Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1003839
Linga is 5 weken geleden loops geweest. Gisterenavond vond ik dat zij, na het plassen, een wat plakkerige doos had. Dus ik heb haar 1 dosis Puur Utero gegeven. Vanmorgen.... Ja hoor, weer een druppel pus aan haar muts :(

Tja. De vraag is nu:

Is de pus opgewekt door de Puur Utero? Ik dacht dat Pulsatilla in lage potenties wel vaginitis kan veroorzaken?
Heeft ze een baarmoederontsteking? Ik dacht dat 3 weken na de loopsheid de baarmoeder gesloten was? Hoe kan er dan toch rommel uit komen?
Heeft ze een vagina-ontsteking?

En ja, wat te doen? Dierenarts bellen? Afwachten tot na het weekend? (ze is niet ziek, niet sloom, drinkt niet meer, heeft geen verhoging), anti biotica geven? Puur Utero blijven geven of juist niet?

Ahhhgrrrr, ik word er niet goed van! Hellup!
Door Lil
#1003848
Helaas, geen enkele ervaring met teven.
Ik wil je wel heel veel sterkte toewensen, ik denk dat je zelf het beste weet wanneer je wel en niet naar de dierenarts moet.
Dikke knuffel  :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1003858
Hm, 5 weken na de loopsheid begint al gevaarlijker te worden ivm pyometra.
Ik zou haar voor alle zekerheid op de Puur Utero houden. Als het een pyometra is dan zou de pus er uit moeten kunnen komen. En houd haar in de gaten wat betreft drinken en temperatuur.
Als je het zeker wilt weten is een echo het beste. Maar dat heeft niet echt haast zolang ze niet ziek is. Dus dat kan na het weekend.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1003860
Ik vrees dat ik niet meer weet als jijzelf al bedacht hebt. Als je het niet vertrouwd moet je naar de DA. Als het mijn hond zou zijn dan DENK ik dat ik het nog even aankeek en doorging met de utero.
Maar je weet, de beste stuurlui staan aan wal ;).
Door Lizzy
#1003868
Bedankt voor het meedenken :-*

Tannetje, dit lees ik in het boek van Atjo. Ben jij daar bekend mee?
belangrijk te vermelden is, dat in de praktijk gebleken is, dat bij grote rassen vaak een overgevoeligheid van Pulsatilla is vastgesteld. Van Pulsatilla in een D6 potentie kan men in die gevallen een verergering van klachten verwachten. Het is niet uitgesloten, dat men dan juist een vaginitis, endometritis of pyometra veroorzaakt in plaats van voorkomt of geneest.


Ik ben dus hartstikke huiverig om Puur Utero te geven :-\
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1003885
En als je nu een druppeltje in een glas water doet en daar een theelepeltje van geeft? Dat moet ik weleens doen als een middel te heftig kan werken (bij LM potenties), weet alleen niet of dat ook op gaat voor D-potenties :-\.
En anders zou ik het niet geven en haar goed in de gaten houden.
Door conleeuw
#1004289
getsie lizzy, ik wil jou niet de stuipen op de lijf jagen, maar een van mijn uitlaat labaradors is vorige week dinsdag met spoed geopereerd aan een ontstoken baarmoeder ook een week of 5 na de loopsheid, kwam ook wat pus uit..... maar niet een druppel, ietwat meer hoor, de baarmoeder was flink ontstoken, dus hou het goed in de gaten... jazz is nu ook op de 5 weken na, ik heb al ruim een week nog net niet met een vergrootglas er achter gehangen om het te bestuderen, gelukkig niets te melden, ze is ook gewoon goed in haar hum, ik blijf het eng vinden :P
Door Lizzy
#1004322
Naaah, heel veel meer kan ik de stuipen niet op het lijf krijgen hoor. Ik ben 1 brok zenuwen. Vorige week liep ik weer te twijfelen of ik Ling echt wel zou laten castreren. Nu zou ik blij zijn als ik het tot september kan rekken en zij eindelijk gecastreerd kan worden....
Door Happy Tail
#1004350
ik voel helemaal met je mee.....ben ook altijd erg blij als onze muts er weer doorheen is,
als ik haar (te veel) pulsatilla geef dan krijgt ze ook vaginitus. dus de eerste tijd doseer ik laag en het ging de laatste keer goed. maar toch.....blijft een onvoorspelbaarheid die *^%$^baarmoederontstekingen

sterkte misschien zelf even aan wat rustgevends ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door