Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Juul
#1005629
De uitleg;
Vanmiddag stoot Falco op een hazenleger met 1 pasgeboren haasje. 25 cm vanaf het pad, op een heel drukke hondenuitlaatroute! Hoe stom kunnen die moederhazen zijn........
Verderop op het pad zat nog een haasje, vlies er nog bijna helemaal omheen. Och-gaer-um!! Ik heb ze toch maar van het pad afgepakt, vlies verwijderd en ze wat verderop in de bosjes gezet. Ik weet dat je ze beter kunt laten zitten, maar tijdens hondenspitsuur leek me dat ook geen optie.

Nu de vraag;
Falco heeft minstens 1, misschien wel meer, placenta-tjes opgegeten. (De jonkies gingen niet dood van kwispelen en blij omkijken naar het baasje ;D)
Ik weet dat wild eigenlijk 20 dagen ingevroren moet zijn i.v.m. parasieten. Kan dit nu dan kwaad, of hoef ik me daar niet druk over te maken. En wat houden die parasieten in; wormen? Of nog anders?
Door Mevroi Kruim
#1006301
Volgens mij loop je een klein risico op wormen. Ik zou me niet druk maken eerlijk gezegd, hier eten ze ook wel eens DHZ-barf in de vorm van konijn of muis en dat gaat nog steeds goed. Van placenta kunnen ze wel stevig aan de slinger maar hazenplacenta's zijn niet zo groot  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door