Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#1003754
Gitte heeft ons zojuist de stuipen op het lijf gejaagd.
Ze lag op haar zij te slapen en ineens kwam ze met haar kop omhoog haar nek gestrekt, terwijl haar ogen in de rondte tolden en golfden er was ook veel oogwit te zien. Ze was niet 'aanspreekbaar' en reageerde nergens op, ze leek wel in paniek en het leek alsof ze niets zag. Dit heeft ongeveer 5 minuten geduurd. Ik was zelfs bang dat ze aan het doodgaan was ze leek zooo ver weg.
Ik heb haar Arsenicum gegeven (homeopathisch) en nu ligt ze weer een beetje rustig op haar zij, nog wel steeds met gestrekte nek.
Wat kan dit (geweest) zijn? Herkend iemand dit? Het was werkelijk doodeng om te zien :'(.
Ga vannacht denk ik maar naast haar slapen.
Gebruikersavatar
Door kira
#1003756
Het klinkt eng, en ik zou morgen de da bellen om te vragen of hij het herkent.
Hier zie je wel eens even kop omhoog ogen weg, maar jij schrijft het duurde vijf minuten, dat vind ik lang.
Is ze nu wel weer aanspreekbaar? Ik denk nl. dat als ze nu ook niet aanspreekbaar is, ik de da ook zou bellen, als ze wel aanspreekbaar is, zou ik dat morgen doen, dan is het nu "weg" en kan hij er vast ook niets mee. Snap dat je naast haar gaat slapen, zou ik ook doen. Hoop dat het niets is, en dat je nu voor niets in de stress zit. Sterkte vannacht.
Door Femke
#1003757
pffff ik kan me voorstellen dat je je rot-schrikt! Heb echt geen flauw idee waar het van kan komen, epilepsie-achtige aanval misschien?
Is ze wel helemaal goed hersteld?


Mag ik vragen waarom je de arsenicum hebt gegeven (uitsluitend uit interesse hoor!)
Door sandrra
#1003758
Ik zou morgen voor de zekerheid ff met de DA bellen. Tenzij ze nu nog niet bij is dan zou ik ook nu meteen bellen.
Je hebt helemaal gelijk dat je bij haar gaat slapen.
Stertke vannacht
Door geer
#1003762
Jeetje, wat een schrik! Ik ze nu weer 'bij'?? Anders zou ik toch even de spoedarts bellen voor advies...

Sterkte...dit soort dingen zijn al nooit leuk, laat staan op vrijdagavond als alles en iedereen dicht is...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1003763
Nou ze is er weer gelukkig, ligt heel verbaasd te kijken dat de matras naast haar mand wordt gelegd (dat is toch alleen maar na operaties ???). Ze lijkt wel wat in de war, maar is duidelijk Gitte weer, dat was net wel anders.... spooky gewoon. :-\ Nu gaat het de laatste tijd al niet zo lekker mer d'r dus dan denk ik meteen weer het ergste :-[.

Ze kreeg al wel vaker arsenicum omdat ze erg onrustig is 's avonds, dit werd door m'n homeopaat voorgeschreven en het werkte altijd erg goed tegen die onrust. De laatste week had ze het elke avond nodig maar vanavond was ik het vergeten te geven en bedacht dat het misschien wel iets kon doen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1003771
Of het een epileptische aanval was weet ik niet, ik heb er (gelukkig) nog nooit een meegemaakt. Maar ik dacht/denk dat het bij een epileptische aanval er heftig aan toe gaat :-\. Bij Gitte was er dus 'alleen maar' sprake van draaiende/ golvende ogen en verder niets, ja haar hals helemaal uitstrekken, maar verder geen geluid. Ze voelde ook heel raar aan... alsof er haast geen leven meer in zat. :'(
Nouja, ga nu maar met m'n brakke rug op een matrasje op de grond liggen... wat je al niet over kunt hebben voor je hond. Gelukkig snappen jullie dat ;). Thanks allemaal :-*.
Door MariekeLost2
#1003773
Dit klinkt wel als een epileptische aanval. Ik heb zelf, naast mijn hond, nog twee chinchilla's, waarvan 1 dit regelmatig in het verleden had. Je schrikt je helemaal wezeloos als je dit de eerste keer ziet. Bij chinnies is het meestal ongevaarlijk, en wordt het opgeroepen door stress. Hoe dit met honden zit, weet ik helaas niet. Morgen zeker even de DA bellen. Heel veel sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1003777
Ja, ik schrok me inderdaad wezenloos....  Zit me alleen dan af te vragen wat dan de trigger voor Gitte zou kunnen zijn. Ze was 10 minuten ervoor naar buiten geweest voor de laatste plas (zoals altijd) en lag weer prinsheerlijk in haar mandje :-\.
Ik ga morgen zeker even met de DA bellen.
Jij ook veel sterkte vannacht ;).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door