Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pacoruiz
#1004779
hoi,hier weer eens een vraagje,Paco heeft gisteren geitenribben gehad en is vannacht gaan spugen en is behoorlijk ziek geworden.Hij slikt ze in een keer door!!!wie weet wat ik moet doen....groetjes Sylvia
Door *Natasja*
#1004781
[quote="pacoruiz"]
hoi,hier weer eens een vraagje,Paco heeft gisteren geitenribben gehad en is vannacht gaan spugen en is behoorlijk ziek geworden.Hij slikt ze in een keer door!!!wie weet wat ik moet doen....groetjes Sylvia
[/quote]

Geef je enkele ribben dan? Zoals hier her en der op Barfplaats te lezen is, moet je je hond nooit, maar dan ook nooit enkele ribben geven, dat is echt levensgevaarlijk. Als je hond ze in 1 keer doorslikt, kan dat enorm veel schade aanrichten en/of verstoppingen. Als je ribben voert, moet je zorgen dat je een rijtje ribben aan elkaar geeft, zodat je hond wel verplicht is om te knagen. En als het een echte schrokkerd is, zou ik helemaal geen ribben voeren, maar ander vleesbot zoals karkasjes e.d.

Heeft je hond na het eten van de geiteribben al gepoept? En maakt hij nu nog steeds een zieke indruk?
Laatst gewijzigd door *Natasja* op zo 13 jul 2008, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Happy Tail
#1004818
kwam er kaal rib uit? dan lag dat niet lekker op de lege maag.
geef eerst een lekker lapje pens van te voren en zoals eerdere reactie niet dat ze het in een keer naar binnen kunnen werken.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1004890
Nooit geen enkele rib geven, en ik geef ze er ook altijd wat aan vooraf, spiervlees, pens oid.
Hoop voor je dat je hond er geen last meer van heeft!
Als ie er nog last van heeft en die rib niet heeft uitgekotst, zal ik niet te lang wachten met een ritje naar de DA!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1004954
Ben je wel eerst begonnen met beginnersbotten zoals kippennekken/karkasjes enzo, om hem te laten wennen aan het verteren van botten?
Door pacoruiz
#1005082
het gaat nu goed met Paco,maar was de nacht echt misselijk.Ik las dat je geitenribben zo kon geven maar had niet verwacht dat hij zo,n groot ding ineenkeer door kon slikken,schrok me kapot en probeerde met mijn vinger hem nog uit te krijgen...ik heb 5 kilo ingeslagen maar wat moet ik er nou mee,kan ze niet klein maken want die dingen zijn onmogelijk te snijden .Paco heeft hiervoor meerdere malen kippennekken gegeten ...oftewel doorgeslikt en had goede ontlasting.Hij eet voornamelijk geitenvlees dus ik dacht ,laat ik ook eens ribben proberen...ik geef ze niet meer ...groetjes Sylvia
Door Lizzy
#1005103
[quote="pacoruiz"]
het gaat nu goed met Paco,maar was de nacht echt misselijk.Ik las dat je geitenribben zo kon geven maar had niet verwacht dat hij zo,n groot ding ineenkeer door kon slikken,schrok me kapot en probeerde met mijn vinger hem nog uit te krijgen...ik heb 5 kilo ingeslagen maar wat moet ik er nou mee,kan ze niet klein maken want die dingen zijn onmogelijk te snijden .Paco heeft hiervoor meerdere malen kippennekken gegeten ...oftewel doorgeslikt en had goede ontlasting.Hij eet voornamelijk geitenvlees dus ik dacht ,laat ik ook eens ribben proberen...ik geef ze niet meer ...groetjes Sylvia
[/quote]

Gelukkig dat het goed afgelopen lijkt te zijn Sylvia! Houdt Paco vandaag en morgen nog maar goed in de gaten en bij twijfel toch maar even naar de DA. Enkele ribben mag je nooit geven. Je moet meerdere ribben aan een rijtje geven, zoals spareribs. Als je alleen enkele ribben hebt: kun je die inderdaad gevoegelijk wel in de kliko laten zakken. Heb je wel meerdere ribben op een ritje, dan kun je die geven. Desnoods met een snoeischaar wat van de lengte afknippen. Als ze trouwens zo onmogelijk hard zijn dat je ze met een bijltje niet door krijgt, dan horen ze sowieso in de kliko wat mij betreft (en zijn ze zeker niet geschikt voor de beginnende vleesbot eter).

Ik raad verder ook aan het document uit de barfplaats bibliotheek te lezen, honden en het eten van botten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door