Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door taksje1
#1005882
Gentle, mijn takkie, braakt sinds gisteren. Ruim na het eten (3uur en vandaag 2 uur). Het komt er onverteerd uit. Ze lijkt niet ziek, is wel rustig en heeft vandaag niet gulzig (CB) gegeten. Heeft geen diarree. Ik heb de topics over braken nagelezen en las over een hond die ruim na het eten braakte omdat er een maag/darmkanaalblokkade was na het eten van iets onverteerbaars. Nu heb ik niet gezien dat Gentle iets inslikte dat niet kan verteren. Wél zit ze dagelijks in haar zandbak te graven en ook in het bos is ze altijd wel aan het graven. Ik vraag me nu af kan een hond zoveel zand binnen krijgen met spelen dat er een verstopping ontstaat?Ze is maar klein 3 kilo. Het zit me niet echt lekker :(, ze braakt eigenlijk zelden. Iemand ervaring hiermee?
gr Thea.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1005883
ja, dat kan, ze kunnen een blokkade krijgen van te veel zand....
als ze nooit spuugt zoals je zegt en het eten komt er id onverteerd uit, en morgen doet ze het nog dan zou ik een ritje DA doen.
Door Femke
#1005920
ja het zou een verstopping kunnen zijn, maar ook 'iets' waardoor de maag niet goed functioneert. Mijn hond heeft na NSAID's eens gebraakt, ruim 15 uur na het eten en het kwam er onverteerd uit.....

als het morgen niet over is zou ik toch even naar de DA gaan  ;)
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1005923
Ik heb ook wel eens bij een zieke hond gehad, dat het er pas de volgende morgen  ook totaal onverteerd weer uit kwam. Kennelijk is de maag dan zo van streek, dat hij totaal niet werkt.

Als je het niet vertrouwd zou ik zeker morgen even langs de da gaan!
Door Laura2004
#1005924
Femke schreef: ja het zou een verstopping kunnen zijn, maar ook 'iets' waardoor de maag niet goed functioneert. Mijn hond heeft na NSAID's eens gebraakt, ruim 15 uur na het eten en het kwam er onverteerd uit.....

als het morgen niet over is zou ik toch even naar de DA gaan  ;)
Een beetje off-topic, maar wat zijn NSAID's?

@Thea: beterschap voor Gentle  :-*
Door Femke
#1005929
Laura2004 schreef: Een beetje off-topic, maar wat zijn NSAID's?

@Thea: beterschap voor Gentle  :-*
Pijnstillers/ontstekingsremmers. Volgens mij was het carprodyl.
Door Laura2004
#1005930
Femke schreef: Pijnstillers/ontstekingsremmers. Volgens mij was het carprodyl.
Ok, ik had er nog nooit van gehoord  ;)
Door Femke
#1005940
Laura2004 schreef: Ok, ik had er nog nooit van gehoord  ;)
het is een verzamelnaam. Ook ibuprofen, naproxen en diclofenac vallen eronder.
Door taksje1
#1005950
Bedankt voor jullie reacties BPers. Gentle heeft geen NSAID,s gekregen. Nooit erg in gehad dat al dat zand misschien niet goed kan zijn :-[.  Ook vanavond bij het uitlaten weer braken en weinig ontlasting. Als er morgen geen verandering is ga ik zeker even naar de DA.
mvg Thea.
Door taksje1
#1006214
Vanochtend bij het uitlaten wat ontlasting, niet teveel. Bij thuiskomst begon ze direct weer te braken, er kwamen zwarte korrels leek op hout bosgrond o.i.d., daarna heeft ze nog 4 keer wat vocht en gal opgegeven. Bert(mijn betere helft) ;) ,wilde niet dat ik haar eten gaf, maar braken met een lege maag vind ik een pijnlijk iets. Heb haar dus toch CB gegeven en het zit er tot nu toe nog in. Ze is rustig en alleen als ik naar de tuin ga staat ze al in de zandbak, maar die laten we maar even voor wat ie is. Misschien dom maar ik heb haar net een halve haring gegeven ze is afgevallen en die haring was zo weg. Ik houd haar goed in het oog en zit zo bij de DA indien nodig. Ik ben zo gek met die takkies. Zou ik het graven van Gentle wat moeten beperken, wat denken jullie?
Bedankt voor jullie support, het is fijn om je zorgen over dieren te kunnen delen op dit forum :)
Gr. Thea
Door *Natasja*
#1006251
taksje1 schreef: Vanochtend bij het uitlaten wat ontlasting, niet teveel. Bij thuiskomst begon ze direct weer te braken, er kwamen zwarte korrels leek op hout bosgrond o.i.d., daarna heeft ze nog 4 keer wat vocht en gal opgegeven. Bert(mijn betere helft) ;) ,wilde niet dat ik haar eten gaf, maar braken met een lege maag vind ik een pijnlijk iets. Heb haar dus toch CB gegeven en het zit er tot nu toe nog in. Ze is rustig en alleen als ik naar de tuin ga staat ze al in de zandbak, maar die laten we maar even voor wat ie is. Misschien dom maar ik heb haar net een halve haring gegeven ze is afgevallen en die haring was zo weg. Ik houd haar goed in het oog en zit zo bij de DA indien nodig. Ik ben zo gek met die takkies. Zou ik het graven van Gentle wat moeten beperken, wat denken jullie?
Bedankt voor jullie support, het is fijn om je zorgen over dieren te kunnen delen op dit forum :)
Gr. Thea
Ik vind het inderdaad niet erg handig om een hond die zo aan het spugen is een haring te geven  :-\ Was het wel een rauwe haring?

Verder vind ik een hond die zwarte korrels braakt, iets om vandaag nog mee naar de DA te gaan. Ook het feit dat ze zo weinig ontlasting heeft, vind ik zorgwekkend (al kan het ook komen door het feit dat ze zoveel spuugt natuurlijk).
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1006280
zou als ik jouw was toch ook richting DA gaan hoor, liever voor niets dan...
en ik zou de honden niet meer in het zand laten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door