Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Deesje
#1005655
een vraagje.. ik zit inmiddels tegen de tijd aan te hikken dat ik moet gaan beslissen of ik wel of niet laat enten.. eigenlijk wil ik het niet maar we gaan een paar keer per jaar naar duitsland voor een paar daagjes.. over het algemeen wordt er nooit gecontroleerd maar onze laatste keer was er vanalles gebeurd en een hoop ellende met iemand die zieke puppies wilde verkopen en niet weg wilde.. politie gebeld, toen kwam er iemand van het verterinairambt bij en moest iedereen zijn paspoort laten zien..

ik kan van mijn dierenarts een titerbewijs/ verslag krijgen, ik weet dat het niet officieel is maar ik vraag me nu af of je er evt iets mee kunt.. en wat zijn de risico's (boete, in beslagname???)
hoe doen jullie het, laat iedereen die wel es in het buitenland komt gewoon alles enten???

ik kan trouwens op een aantal sites alleen vinden dat rabies verplicht is..
eur paspoort, chip en rabiesenting
Laatst gewijzigd door Deesje op ma 14 jul 2008, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#1005779
Klopt.... rabies is verplicht.
In Duitsland soms wel muilkorf en soms aanlijngebod.

Ik vind overigens dat een verplichte enting niet moet worden 'weggewuifd'. Zolang Rabies verplicht is vind ik dat mensen 2 keuzes hebben:
1- hond laten enten en naar het buitenaldn meenemen
2- hond niet laten enten en thuislaten

Maar goed, ik hou mij graag aan alle regels! ;-)


Suzanne
Door Deesje
#1005980
ik heb rabies ook braaf laten enten..
alleen wat de rest betreft is er dus geen regel en valt er ook niets aan de regels te houden.. er is een aanbeveling om de rest wel te laten enten maar ook in duitsland zijn verschillende dierenartsen het hier dus niet mee eens.. ik vind de 2 keuzes die je stelt een beetje zwart-wit.. net als ik bewust kies voor rauw voeren kies ik ook voor verder zo weinig mogelijk rommel in mijn hond.. en datar hoort onnodig enten ook zeker bij...
Ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen en ALS de cocktail verplicht geweest was had ik waarschijnlijk ook nobivac laten enten (en me dus aan de regels gehouden).. als er echter geen regel geldt..

buiten dat is het mijn hond die het meeste risico loopt lijkt me en ik zou niet weten waarom ik hem thuis zou moeten laten? (buiten het feit dat ik hem simpelweg niet thuis kan laten omdat ik hem nergens kwijt kan, laat ik het anders zeggen niet kwijt wil..)
Door dogsunlimited
#1006116
Onze honden zijn gisteravond met Rabies gevaccineerd, omdat we de komende tijd vaker in Duitsland te vinden zullen zijn en de honden thuislaten geen optie is. Voor Stanley is het echt de laatste keer dat er nog iets in wordt gejast. Voor Whooper is het de eerste keer met Rabies. Op dit moment gelukkig geen bijwerkingen te zien, dat is met de Weil bij Stanley duidelijk anders. Ben nu bezig met ontgiften bij beide honden. In 2006 hebben ze de Puppy DP op volwassen gewicht gehad die tot 2009 geldig is. De Puppy DP is geaccepteerd en valt ook 'binnen het vaccinatieschema' en is minder belastend voor je hond. Vanaf volgend jaar gaan we titeren en nemen we alleen de uitslag daarvan mee. De muilkorven nemen we wel mee, zeker in de stad zou je daarop aangehouden kunnen worden en dan moet je aan kunnen tonen dat je het bij je hebt.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op di 15 jul 2008, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Suzanne
#1006219
Deesje schreef: ik heb rabies ook braaf laten enten..
alleen wat de rest betreft is er dus geen regel en valt er ook niets aan de regels te houden.. er is een aanbeveling om de rest wel te laten enten maar ook in duitsland zijn verschillende dierenartsen het hier dus niet mee eens.. ik vind de 2 keuzes die je stelt een beetje zwart-wit.. net als ik bewust kies voor rauw voeren kies ik ook voor verder zo weinig mogelijk rommel in mijn hond.. en datar hoort onnodig enten ook zeker bij...
Ik vind de voordelen niet opwegen tegen de nadelen en ALS de cocktail verplicht geweest was had ik waarschijnlijk ook nobivac laten enten (en me dus aan de regels gehouden).. als er echter geen regel geldt..

buiten dat is het mijn hond die het meeste risico loopt lijkt me en ik zou niet weten waarom ik hem thuis zou moeten laten? (buiten het feit dat ik hem simpelweg niet thuis kan laten omdat ik hem nergens kwijt kan, laat ik het anders zeggen niet kwijt wil..)
Hoi,
Even voor de zekerheid... ik vind dat dus met betrekking tot de verplichtte Rabies-enting! ;-)
Kijk... dat jij met JOUW hond voor jezelf een risico wilt lopen, door niet te enten mag je van mij helemaal zelf weten ;-) ("jij" bedoel ik hier algemeen). Maar, stel dat jouw hond gebeten wordt en met rabies terugkomt en in de tussentijd MIJN hond bijt.... Snap je? "Je" mag met je eigen hond elk risico lopen wat je wilt, maar NIET met mijn hond.

Ik ent Merlijn en Tristan nu met Nobivac (3 jaar) voor zowel Rabies als 'Cocktail' met dien verstande dat Tristan (morgen 16 weken) Rabies nog niet gehad heeft. Dat laatste feit maakt dat wij met hem niet naar het buitenland gaan.....
Ik vind hem nu nog te jong voor zo'n zware enting..... wat Rabies toch is...! Hij gaat 'm wel krijgen, al was 't maar omdat we natuurlijk een keer terug willen naar de fokker in Duitsland... ;-) maar NU nog eff niet...

Suzanne
Door boutcha
#1006281
Suzanne schreef: Hoi,
Even voor de zekerheid... ik vind dat dus met betrekking tot de verplichtte Rabies-enting! ;-)
Kijk... dat jij met JOUW hond voor jezelf een risico wilt lopen, door niet te enten mag je van mij helemaal zelf weten ;-) ("jij" bedoel ik hier algemeen). Maar, stel dat jouw hond gebeten wordt en met rabies terugkomt en in de tussentijd MIJN hond bijt.... Snap je? "Je" mag met je eigen hond elk risico lopen wat je wilt, maar NIET met mijn hond.

Ik ent Merlijn en Tristan nu met Nobivac (3 jaar) voor zowel Rabies als 'Cocktail' met dien verstande dat Tristan (morgen 16 weken) Rabies nog niet gehad heeft. Dat laatste feit maakt dat wij met hem niet naar het buitenland gaan.....
Ik vind hem nu nog te jong voor zo'n zware enting..... wat Rabies toch is...! Hij gaat 'm wel krijgen, al was 't maar omdat we natuurlijk een keer terug willen naar de fokker in Duitsland... ;-) maar NU nog eff niet...

Suzanne
Haar hond is toch geent tegen rabies en is nog 2 jaar geldig zelfs ;).

Als jouw hond geent is dan is er toch geen probleem dat hij gebeten word door een vos met hondsdolheid?
Dus waarom is er dan een probleem dat hij gebeten zou worden door een hond zonder enting >:( snap het niet zo goed hoor :-[?
Door Deesje
#1006300
ik snap hem.. tenminste ik snap wat Suzanne bedoelt.. maar...geent of niet geent heb ik sowieso liever geen gaatjes hihi...

ik heb contact gehad met de vrouw die het boek Impfen mit Verstand geschreven heeft en in de EU is dus alleen rabies verplicht, verder niets.. dat lost in dit geval mijn hele probleem op.. ze schrijft ook een goed stuk over de andere entingen... dat gaf mij althans het laatste duwtje in de rug om verder niet meer te enten.. (op rabies na dan)

http://www.mopeichl.de/peichlHF.htm
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door