Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lian
#1002285
Hallo,
ik wil mijn hond volledig op kvv zetten (ze staat nu op sochtends brokken en savonds kvv, tot de brokken op zijn)
De brokken zijn bijna op!  ;D
Nu wil ik haar eigenlijk 1 x per dag eten gaan geven, kan ik dat ineens doen of moet ik d brokken afbouwen?

Nog een andere vraag, kan ik mijn hond elke morgen een beetje yogurt geven met af en toe een ei?! (erdoorheen of appart doen????) en moet dit dan volle yogurt zijn of juis niet?

Net nieuw en beginnend kvver dus vandaar!!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1002288
Je kunt in 1 x zeggen....dag ontbijt.  Heb je wel een paar dagen een drammert in de ochtend, maar met onze sterke karakters moet dat geen probleem zijn. Ik zelf bouw het ontbijtje altijd af tot een snabbel en op een dag vergeet ik gewoon de snabbel en dan is het ook wel goed.
Een lik yoghurt op z'n tijd is leuk, maar ik zou dat zeker niet dagelijks geven. Door yoghurt kun je alles roeren, dus ook een ei, maar veel honden vinden een kaal ei erg lekker en dan vind ik het wat zonde om het door de yoghurt te roeren. Wil de yoghurt nog wat zoden aan de dijk zetten dan zou ik volle yoghurt nemen, maar nogmaal, ik vind dat geen dagelijkse kost voor een hond (ook niet voor een mens trouwens).
Door sandrra
#1002294
Tussen een brokken maaltijd en vers moet op z'n minst 8 uur zitten.

Khami eet kvv en krijgt dat gewoon 1 keer per dag en dat heb ik toen meteen gedaan. Maar zij ging van 2x brokken naar 2x kvv naar 1 keer per dag.
En eerlijk gezegd heb ik t laatste beetje brokken in de kliko laten verdwijnen.

Yoghurt (volle) geef ik maar 2 keer per week met een eitje en knoflook en een scheut levertraan ( deze omdat de honden geen vis eten).
Door lian
#1002297
die 8 uur red ik wel!
sochtend eten zal ze net missen want ze is niet zon eter in de ochtend!
Door sandrra
#1002310
Dan zou ik of meteen stoppen met de brokken en helemaal overgaan op 1x kvv per dag.
of als je dat perse wilt de brokken opmaken en dan overstappen op 1 x per dag kvv
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door