Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#1005133
Welke fruit soorten geven jullie je honden?

Ze krijgen hier soms een appel en pitloze druiven ( Niet veel alleen die al bruin zijn en we zelf niet meer eten)
Gebruikersavatar
Door kira
#1005150
Appel, banaan, meloen, sinaasappel, mandarijn, kiwi, pruim. Maar de appel en banaan heel regelmatig (iedere dag een appel). Druif geef ik niet, het schijnt voor een hond giftig te kunnen zijn.
Door *Nicole*
#1005170
Dibbes krijgt banaan, appel, manderijn, sinaasappel en blauwe druiven maar dit zijn er maar een stuk of 6 die schiet ik door de kamer en hij gaat er achter aan om ze op te eten. na 6 keer er achter aan is hij toch moe
luie hond!
Door Minna
#1005267
Banaan, appel, mandarijn, pitloze druif, kiwi, ananas, perzik, meloen, peer...af en toe van alles een kleine stukje, vandaag bvb 2 bananen (die ik te bruin vond) gedeeld door 6 honden. Hier lusten ze echt alles! :)
Gebruikersavatar
Door pike
#1005278
Armagnac lust alleen meloen. Pike lust meloen, (soms) appel en banaan. Ook druiven vinden ze lekker maar ja, die mogen ze dus niet. Soms krijgen ze er één  ::)  Ander fruit (o.a. sinaasappel, mandarijn, kiwi, ananas, rood fruit) wordt over de vloer uitgesmeerd  :-X Allebei eten ze wel graag wilde frambozen en sommige wilde bramensoorten.
Duc lust in elk geval meloen.
Door Lizzy
#1005313
Hier krijgen ze dus geen druiven. Deze kunnen ineens acuut nierfalen opleveren dus daar zit ik niet op te wachten. Verder eten ze hier banaan, peer, appel, meloen, blauwe bessen, ananas, aardbeien, etc. Ananas is samen met meloen lievelings.
Door Brecht
#1005582
doen jullie het fruit door een maaltijd heen (dus evt gepureerd) of zo uit de hand...?
Door mirjam_dc
#1005632
Ik geef fruit zo uit de hand, niet door de maaltijd heen. Gezellig samen een appeltje eten 8) Meen ook wel eens gelezen te hebben dat fruit gemengd met groente of vlees nogal wat gas op kan leveren (neusdichtknijpsmiley). Groente meng ik overigens wel door de maaltijd, anders wordt het niet gegeten >:( maar fruit gaat er altijd in!
Door 202Spots
#1005646
[quote="Brecht"]
doen jullie het fruit door een maaltijd heen (dus evt gepureerd) of zo uit de hand...?
[/quote]

IK heb wel 't tijd gehad dat ik fruitmix van 'n heleboel verschillende soorten fruit pureerde en dat samen met cottage cheese en nootjesmix gaf.
Nu deel ik met ze,en ze krijgen eigenlijk alle fruit wat ik zelf ook eet.
Druiven misschien 1 of 2 halve...ik bijt eerst zelf de helft eraf omdat ik 'n ronde druif eng vind om te geven
omdat ze 't dan heel door slikken ::)
Kersen en alles wat pit heeft bijt ik ook eerst zelf en dan de pitje eruit ook van perzik,abrikoos,mango :P
Door Minna
#1005649
Ik doe het gewoon zo uit de hand, het is ook af en toe als ik overrijpe fruit in de schaal heb liggen, meestal vreet ik het zelf wel op. Het is hier ook een tussendoortje en geen maaltijd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1005863
[quote="Lizzy"]
Hier krijgen ze dus geen druiven. Deze kunnen ineens acuut nierfalen opleveren dus daar zit ik niet op te wachten. Verder eten ze hier banaan, peer, appel, meloen, blauwe bessen, ananas, aardbeien, etc. Ananas is samen met meloen lievelings.
[/quote]
Kan dat ook van één druifje al??? Want dan krijgen ze die ene ook nooit meer  ::)
Door ilovegoldenretrievers
#1006341
Wat zou ik graag eens zien, dat Bentie iets niet lustte. Alles wat ik voorschotel eet ze op. Toen net een banaan, dat vond ze super lekker. Maar goldens staan er ook bekend op, dat het alleseters zijn.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1006372
[quote="Esther11"]
Welke fruit soorten geven jullie je honden?

Ze krijgen hier soms een appel en pitloze druiven ( Niet veel alleen die al bruin zijn en we zelf niet meer eten)
[/quote]

Bij het doorlopen van de keukenkastjes vond ik een pot pruimen of sap (iets over de datum). In de fruitschaal vond ik twee melige appels en niet te pellen sinaasappels. Die heb ik lekker door elkaar geklutst en de honden gegeven. Ze hebben gesmuld!
Gebruikersavatar
Door pike
#1006794
[quote="Julia2005"]
Wat zou ik graag eens zien, dat Bentie iets niet lustte. Alles wat ik voorschotel eet ze op. Toen net een banaan, dat vond ze super lekker. Maar goldens staan er ook bekend op, dat het alleseters zijn.
[/quote]
Mijn tekkel vroeger lustte ook alles op één ding na: champignons. Misschien moet je die eens proberen  ;D
Gebakken lustte ze ze trouwens wel  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door