Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door laura
#100617
Richard merkte al sinds een week dat Tosca vaker klitjes had in de vacht op de buik.....
Uiteindelijk zijn we maar een verder gaan kijken. Er komt uit haar tepels een wit goedje, wat erg lijkt op melk.....

Ze is niet drachtig, hoe kan dit? Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.
Kennen meer mensen dit??

Verder heb ik gemerkt dat de tepels iets meer opgezwollen zijn, maar dat is minimaal.

Verder heb ik het idee dat ze iets aanhankelijker is geworden. Vanacht heeft ze de hele nacht bij ons op bed gelegen, terwijl ze dit normaal zelf niet eens wil.....

Ik maak me wel een beetje zorgen, aangezien ze zoiets echt nog nooit heeft gehad in de 7 jaar van haar leven....

Hopelijk kan iemand mij/ of Tosca helpen?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#100618
Is ze niet schijnzwanger ? 8 a 9 weken geleden loops geweest of is ze gecastreerd. ;)
Door Truus
#100619
Ik denk dat ze schijnzwanger is. Na de loopsheid had onze vorige hond dit ook. Ze kreeg ook nesteldrang en sleepte dan zachte dingen in haar mand.
Zelfs de cavia zag ze aan voor een puppy ;D.
Het ging vanzelf weer over.
Door laura
#100621
Nesteldrang heeft ze niet, maar met dingen slepen/ spelen heeft ze ook nog nooit gedaan.

(Speeltjes doet ze dus ook niets mee :-\, maar dat is offtopic)

Ik heb niet het idee dat ze verder ergens problemen van ondervind.
Als het schijnzwanger is, zijn er dan nog dingen waar ik speciaal op moet letten?

In ieder geval bedankt....

Gaat het trouwens altijd vanzelf over?
Door Truus
#100622
Is ze pas loops geweest Laura?
Dit gaat vanzelf over. Ik zou het maar even afwachten hoor. Je kunt wel naar de D.A. gaan voor een spuit maar dat heb ik nooit gedaan.
Succes.
Door laura
#100625
Ze is niet al te lang geleden loops geweest, zo ongeveer 10 weken geleden denk ik, dus dat kan heel goed kloppen....

Een spuit hou ik niet zo van, ze reageert niet veel anders als normaal.... Ze heeft er zeker geen last van, buiten dat de tepels die verborgen zitten smeriger zijn en ze die meer wil likken.
Door laura
#100626
hmmmm, goed stukje, buiten dat ze melk produceert klopt er niet veel van....

Die drang van een nest heeft ze totaal niet, terwijl de melk er al wel bijna een week is....

Hoe ze tegenover andere honden is kan ik niet testen ivm de agressie.

Buiten vindt ze het nog net zo leuk! Verder reageert ze niet anders op visite....

Ik weet niet, misschien vertoond ze niet alle symptomen? wat dat betreft is het altijd al een rare hond geweest. Welke hond houdt nou bv niet van speeltjes? dat zijn er volgens mij niet zo gek veel, tenminste ik ken ze niet
Door danielle1980
#100631
die van mij hou dr ook niet van,
al1 soms van n touwtje ;D

er zijn nog wel meer stukjes op internet is veel te vinden.
je kan misschien gewoon zoeken ;D
Door Lizzy
#100638
Ik denk toch schijnzwangerschap. Onze Whoofer gaf zoveel melk dat je er wel 10 pups mee kon voeren. Maar nestdrang? Oh nee, Whoofer had daar geen last van!
Door laura
#100641
In dat stukje (zie hierboven ergens voor de link)
staat dat het ook verstandig is om het dagritme te doorbreken.

Nu kan mijn vriend de hond in principe elke dag meenemen... Ze zit dan wel een poosje alleen in de auto, maar volgens mij heeft Tosca daar geen problemen mee (mits t natuurlijk niet te warm is!).
Wat denken jullie, zou dit een goed idee zijn? Er staat namelijk in dat het goed is om de hond uit het ritme te halen.
In de auto heeft ze natuurlijk niet haar eigen plekje waar ze misschien toch denkbeeldig een nestje maakt?
Door danielle1980
#100659
als dat kan lijkt me t een kan je dat doen
je kan t toch gewoon proberen?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 24 mei 2004, 03:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#100666
Ik zou haar niet in de auto meenemen, vooral omdat het erg snel warm wordt in een auto.
Verder denk ik niet dat het voor Tosca echt nodig is omdat ze geen aanstalten maakt om een nest te maken.
Ik zou er op letten dat haar tepels niet ontstoken raken, dus goed schoonmaken en in de gaten houden. En verder zou ik haar ook nu niet op het bed laten, tenzij je dat in de toekomst ook goed vind. Dus geen dingen toestaan omdat ze nu 'zielig' is.
Je kunt beter wat vaker met haar uitgaan om haar af te leiden. Gitte had ook altijd erg last van schijndrachtigheid, ze gaf hel veel melk en was heel sloom in huis en in de tuin ging ze dan een hol graven. Ik ging dan wat leuke spelletjes met haar doen of een extra wandelingetje met haar maken als afleiding.
Als Tosca veel melk geeft dan kun je volgens mij bij de DA wel een middeltje krijgen om de melkproduktie te stoppen.
Gitte gaf ik altijd Pulsatilla maar daar moest je meteen na de loopsheid mee beginnen, het hielp wel goed bij haar. Dus misschien een idee voor de volgende loopsheid?
Door Truus
#100668
Veel afleiden helpt inderdaad Laura en geen zachte spullen in haar mand.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door