Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#1005724
Maken jullie de groenten mixen voor een langere tijd klaar en vriezen het dan in of maken jullie eens per week of dagen de mixen.
Ik zat eigenlijk te denken om de groente voor een maand te maken of liggen de mixen dan te lang in de vriezer en zijn de voedingswaarden er dan uit.
Door Laura2004
#1005725
Soms maak ik groentemix voor een maand, dan vries ik het in en soms maak ik vers (ze eten hier maar 2 keer per week groentemix).
Door cathrien
#1005729
Ze krijgen bij mij iedere dag groente. Ik maak het voor 3 dagen te gelijk klaar. De groente die in de reclame zit overheerst dan.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1005753
hier krijgen ze 2 keer per week groente en maak ik meestal 1 keer 2 a3 weken klaar en gaat de vriezer in. Heb gewoon weg de tijd niet om het vers klaar te maken
Door Lizzy
#1005763
In het boekje "diepvriezen" staat dat rauwe ingevroren groente 1 maand houdbaar is. Ik maak daarom nooit mix voor langer dan een maand. Tenminste, bijna nooit.
Door pallas
#1005827
Ik maak ook meestal voor 3 tot 4 weken. Maar als het op is en ik heb nog geen tijd gehad om nieuwe te maken dan eten ze ook wel eens met de pot mee . Wij eten bijna elke dag verse groenten en Nox en Didot krijgen dan ook en schepje.
Gebruikersavatar
Door pike
#1005854
Ik geef elke dag groente en maak voor ongeveer 1 maand vooruit klaar. Het gaat in porties voor 2 dagen in de vriezer.  ;)
Door Esther11
#1005989
Oke ik ga van de week maar eens groenten pureren voor 1 maand. Ik heb er nu de plaats voor hebben vanavond een vriezer opgehaald voor 100 euro van marktplaats onze eerste kist en denk niet de laatste  :D
Gebruikersavatar
Door kira
#1006145
Hier eten ze iedere dag groente. Ik maak meestal voor een of twee weken klaar, ligt eraan wat in de aanbieding is en hoeveel ik heb. Als ik dan maar anderhalve week redt en niet twee doen ze even zonder. Als wij van tafel over hebben krijgen ze dat ook altijd, dus ik denk dat ze eerder wat veel als weinig groente krijgen. In aanbiedingsloze tijdperken maak ik mix met diepvriesgroente, daarnaast doe ik dan ook vaak bietjes, die zijn altijd betaalbaar. Ik zou niet voor meer als een maand doen, ik zie dat de mix die ingevroren is geweest toch wat slechter wordt naarmate die langer staat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door