Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ziggy
#100503
Gister begon Yoko, weimaraner teef van 4,5 jaar, plots uit haar bek te lekken. Ongeveer 1 druppel vocht, precies water, per 1,5 seconde. Het drupte zo erg dat het gewoon plassen werden.
Wij dachten dat het een verkoudheid kon zijn en hebben haar aspirine toegedient. Toen hield het lekken na +/- 20 minuten op.
Vandaag hebben we meegelopen met een wandelzoektocht. Om +/- 16u 40, we waren reeds thuis, begon het lekken weerom.
We weten niet wat de echte oorzaak is.
Herkent iemand dit? Wat is het? Wat moet/kan ertegen gedaan worden?
Door Ordell
#100506
Nou da's een goeie...Max heeft dat ook eens zo nu en dan, dan is echt de hele kooi zeiknat. Eerst dacht ik dat hij iets in zijn bek had zitten maar ik kwam er al gauw achter dat dat niet zo was. Duurt inderdaad zo'n 20 minuten en dan stopt het. Heb ook nooit geweten wat dat is maar het blijkt dus in ieder geval niet geslachtsgebonden te zijn omdat ik een reu heb en jij een teef....Ik zou dus ook niet weten wat dat is. Dan heeft ie het weer wel en dan weer maanden niet...?
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#100510
heeft ze met een stok rondgelopen?

De labrador van een vriendin van mij (helaas een brokkenhond) heeft dit lekken nadat zij met een stok heeft gespeeld. Dit kan ook simpelweg inhouden dat ze alleen met die stok een tijdje in haar bek heeft rondgelopen zonder trekspelletje of kluiverij.

Het waarom ben ik nog niet achter; gebitsprobleempje? (maar ja, die labrador is dan ook niet van mij)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#100511
Nena heeft het ook een keer gehad. Toen bleek dat de buurman zijn stukje berm (waar zij doorheen was gelopen) met onkruidverdelger had bespoten. Bij haar was het dus een irritatie van de slijmvliezen. Ze heeft het daarna nooit meer gehad.
Door ziggy
#100514
Ordell,
het lekken duurt veel langer, ze lekt nu op dit ogenblik nog. Gister is het na 20' gestopt na de inname van aspirine. Toen zojuist haar eten werd samengesteld lekte ze dubbel, in 1 minuut een plas van 20 x 28 cm.
Het loopt er enkel langs haar linkerslab uit, rechts is alles droog.
Groet,
Vic.
Gebruikersavatar
Door chooky
#100517
Misschien toch even kijken in het bekkie of er wat ontstoken is, dat er iets loszit, of dat er een scherp puntje tegen haar wang schuurt of zo? Aspirine is (oa) een pijnstiller, misschien doet het wel pijn in haar bekkie en speekselt ze daardoor.
Door ziggy
#100522
Chooky,
zijn direct gaan kijken of er iets in haar bek zat doch niets gevonden. Het kussen waarop ze ligt is ook droog. Het lekken is dus gestopt.
Als ze lekt likt ze zoveel mogelijk het vocht terug op, waarschijnlijk om niet te deshydrateren.
We houden het in 't oog.
Dank voor de snelle reacties, een pak van het hart dat er nog bij anderen "gelekt" wordt.
Groet,
Vic.
Door laura
#100657
Ik weet niet of het dit kan zijn, maar wat ik nu schrijf is een ervaring van onze buuf met een bennersenner. Bij haar oudste hond bleek dat er een zenuw in de kop niet goed functioneerde. De zenuw doet het inmiddels wel weer ietsje beter. Bij haar werkt het oog ook niet meer goed. Ik bedoel dan als je langs de wimpers komt knipperd ze niet.

Het is heel simpel om even te controleren.

Succes ermee
Door Lizzy
#101005
Mmm, het lijkt me iets met de speekselklieren.... de vraag is alleen: wat?! Wat gek!
Door Ordell
#101404
Bij max heb ik zitten denken aan een loopse teef in de buurt, omdat hij het maar zelden doet....Iets anders kan ik me niet bedenken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door