Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sofietje
#1005565
Ik heb dus een vriezer van ongeveer 270L, waarin ongeveer 70kg carnibest zit en de rest goed verpakt in dozen, ons eten.  Nu wil ik dus gaan barfen met mijn honden en hiervoor zal ik dus best een vriezer bijkopen.  Op dit ogenblik hebben we 3 honden, eentje van 6kg, 10kg en 47kg en in de toekomst komt er nog een hond bij normaal gezien.  Zou ik dan beter de grootste vriezer kopen die ze hebben of kom ik met eentje van rond de 300L toe.
Wat zijn jullie bevindingen of hoeveel vriezers hebben jullie??
Door Borke
#1005585
Wij hebben 2 Barfende honden van elk ca. 23 kg en dan nog 5 kvv etende katten.
Voor de honden heb ik een kast van 300 liter en een tafelmodel van ca. 120 liter en als ik net veel ingekocht heb, dan ligt er ook nog Barf in de vrieskist die eigenlijk voor de Carnibest van de katten is.

Ik zou de grootste kopen die je kan plaatsen, zeker als je straks wellicht 4 honden hebt en de 4e ook van groter formaat is.
Wij zouden het hier overigens met 4 honden (waarvan 2 klein) wel redden met 2x 300 liter vriesruimte, maar wij wonen in een redelijk gunstige regio qua leveranciers.
Door Anthraciet
#1005593
Wij hebben met 4 honden en 6 katten nu 3 grote vrieskasten en 1 tafelmodel vrieskast. En als ik net weer wat binnen heb, zit alles boordevol en moet ik soms nog smokkelen met een deel in onze eigen vrieskast :D
Maar ik wil dan ook niet elke week ergens wat moeten kopen, dus koop gemiddeld 1x per maand in het groot in. 8)
Door brie
#1005602
We hebben 2 honden en 3 katten. 1 hond van 27 kilo en 1 van 6 kilo. binnen niet al te lange tijd krijgen we er 2 katten bij.
Hier staat een tafel model vrieskast en een grotere vrieskist. samen zo'n 300 liter inhoud.
Als de vriezers helemaal vol zitten doe ik er zo'n 2,5 maand mee.

oh ja, als je nu al 3 honden hebt en er komt een flinke hond bij, je hebt de ruimte en het geld: dan zou ik niet moeilijk doen over een vriezer van 300 of 400 liter inhoud.

400 dus  :D
Laatst gewijzigd door brie op ma 14 jul 2008, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Minna
#1005659
Ik heb 6 honden, waarvan 5 tussen de 20 en de 30 kg en een kleintje van 9 kg. Ik heb een 2 vriezers, een kist en een kast. De kist is voor grote dingen zoals hele pensen en hertenkoppen en ribbenkasten, de kast is voor spiervlees en orgaan en kleine spulletjes. Geen idee hoeveel liter ze zijn, als ik ze allebeide helemaal vol prop kan mij bestelling er bijna in...ogen zijn altijd groter dan de vriezer! ;D
Door Happy Tail
#1005699
ik denk dat de grootte van de vriezer ook te maken heeft met hoe vaak wil/kan je bestellen.
hier een Baya vriezer van bijna 250 liter die ze dan wel moet delen met de fretten. eens per 3 maanden stort ik die weer vol.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1005756
ik heb 4 honden (21 kilo, 22 kilo, 21 kilo en 16 kilo) en heb 3 vriezers (1 kist, en 2 kasten). En bij gebrek pik ik mijn eigen ook nog in, en ook nog de vakantie vriezer
Door pallas
#1005879
pike schreef: Koop de grootste die je kwijt kan/kunt betalen. Hij is hoe dan ook te klein  ;D

Juist....

Ik heb nu de mijne een dik jaar en zit af en toe al te dubben over nog zo een erbij :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door