Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Eowyn
#100426
Hallo,
Mijn kittens zijn nu ruim 4 weken oud en ik heb al een anatal malen geprobeerd ze carnibest te geven, maar dat lukt niet om 2 redenen.
ten eerste is dat ze het helemaal niet interessant vinden, ik heb ze al de neusjes ingesmeerd maar dan nog nix.
ten tweede, ik krijg bijna de kans niet want moeders eet alles op!!
maakt niet uit hoeveel ik erneer zet, ze eet het gewoon allemaal op. Ik doe met een pak van 500 gram 2 dagen :o

Hoe kan ik het nu het beste aanpakken???

Eowyn
Gebruikersavatar
Door sylvia
#100443
waarschijnlijk krijgen ze nog genoeg eten van hun moeder,ik zou het gewoon aan blijven bieden zolang de kittens er goed uitzien komen ze niets tekort.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 23 mei 2004, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#100454
mijn kittens kregen ook genoeg voeding van moeder en begonnen pas rond hun 6 weken zelfstandig te eten .
zet moeders ff appart als je de kittens voert .
Gebruikersavatar
Door sylvia
#100455
Eowyn schreef: Hoi Sylvia,
Ze zijn tonnetje rond, dus komen echt niets te kort, haha ;D

eowyn
Dan is er duidelijk niets aan de hand dus :D
Door Eowyn
#100459
ik dacht dat bijvoeren moest om ze te leren vast te eten, maar dat is dus voor als ze tekort komen als ik het goed begrijp, of om moeders te ontzien??

Eowyn
Gebruikersavatar
Door sylvia
#100472
Eowyn schreef: ik dacht dat bijvoeren moest om ze te leren vast te eten, maar dat is dus voor als ze tekort komen als ik het goed begrijp, of om moeders te ontzien??

Eowyn
Als ze nog voldoende te eten hebben dan zijn ze niet zo gemotiveerd om vast voer te gaan eten,meestal regeld zich dat vanzelf,maar wij mensen willen graag altijd alles een beetje overhaasten.Dus gewoon kijken of ze er goed uitzien en blijv de voeding aanbieden,ze herkennen de geur echt wel als eten,ze zien tenslotte ook dat hun moeder het opeet.
Door ine
#101742
"Ik doe met een pak van 500 gram 2 dagen :o"

Dat is toch niets byzonders?
Bij een nietzogende poes is 20/30/gr. per kilo poes normaal!
Jouw poes zoogt, dus mag zij best het dubbele of meer!
Mijn 2 katten eten samen ook 500gr. per dag en zijn beiden geholpen. ;)
Succes met Ma en de kittens!
Door Eowyn
#101969
Hoi Ine,
Nou, volgens de richtlijnen moet mijn poes 110 gram (ze is 3,5 kilo)per dag, vandaar dat ik het nogal veel vond, maar ik heb geen verstand van zogende poezen ;-)

Wat ik wel merk is dat ze duidelijk is aangekomen, wat ik met de brokken absoluut niet voor elkaar kreeg, kun je nagaan en dan zoogt ze ook nog!

Maar goed, ze krijgt gewoon wat ze nodig heeft :-)

Ow, wat me erop brengt dat ze kippenmaag en kippenhart heeft gegeten!!!
ik kom er wel met die poes ;-)

Eowyn
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door