Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door calimero_a
#1004753
Is het mogelijk om mijn beestje (boxerteefje van 5) op een onderhoudsdosering broomhexine te zetten? Heeft iemand daar ervaring mee? Of eventueel iets anders?

Ze had altijd al erg last van slijm en heeft een tijdje terug kennelhoest gehad. Toen heb ik haar broomhexine gegeven en dat deed wonderen. Ook van haar "normale" slijm had ze geen last meer. Dus vroeg me nu af of het kwaad kon...

volgens de dierenarts zou ik ook een onderhoudsdosering antibiotica kunnen geven, maar dat leek me dan weer géén goed plan  >:( >:( >:(

knufff
cali
Door Femke
#1004857
het lijkt mij puur symptoombestrijding  :-\ :-\ maar een onderhoudsdosering AB zou ik ook niet zien zitten.
Is er al eens uitgezocht waarom ze zoveel slijm produceert? En heb je al eens natuurlijke middelen geprobeerd?
Door calimero_a
#1005450
ze hebben geen idee waar het slijm vandaan komt, (da'en niet), en weet zelf ook niet goed wat anders ertegen te doen... Het is voor haarzelf gewoon vervelend, het is niet van een ontsteking ofzo, gewoon helder...

is er iets natuurlijks dan? (vroeg ze blond, heb nog niks kunnen vinden, maar zoek misschien ook niet goed  :-\ :-\ )
Door Femke
#1005801
calimero_a schreef: ze hebben geen idee waar het slijm vandaan komt, (da'en niet), en weet zelf ook niet goed wat anders ertegen te doen... Het is voor haarzelf gewoon vervelend, het is niet van een ontsteking ofzo, gewoon helder...

is er iets natuurlijks dan? (vroeg ze blond, heb nog niks kunnen vinden, maar zoek misschien ook niet goed  :-\ :-\ )

als ik wat ga zoeken dan vind ik dat Hondsdraf, Vlierbloesem en Koningskaars slijmoplossend werken. Misschien weet Tannetje anders nog wat?

Ik heb trouwens gezocht op http://www.plantaardigheden.nl
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door