Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#1004303
Boule, mijn ex-pleeghondje heeft ineens een aversie tegen kip gekregen volgens zijn nieuwe bazin. Ze weet niet goed waar het van komt maar maakt zich zorgen omdat het een groot deel van zijn menu bedraagt (de meesten begrijpen al dat we hier in Fr. niet alles kunnen krijgen dus we zijn erg blij met de kip en hebben weinig tot geen alternatieven). Voorheen bij mij at hij het wel maar ik herinner me ook dat hij kieskeurig kon zijn.
Mijn idee was, dat Boule misschien een nare ervaring had met het kipkarkas. Wellicht te lang op moeten kauwen (oud gebit), misschien een scherp stukje etc) en dat hij daardoor nu de associatie heeft gemaakt met kip is naar.
Ik heb voorgesteld om de kip te malen in de gehaktmolen en dan eerst een klein beetje te mengen met pens en dat langzaam op te bouwen. Tot het moment dat het vleesbot gedeelte weer op peil is, kan ze dan een theelepeltje gemalen eierschaal erbij geven.

Maar... wat denken jullie: zijn er nog meer mogelijkheden waarom Boule ineens de kip niet meer wil en beter nog: zijn er nog meer mogelijkheden te bedenken om hem weer aan de kip te krijgen? 
Alvast bedankt...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1004321
Is de aversie alleen tegen kip met bot, want dan zou het goed kunnen dat hij het wellicht niet lekker wegkrijgt. Ik zou het gaan malen en als hij dat wel goed opeet er verder ook geen "drama" meer van maken en het voortaan gemalen aanbieden.
Door dorinekok
#1004334
[quote="Angelique"]
Is de aversie alleen tegen kip met bot, want dan zou het goed kunnen dat hij het wellicht niet lekker wegkrijgt. Ik zou het gaan malen en als hij dat wel goed opeet er verder ook geen "drama" meer van maken en het voortaan gemalen aanbieden.
[/quote]

het is inderdaad alleen tegen kip met bot en niet tegen iets anders met bot.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1004395
[quote="dorinekok"]
het is inderdaad alleen tegen kip met bot en niet tegen iets anders met bot.
[/quote]

Dus andere bottten eet hij nog wel? Watvoor botten zijn dat dan?
Door dorinekok
#1004420
volgens mij was dat een varkenspootje... 8) Maar daar heb ik al met haar over gesproken. In elk geval ging dat er in als koek.
Is net zo hard zo niet harder dan kipkarkas. Dus aan de hardheid kan het dan niet liggen. Mijn vermoeden is dat hij het ofwel niet lekker vindt ofwel misschien iets scherps in zijn bek heeft gehad en nu dus die "pijn" met kip associeert.
We kunnen ook kijken of kippennekken beter gaan.
Door Borke
#1005378
Borke is dol op kip!
Totdat ik een keer kip haalde bij het IC, ik denk dat heet soepkip was met 'veel vlieguren' en die kip weigerde hij, liever niet eten dan dat eten...
Dus het kan ook aan de kwaliteit van de kip liggen, probeer eens andere versere en jongere kip?
Door Drijver
#1005534
[quote="AstridStraver"]
Borke is dol op kip!
Totdat ik een keer kip haalde bij het IC, ik denk dat heet soepkip was met 'veel vlieguren' en die kip weigerde hij, liever niet eten dan dat eten...
Dus het kan ook aan de kwaliteit van de kip liggen, probeer eens andere versere en jongere kip?
[/quote]

Hier ook eentje die weigert om oude kippen te eten. Niet alleen het bot (wat ik zou begrijpen) maar ook het vlees hoeft ze niet.
Ik heb nu een lading zijdehoenders gekregen en die hebben blauw vlees. Ben dus heel benieuwd of dat er bij allemaal in gaat. Of dat uberhaupt anders smaakt dan witte kip.

Maar Dorine, probeer die mensen idd eens aan nekken te laten komen. En dan nog eventueel geplet. Zou hij wel kip zónder bot lusten? Dus alleen het vlees? Om dat uit te proberen zou je misschien een duur klein stukje kipfilet kunnen proberen.
Door dorinekok
#1005757
Bij nader inzien is de kip dus niet oud of zo. Hij weigert het zelfs te eten volledig fijngemalen maar een klein beetje met lever en pens. Zijn favoriete vleesjes. De kipfilet moet nog geprobeerd worden. Voorlopig laat ze de kip even zitten en probeert het over een week weer. In de tussentijd krijgt hij dan, als ze geen ander bot heeft, gemalen eierschaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door