Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lucienne
#1006082
Storm is al een aantal weken aan het "klooien" met zijn oren. Eerst in het ene oor ontsteking. Toen in allebei weer ander smeerseltje en een ab kuur. Iets in zijn vacht tegen o.a. oormijt.
Ik dacht dat het over was, begint hij nu toch weer met zijn oren te schudden. Ik heb even in zijn oren gekeken ik zie wel iets, maar ruik nog niets. De da zei de vorige keer dat als het niet overging zijn oren gespoeld moeten worden.
Kan ik ook nog iets anders doen ????
Door Connys
#1006093
Ik heb het hier heel erg gehad met een hond, roetzwarte oorsmeer met jeuk en pijn enz. enz. het kwam iedere keer terug en niks hielp!.
Toen op aanraden van het reformhuis hier Plantago oordruppels van Dokter Vogel geprobeerd en al een half jaar schone oren. Je kunt het in en uitwendig gebruiken, ik heb het alleen inwendig gegeven. Uitwendig helpt ook Johannesolie en fysiologische zoutoplossing heel goed.
Door *Natasja*
#1006129
Ik vind de Prodier oordruppels van VSM erg goed. Ik heb hier ook een "oren-klant" rondlopen, ik moet bij haar echt iedere week de oren schoonmaken (met Epiotic oorcleaner), anders gaat het geheid mis. Ook zijn bij haar al 2 keer de oren gespoeld bij de DA.
Door cathrien
#1006164
Ik doe op het puntje van de oren wat trea tree olie een keer in de 14 dagen en wat een schone oren. Als er veel troep uitkomt doe ik het enkele dagen achter elkaar.
Door Lizzy
#1006346
Ik ben ook een zeer groot Prodier Oordruppels fan (of Puur Oor van NML Health). Ik zweer daar zelfs bij.
Door Lucienne
#1006456
Heel fijn allemaal, bedankt. Heb Prodier besteld en Epi-Otic. Hoop dat het werkt. Ik zie een klein plekje en verder een beetje vuil. Dus snel behandelen om erger voor te zijn !!!
Door Femke
#1006533
ik gebruik specicare oorreiniger van Leo, en bij de berner zijn vieze oren een teken dat hij moet ontgiften...
Door Lucienne
#1010494
Ik heb prodier en epi-otic gekochteen gebruikt. Maar het wordt steeds erger. Toch maar even een afspraak gemaakt bij de DA. Zal wel spoelen van de oren worden. Ik zag dat er aan de randen van zijn oren ook allemaal schilvertjes zitten.
Ik zou het vervelend vinden als hij daarvoor onder narcose moet, maar ja wat moet dat moet. Ik wil er ook geen dove hond aan overhouden.
Door Lizzy
#1010496
Ik heb hier een hond die zo ongeveer allergisch is voor Epi Otic. Ik vind de combinatie Epi Otic + Prodier niet echt ideaal maar ik zou zeker even naar de DA gaan. Laat desnoods een kweekje nemen van het vuil, zodat ze kunnen bepalen om welke bacterie het gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door