Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
#1005992
Een kleine 2 weken geleden werd Tinus meer geinteresseerd in zijn zus en likte vaak haar plas op en pieste er iedere keer overheen,omdat ze eerdaags loops moest worden dacht ik dat het hier aan lag...tot gisteren toen wij met onze vrienden thuis kwamen en hun zeer sociale en lieve labrador teef door Tinus niet zo vriendelijk werd begroet(was wel op afstand)toen viel pas het kwartje want normaal kunnen er zelfs reuen zonder problemen in zijn buurt komen,als Tara loops is hij dus best vervelend tegen andere honden.
Een tissue gepakt en tegen haar poes geduwd(die overigens groter was maar niet zoals normaal,maatje baviaan zal ik maar zeggen)en er zaten een paar zeer kleine druppeltjes donkerbruin bloed op,ze plast ook meer de laatste tijd en likt heel veel aan haar poes...vanmorgen voor en na het wandelen niet veel aan de hand samen,hij was soms vervelend maar Tara vindt dit dus(nog) niet leuk,geen avances etc en liet hij het wel uit zijn hoofd...tot vanavond....gelukkig liep ik steeds naar het raam tijdens koken  ::) om te kijken wat ze alletwee deden....en ja hoor!
Zij lag gewoon en Tinus stond er een partij overheen te karren...gewoon niet normaal meer...heb ze meteen apart gedaan en nu dus maar morgen aankijken en vooral uit elkaar houden.
Ik neem aan dat Tara nu op haar hoogtepunt is qua dekkingsperiode
Is dit normaal zonder dat ik bloed heb gezien ?,normaal verliest ze toch aardig wat, al moet ik eerlijk zeggen dat de laatste loopsheid in Dec ook met vrij weinig bloed gepaard ging...haar laatste dag van haar droogstaande periode was 5 januari...hierna werd alles weer gewoon  :)


Ik neem nog maar een rood wijntje....wetende wat ons nog te wachten staat  :-X  :D
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 14 jul 2008, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#1006010
Het kan goed dat ze zomaar ineens minder bloed gaat verliezen. Hier zie ik ook bij de jongeren  meer "rommel" dan bij de wat ouderen (die van 5 ofzo). Tijdens de dekdagen is het volkomen normaal dat ze dan droog komen te staan. Ze likte zich wel schrijf je, dus er zal best bloed geweest zijn alleen heb je dat nu niet op de vloer o.i.d. gezien maar heeft ze zich perfect schoongehouden. Omdat de druppels die je gezien hebt erg donker waren zou ik haar even goed in de smiezen houden, want dat valt toch niet onder normale vloeiing.
Door tieneke
#1006012
Angelique schreef: Het kan goed dat ze zomaar ineens minder bloed gaat verliezen. Hier zie ik ook bij de jongeren  meer "rommel" dan bij de wat ouderen (die van 5 ofzo). Tijdens de dekdagen is het volkomen normaal dat ze dan droog komen te staan. Ze likte zich wel schrijf je, dus er zal best bloed geweest zijn alleen heb je dat nu niet op de vloer o.i.d. gezien maar heeft ze zich perfect schoongehouden. Omdat de druppels die je gezien hebt erg donker waren zou ik haar even goed in de smiezen houden, want dat valt toch niet onder normale vloeiing.
Ze ligt nu apart op haar matrasje want Tinus is er klaar voor  ::)
Het waren niet eens druppels maar gewoon hele kleine spettertjes oid en inderdaad donkerbruin/rood.
Niet zoals normaal in ieder geval,Tinus is inmiddels weer kompleet '' los van de beer'' zoals gewoonlijk  ::)
Verder oogt ze niet ziek,helemaal niets.
Hoe dan ook hou ik haar zeker in de gaten voor verdere rare vloeiing oid,vind de kleur van het bloed dan ook vreemd.
Door Minna
#1006097
Hier heeft Pinkki ook altijd bescheiden loopsheden, vind ook bijna geen bleod, daarom probeer ik ook zo elke keer te kijken met zakdoekje oid hoe de kleur is. De mechelaars zijn in dat opzicht wel smerig, die verliezen meer en het ligt dan in mooie spettervormen over de vloer... :-X
Ko had eerder ook loopsheden die merkte je alleen aan het feit dat de reuen idd anders met haar omgingen.
Ko had met de laatste loopsheid ook donkerdere afscheiding, maar weer iets minder. Dat was dus de beruchte baarmoederontsteking als einde voor de loopsheid...en ook als einde voor alle loopsheden.
Als je de kleur niet vertrouwt goed in de gaten houden en temperaturen, ze hoeven helemaal niet ziek/sloom over te komen.
Door Brecht
#1006100
Anderz had het deze ronde ook dat ze heel weinig bloed verloor ( heb er ook een topic over geopend..) en als ik al iets zag was het ook vrij donker bruin/rood... maar na een dag of 5 is ze wel weer meer gaan vloeien (en helder rood) en zag je dus ook duidelijk wanneer mevrouw opgesprongen was of gespeeld had.... en was het weer als vanouds regelmatig de dweil door de kamer heen  ::) dus hou idd even de kleur in de gaten en verder heel veel plezier de komende weken met die 2  :P ;)
Door tieneke
#1006485
Minna schreef: Hier heeft Pinkki ook altijd bescheiden loopsheden, vind ook bijna geen bleod, daarom probeer ik ook zo elke keer te kijken met zakdoekje oid hoe de kleur is. De mechelaars zijn in dat opzicht wel smerig, die verliezen meer en het ligt dan in mooie spettervormen over de vloer... :-X
Ko had eerder ook loopsheden die merkte je alleen aan het feit dat de reuen idd anders met haar omgingen.
Ko had met de laatste loopsheid ook donkerdere afscheiding, maar weer iets minder. Dat was dus de beruchte baarmoederontsteking als einde voor de loopsheid...en ook als einde voor alle loopsheden.
Als je de kleur niet vertrouwt goed in de gaten houden en temperaturen, ze hoeven helemaal niet ziek/sloom over te komen.
Ik hou haar heel goed in de gaten,verder is ze zoals altijd.
De komende dagen mogen ze elkaar niet meer zien,nu maar hopen dat het leed weer snel voorbij is,in ieder geval missen we nu een kleine 2 weken bloedverlies met een dan al vervelende broer  :D
Arme Tinus ligt nu buiten af te koelen na de wandeling vanavond,hij is echt zielig in deze periode's.
Door tieneke
#1006487
Brecht schreef: Anderz had het deze ronde ook dat ze heel weinig bloed verloor ( heb er ook een topic over geopend..) en als ik al iets zag was het ook vrij donker bruin/rood... maar na een dag of 5 is ze wel weer meer gaan vloeien (en helder rood) en zag je dus ook duidelijk wanneer mevrouw opgesprongen was of gespeeld had.... en was het weer als vanouds regelmatig de dweil door de kamer heen  ::) dus hou idd even de kleur in de gaten en verder heel veel plezier de komende weken met die 2  :P ;)
Hoe Tinus vandaag is kan het gewoonweg niet anders dan dat ze hooguit nog een dag of 4 a 5 droogstaat..pffff wat een verademing als het feest weer voorbij is.
#1012663
Bentie maakte zich de vorige loopsheid, ongeveer een maand geleden, ook altijd goed schoon, bijna geen bloed. Ze hield alles nu goed schoon, dus ja, makkelijk voor mij, maar ik wil wel weten wat haar eerste dag is. Hoe zit het met de andere hondjes die rauw eten, bloedde die ook minder.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door