Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#1004635
Kai is hevig verliefd op Ziggy, het leek even voorbij, maar het is vandaag weer erger dan anders, maar goed, er is net tijdens het eten een ongelukje gebeurd, mijn schuld :-[
Ziggy is altijd eerder klaar dan Kai en zij kijkt altijd op een afstand naar Kai terwijl hij zijn eten opeet, maar aangezien Kai verliefd is op Ziggy op het moment, dacht hij, 'hey, daar staat dat lekkere wijf, ik ga haar even bespringen', waardoor ziggy dacht dat ze de konijnenkop die kai over had wel even kon opeten en dat vond Kai ook weer niet zo ok, dus ze hebben even gevochten en de enige die wat heeft is natuurlijk die domme Kai, want Ziggy heeft alleen maar natte oren, Kai heeft dus een flinke snee in zijn oor en ik heb het na het schoonmaken met een pasta van groene leem ingesmeerd, kan ik nog iets doen, of is het zo goed?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1004643
Is goed zo. Even opletten of hij niet overdreven gaat klapperen, want dan kan het nog wel eens een zooitje worden :-X  Gaat hij dat doen, dan offer je even een sok of stuk panty op en trek 'm dat over z'n oren.
Door Laura2004
#1004650
Angelique schreef: Is goed zo. Even opletten of hij niet overdreven gaat klapperen, want dan kan het nog wel eens een zooitje worden :-X  Gaat hij dat doen, dan offer je even een sok of stuk panty op en trek 'm dat over z'n oren.
Heel de huiskamer zat onder het bloed, maar hij heeft na het insmeren gelukkig niet meer geklapperd, hij is wel een beetje van slag, dus hij mag bij mij op bed slapen (meestal slaapt hij op zijn eigen bed op onze kamer, aan ons voeteneinde staat een eenpersoonsbed voor de hondjes), ik hoop dat het morgen al een beetje genezen is :-\
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 13 jul 2008, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#1004715
Lizzy schreef: Tjonge jonge, heb jij dat weer :o!
Ging je Kai nou laten castreren of twijfel je?
De twijfel om Kai te laten castreren wordt steeds kleiner, want hij is echt niet uit te houden, ik heb zelfs de bench naar beneden moeten halen, omdat hij anders continu Ziggy bespringt, ik begin er inmiddels een beetje wanhopig van te worden.

Nog even over de snee, die is nog steeds helemaal nat en bloedt zelfs nog een beetje, is dit normaal?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1004716
Laura2004 schreef: De twijfel om Kai te laten castreren wordt steeds kleiner, want hij is echt niet uit te houden, ik heb zelfs de bench naar beneden moeten halen, omdat hij anders continu Ziggy bespringt, ik begin er inmiddels een beetje wanhopig van te worden.

Nog even over de snee, die is nog steeds helemaal nat en bloedt zelfs nog een beetje, is dit normaal?
Een wond aan een oor kan ontzettend bloeden en ook lang, ik zou de tip van de kous van Angelique maar even toe gaan passen (desnoods met een extra gaasje erop).
Beterschap met de patiënt! :-*
Door Lil
#1004718
Helaas is dit normaal. Bij Boris hebben ze de punt van zijn oor afgebeten (een dikke vijf centimeter) en dat heeft niet schrikken: vijf dagen geduurd voordat het helemaal dicht was. Ik ben toen naar de dierenarts gegaan, maar achteraf had ik gewoon zelf met een panty de oren kunnen opbinden, dat broeit ook niet zo als dat dikke verband.
Zou wel het oor opbinden als ik jou was (tenzij er echt niet geklappert wordt) en dan een panty kiezen, omdat er dan lucht bij komt. Anders gewoon laten luchten en groene leem gebruiken.
Door Laura2004
#1004725
[quote="Deesje"]
arme kai... is zijn verliefdheid nu nog steeds zo hevig  ::) 
[/quote]
Je zou denken dat hij nu niet meer zo verliefd is, maar hij had het haar na een half uurtje al vergeven en begon haar al kusjes te geven :(
Door Lil
#1004731
[quote="Laura2004"]
Je zou denken dat hij nu niet meer zo verliefd is, maar hij had het haar na een half uurtje al vergeven en begon haar al kusjes te geven :(
[/quote]

moeilijk he... sterkte met de verliefde kerel  :-*
Door Femke
#1004864
[quote="Laura2004"]
De twijfel om Kai te laten castreren wordt steeds kleiner, want hij is echt niet uit te houden, ik heb zelfs de bench naar beneden moeten halen, omdat hij anders continu Ziggy bespringt, ik begin er inmiddels een beetje wanhopig van te worden.

Nog even over de snee, die is nog steeds helemaal nat en bloedt zelfs nog een beetje, is dit normaal?
[/quote]

Oren bloeden altijd lang en erg, helaas....
Door Fynn
#1004905
Fynn heeft ook eens een wond aan zijn oor gehad wat met geen mogelijkheid dicht wilde.
Als laatste redmiddel hebben we zijn oor zo geplakt dat de wond vrij was om schoon te maken en opnieuw te verbinden maar zijn oor zat vast getaped op zijn kop.
Dat en een flinke ab kuur was voor hem de oplossing.
De ab kuur is denk ik bij Kai niet nodig maar bij Fynn speelde er nog andere dingen mee.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Happy Tail
#1004923
kijk inderdaad even of het bloeden wil stoppen en dan is het zaak om klapperen te voorkomen, want daar gaat het in no time weer van open. Echt gemeen kapotte oren dat kan echt lang duren. Dus dan tja oortje vasttapen 
Door Laura2004
#1004933
Hij klappert niet en het oor bloedt niet meer, dus ik denk dat het wel goed gaat komen, het doet alleen wel veel pijn, dus schoonhouden wil niet echt lukken....
Door Lil
#1005033
[quote="Laura2004"]
Hij klappert niet en het oor bloedt niet meer, dus ik denk dat het wel goed gaat komen, het doet alleen wel veel pijn, dus schoonhouden wil niet echt lukken....
[/quote]

Helaas doet het inderdaad super pijn. Schoonhouden vond ik toen ook super moeilijk (gelukkig is Boris erg lief en een droomhond voor elke dierenarts en dus ook voor vrouwtje als die dingen moet schoonhouden).
Ik heb toen der tijd om te voorkomen dat er vuil in ging zitten spuitpleister op gedaan.
Dit kleefde en de haren lieten op een gegeven moment los, maar die zijn ook weer aangegroeid. Een kennis waarvan ook een hond een stuk oor mist zei ook dat bij haar hond op een gegeven moment het haar losliet en zij gebruikte geen spuitpleister. Weet dus niet of het hieraan lag of gewoon aan het genezen.
Inderdaad wel antibiotica gehad en tetanusspuit, maar goed bij Boris is het in een paardenmanege gebeurd en was de wond dus vuil. Wel heeft hij ook pijnstiller gehad omdat hij helemaal geschokt was (was geen gevecht, een hond liep langs en terwijl Boris super aan de voet zat én mij aankeek werd zo het stuk oor afgebeten). Weet niet of je als het echt veel pijn doet een pijnstiller kunt geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door