Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#984579
Balou gedraagt zich al sinds gisteravond raar. Hij kan heel rustig liggen, vliegt vervolgens overeind alsof hij gestoken is en probeert dan naar zijn kont te happen.
Ik heb zijn anaalklieren al nagekeken en die zijn niet vol, ik weet niet wat er aan de hand kan zijn.

Een kennis opperde dat hij misschien wormen had, die zouden dit ook kunnen veroorzaken.

Komt iemand dit bekent voor?
Door tt-tjes
#984600
Nee, ik kan niets ontdekken in zijn ontlasting. Het lijkt mij ook niet echt jeuk, maar meer alsof het in ene steekt oid. Hij vliegt dan echt overeind.
Door kojak
#984702
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Muisje
#985023
Jack had dat ook idd ook zijn anaalklieren.. Weet je zeker dat deze niet vol zitten... Bij jack ontstond er een hotspot door..
Door tt-tjes
#985141
Muisje schreef: Jack had dat ook idd ook zijn anaalklieren.. Weet je zeker dat deze niet vol zitten... Bij jack ontstond er een hotspot door..
Ja, weet ik heel zeker, ik heb nog geprobeert ze te legen en er kwam maar een klein druppeltje uit.
Door kloetje
#1006797
Mijn maltezer heeft daar ook weleens last van. Ligt hij rustig te slapen springt dan ineens op en loopt dan weg. Het lijkt inderdaad of hij dan een steek krijgt. Bleek dus een infectie te zijn aan zijn piemel. Moest  toen gaan spoelen met betadine en water.Inspuiten en dan een minuutje masseren.De betadine met water moest dezelfde kleur krijgen als een kopje thee.
Door Laura2004
#1006815
Ik zag dit gedrag vroeger bij Kai als hij verstopte anaalklieren had en Ziggy doet het ook als ze verstopte anaalklieren heeft.
Door Laura2004
#1006816
tt-tjes schreef: Ja, weet ik heel zeker, ik heb nog geprobeert ze te legen en er kwam maar een klein druppeltje uit.
Oh, dit had ik niet gezien, misschien kan je voor de zekerheid een mestonderzoek laten doen om uit te zoeken of hij wormen heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door