Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#1003478
Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar ik heb nu pas naar het bultje op Kai zijn knie laten kijken. De dierenarts zegt dus dat de kans dat het kwaadaardig 50% is en de kans is natuurlijk even groot dat het goedaardig is. Nu wilde ik in eerste instantie een biopt laten nemen, maar ik ben gaan twijfelen, want de kosten van zo'n biopt zijn heel hoog, dat had ik niet verwacht en wat nu als het kwaadaardig is dan komen de kosten van de operatie er nog bovenop, dus ik twijfelde of ik het niet gelijk weg moest laten halen.
En dan vroeg ik me ook af, wat als de bult groter wordt over 2 jaar ofzo, dan is Kai al 8 en dan moet ik het misschien alsnog weg laten halen, dus ja, ik ben een beetje aan het twijfelen...
Door conleeuw
#1003496
ik ben niet zo gek op bultjes, als je het niet wel wil laten halen tenzij het kwadaardig is, dan kan je natuurlijk de biopsie laten doen, maar goed, dan sta je over een paar weken mischien op precies dezelfde punt als nu..... gewoon weghalen, klaar!! zo denk ik er over ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1003497
Ik zou dan maar heel praktisch denken en het bultje meteen weg laten halen. Weg is dan weg en dan is ook de zorg daarover weg. Nu is het nog relatief klein en zal het dus ook niet zo'n heavy operatie worden.
#1003498
Laura2004 schreef: Dus je zou niet eerst willen weten of het goed of kwaadaardig is?
Ik twijfel dus ook of ik hem niet gelijk moet laten weghalen of eerst een biopt moet nemen..... :-\
nee, en zeker niet als het er al een poosje zit, weg die hap!
niet om je angst in te praten, maar onze eerste tervuerenaar had ook bultjes (2), biopt laten nemen, goedaardig.
Ja, drie jaar later.....
Door Laura2004
#1003499
Ja, ik weet dus niet of ik hem zou laten weghalen als hij goedaardig is,  ik weet niet zo goed wat de risico's zijn van een goedaardige tumor, kan dat ding groter worden? Of blijft het hetzelfde? Want zoals hij nu is (ongeveer zo groot als een halve knikker) heeft hij er geen last van en je ziet het ook nauwelijks, dus ik weet niet of ik het zou laten weghalen, tenzij de kans groot is dat dat ding veel groter wordt.
De dierenarts zei in ieder geval dat een goedaardige tumor nooit kwaadaardig kan worden.
Door conleeuw
#1003503
helaas gebeurt het wel vaker dat deze soort knobbels toch groter worden, wij hebben met onze oude ierse setter ook een goedaardige bult eerst laten zitten, maar toch werd het een lelijke bult, huid ging ontsteken toen moest het toch er af op latere leeftijd..... nou dan is de klap voor zo'n oude hond groot hoor, nee, ik denk liever maar weg  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1003507
Laura2004 schreef: Ja, ik weet dus niet of ik hem zou laten weghalen als hij goedaardig is,  ik weet niet zo goed wat de risico's zijn van een goedaardige tumor, kan dat ding groter worden? Of blijft het hetzelfde? Want zoals hij nu is (ongeveer zo groot als een halve knikker) heeft hij er geen last van en je ziet het ook nauwelijks, dus ik weet niet of ik het zou laten weghalen, tenzij de kans groot is dat dat ding veel groter wordt.
De dierenarts zei in ieder geval dat een goedaardige tumor nooit kwaadaardig kan worden.
Over je laatste zin twijfel ik. Maar goed, ook een goedaardige bult kan zulke vormen aannemen dat het tot een last voor de hond gaat worden. Wie kent er geen hond met een megavetbult, allemaal goedaardig, maar toch in sommige gevallen knap lastig. Zo'n half knikkertje weghalen stelt ook niet veel voor, misshien kun je wachten tot een voorgenomen castratie dat het in 1 moeite door kan. :-\
Door Laura2004
#1003509
conleeuw schreef: helaas gebeurt het wel vaker dat deze soort knobbels toch groter worden, wij hebben met onze oude ierse setter ook een goedaardige bult eerst laten zitten, maar toch werd het een lelijke bult, huid ging ontsteken toen moest het toch er af op latere leeftijd..... nou dan is de klap voor zo'n oude hond groot hoor, nee, ik denk liever maar weg  :-\
Ja, idd als dit het risico is dan wil ik dat niet nemen, dan denk ik ook gelijk weghalen dat ding :-\
Ik sta gewoon versteld dat zoiets met zo'n kerngezonde hond kan gebeuren, ik kon me gewoon niet voorstellen dat het iets kon zijn dat bultje, dat is ook de reden dat ik er zolang mee heb gewacht.... :-[

De dierenarts was trouwens wel onder de indruk van Kai zijn prachtige tanden en algehele conditie en Ziggy vond ze er ook perfect uitzien 8)
Door Laura2004
#1003514
Ik ga nu even bellen om te vragen wat de kosten zijn van een operatie en ik denk dat ik dan gelijk een afspraak ga maken, ik vind het echt doodeng om hem onder narcose te laten gaan eerlijk gezegd en daarbij wil Kai geen vreemden in zijn buurt, dus ik hoop dat ik er bij mag blijven en dat ik hem niet 's ochtends moet brengen en dat hij dan 's middags pas geopereerd wordt, dat gaat gewoon niet werken met Kai..... :-\
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 11 jul 2008, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Do
#1003528
weg laten halen
een biotop geeft ook kans om de cellen aan te wakkeren, dus als ik een bio zou nemen zou ik zoizo al besloten hebben om het weg te laten halen
#1003534
dan vraag je toch of je erbij mag blijven totdat ie slaapt?
daar sta ik altijd op!
De keren dat het nodig was met de jongens bleef ik ook, zodat ik er was toen hij wakker werd.
Prettig voor de hond en vooral ook heel prettig voor mij!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door