Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1002944
We zijn net terug van het strandje. Tijdens de wandeling kwam Beau zijn bal op een gegeven moment in het struikgewas terecht, toen hij hem wilde pakken, kwam hij hoofdschuddend/-klapperend eruit. Ik zag zo 1-2-3 niets aan hem, maar nu we thuis zijn, is de ene kant van zijn kop, net onder zijn oog, wat dik. Een soort van Droopy-effect vind ik het. Waarschijnlijk een allergische reactie op de een of andere plant? Misschien brandnetels? Moet/kan ik hier iets aan doen, of zal ik het maar even aankijken (mijn gevoel zegt het laatste). Zijn oog zelf is niets aan te zien, en hij heeft net lekker zijn groentemix opgegeten (en die van Benthe, want die rook dat haar pilletje daar doorheen gekruimeld was  :-X)
#1002958
Angelique schreef: Ik zou het even aanzien, de meeste van dit soort reacties zijn met een paar uur weer vertrokken. Geen jeuk?
Nee, jeuk lijkt hij niet te hebben. Hij is meteen op zijn kussen gaan liggen en ligt nu te maffen. Thanks voor je antwoord, ik wilde mijn eigen idee even bevestigd hebben  ;) Ik kijk het even aan tot eind van de middag: als het niet erger wordt dan dit, doe ik er niks aan.
#1003019
Angelique schreef: Als je het in huis hebt kun je er eventueel ook wat "Prikweg" op smeren. Mocht het toch nog gaan jeuken dan heb ik voor dat soort gevallen een flesje cortisonenzalf in de kast staan, als jij dat misschien ook in huis hebt kan dat er ook op.
Ja, Prikweg heb ik wel in huis. Maar hij heeft er nog steeds geen last van, dus ik laat het even zo. De ervaring met Beau is, dat hij juist gaat krabben of likken (in dit geval een beetje moeilijk  ;)) als ik er iets op smeer. Maar in ieder geval fijn om te weten dat ik dat ook voor de honden kan gebruiken in zulke gevallen. Cortisonenzalf heb ik volgens mij ook nog staan van eerdere andere klachten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door