overeen. Het gewicht bij de verschillende soorten kvv komt ook niet overeen. Als het CB is, heb ik minder nodig als dat ik Smuldier geef, en van Energique had ik ook weer iets anders nodig. Voor barf geldt de richtlijn 2% per kg lichaamsgewicht, bij grote honden eerder wat minder, bij kleine eerder wat meer. Maar van hond tot hond kan het verschillen. Heb er hier één die zit op 1,2% en één die zit op 2,5% en vallen alle twee in de categorie groot en hun beweging op een dag is gelijk. In grammen geef ik van kvv minder als van barf. kvv is 7,5 kg in de week, barf is dik 9 kilo in de week (inclusief groente). Ik merk zelf wel dat bij barf er tussendoor niets meer gegeten wordt, ook niet gesnaaid. Bij kvv wel (oortje, pensstaafje, neusje etc.).

Met half half (zo ben ik ook begonnen) deed ik weinig orgaan en dan met name maag en nier, volgens mij zit dat niet zo in kvv en dan deed ik dat van konijn en schaap-lam, dat zit ook niet zo in kvv. Hart deed ik ook van schaap/lam of van eend, dat zit ook niet in de meeste kvv soorten.

Verder was het even puzzelen met het gewicht. De ene kwam aan en moest minder, de ander viel af en moest meer. Dus goed voelen en gewoon het menu bijstellen als het gewicht de verkeerde kant opgaat.

Succes met het omzetten en volgens mij mag je op dit forum raak vragen, er zijn altijd mensen die je vragen kunnen beantwoorden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door