Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door cathrien
#1005551
Een van mijn pups heeft veel last van groeipijnen. Nu heb ik in een hondtijdschrift gelezen  deze homeopathische medicatie.

Nu is mijn vraag wie heeft er ervaring mee? en hoe was het resultaat?

Wat vinden jullie van deze medicatie bij groeipijn?
Laatst gewijzigd door cathrien op ma 14 jul 2008, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door vagebond
#1005864
Bedoel je soms de celzout? Die wordt ingezet bij o.a. groeiprocessen van beenderen. Een tekort geeft krampen en onrust, lees ik nu in mijn celzoutenboek. Net zo'n cursus gedaan, echt interessant. Celzout werkt meer oppervlakking dan homeopathie. Is meer gewoon aanvullend op een tekort in de cel.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1007020
Calcium phos heb ik geregeld gebruikt bij groeipijnen toen ik nog niet zoveel met voeding deed. En het werkt in ongeveer 50% van de gevallen goed. Dat is niet zo veel maar eventueel het proberen waard.
Gewoon het calciumgehalte van de voeding verlagen werkt beter.
Door cathrien
#1007027
Hitam schreef: Calcium phos heb ik geregeld gebruikt bij groeipijnen toen ik nog niet zoveel met voeding deed. En het werkt in ongeveer 50% van de gevallen goed. Dat is niet zo veel maar eventueel het proberen waard.
Gewoon het calciumgehalte van de voeding verlagen werkt beter.
Bedankt voor je antwoord.
Zijn voeding is carnibest natuur. Nu is mijn vraag hoe kan ik het calciumverlagen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1008244
Als je gewoon KVV geeft lukt dat niet. Bandit (wij dus) heeft een dieetvoeding voor groeipijn. We zijn met een onderzoek bezig. Als je mee wilt doen dan moet je even Huub bellen: 0318-590554
Door Lizzy
#1008277
Hitam schreef: Als je gewoon KVV geeft lukt dat niet. Bandit (wij dus) heeft een dieetvoeding voor groeipijn. We zijn met een onderzoek bezig. Als je mee wilt doen dan moet je even Huub bellen: 0318-590554
Nou, dat lijkt me niet zo moeilijk, om dat met KVV toch op te lossen. Gewoon wat minder KVV en daarvoor in de plaats wat extra spiervlees met groente. Toch ben ik er nog steeds niet van overtuigt dat het het vleesbot is. Ik heb namelijk vele honden van groeipijn op zien knappen door ze minder orgaan en minder spiervlees te geven en meer groente te geven en dezelfde hoeveelheid vleesbot.... Ik weet niet of jij daar een verklaring voor hebt? Ik in ieder geval niet...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1008402
We zijn het dus aan het onderzoeken. Het voer bevat minder botten en minder spiervlees. Meer pens en meer groente. Dus het voldoet ook aan jouw criteria.
Tot nu toe hebben we er een hond of 18 op staan en het werkt bij bijna allemaal erg goed. Op twee na gaven ze allemaal binnen een week een duidelijke verbetering te zien.
Alleen weten we niet zo goed hoe laag de calcium mag worden.

Ik denk dat het te maken heeft met de hoeveelheid energie die er in zit. Gemakkelijk verteerbare energie geeft een hogere groeisnelheid en dus meer groeipijn.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door