Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Noortje
#100173
Hoi, hoi,

Alhoewel ik niet op dit forum ben voor poezen beestjes heb ik toch even een vraagje m.b.t. Lulu de oppaspoes.

Sinds afgelopen vrijdag past mijn dochter Amy (17) op Lulu en Bobbie omdat de baasjes op vakantie zijn. Amy geeft in dit geval eten en kroelt 2 uurtjes s'morgens met de poezenbeestjes.....s'avonds idem. Ook geeft ze dan wat te etenn.

Neeh in dit geval geen vers vlees maar Purina. Lulu heeft zowel vanmorgen als vanavond gespuugd - een beetje - maar het kwam er wel uit.

Nu wil Amy heel graag weten waar ze op moet letten of wat ze nu kan doen...of dat iemand kan vertellen waar Lulu niet lekker van kan zijn. Lulu ligt op de ijskast in de keuken waar het keukenraampje open staat. Zou ze op de tocht liggen...?

Is er iemand die misschien een lichtje kan laten schijnen. Dit met het oog op het feit dat Amy toch de zorg heeft voor de poezen kindjes. Ze gaat vanavond nog een keertje extra om te kijken of Lulu nog heeft gespuugd....

Alvast bedankt!
Cynthia (Noortje)
Door geer
#100178
Hmmmm...ik zou me er niet te druk over maken... Ik heb nu 3 jaar katten, die allebei wel eens een 'spuugaanval' hebben, maar tot nu toe was dat niets ernstigs... Kan een haarbal zijn, stress of weet-ik-wat....
Gebruikersavatar
Door chooky
#100179
Spugen kan heel onschuldig zijn bij poezen hoor. Kan met haarballen te maken hebben, ogf gewoon dat het eten niet helemaal lekker gevallen is. Kijk naar de algemene indruk die de poes maakt (levendig, sloom, vrolijk, blik in de oogjes helder). Als de poes zou blijven spugen, zou ik wel even langs de DA gaan. Kijk ook naar hoe de spuug eruit ziet (bijv. groen, geel, waterig, met sprietjes erin, met haren erin, met eten erin)
Wat leuk dat je dochter dat doet en wat lief dat ze elke keer even blijft kroelen, dat zullen de poezen wel fijn vinden :-*
Door Noortje
#100181
chooky schreef:Wat leuk dat je dochter dat doet en wat lief dat ze elke keer even blijft kroelen, dat zullen de poezen wel fijn vinden :-*
Dat is het zeker - als je je bedenkt dat ze MEGA allergisch is! Ze springt ook 2x per dag onder de douche om de haartjes van haar af te spoelen....maar ze vindt het heel belangrijk dat de poezen aandacht krijgen. Dus.....ze gaat!

Ze heeft net nog even uitgelegd dat het een soort 'sliertje' is wat ze spuugt...misschien toch een haar'sliertje'...? Ze kan het ook zo oppakken zegt ze. Amy zit er wel mee...stress zou ook kunnen zegt ze nu. Ow jeeh....

Sjees ben echt een leek met poessies - kan het iets beter met doggies inschatten. Pjoeh...

Groets,
Cynthia (Noortje)
Door lekker kort
#100188
Poezen kotsen vaak en meestal is er niets aan de hand, te schrokkerig of te veel gegeten, ik ruim in het kattenpension regelmatig wat kots op en er is niets aan de hand, zolang ze geen zieke indruk maken lijkt het me geen probleem, alleen een beetje vervelend steeds op te moeten ruimen, vooral als je zoals ik met het pension me regelmatig erover verwonder waarom katten altijd ergens op of half overheen moet kotsen, het liefst nog zo dat het lastig schoon maakt

Groet Fritz.
Door Noortje
#100189
Hoi,

Dat mag heel helder zijn....Amy gaat vanavond nog even kijken om zeker te zijn dat Lulu in orde is.

Ze heeft toch de zorg over de poesjes dus dan wil ze dat wel goed doen.

En mocht er een probleem zijn of een hangerig poesje zijn dan gaan we naar de DA.

We wachten het even af.

Bedankt alvast!
Cynthia
Gebruikersavatar
Door Sonja
#100597
Noortje schreef:

Dat is het zeker - als je je bedenkt dat ze MEGA allergisch is! Ze springt ook 2x per dag onder de douche om de haartjes van haar af te spoelen....maar ze vindt het heel belangrijk dat de poezen aandacht krijgen. Dus.....ze gaat!

Ze heeft net nog even uitgelegd dat het een soort 'sliertje' is wat ze spuugt...misschien toch een haar'sliertje'...? Ze kan het ook zo oppakken zegt ze. Amy zit er wel mee...stress zou ook kunnen zegt ze nu. Ow jeeh....

Sjees ben echt een leek met poessies - kan het iets beter met doggies inschatten. Pjoeh...

Groets,
Cynthia (Noortje)

Hoe ziet dat sliertje er uit? Is het een slijmsliertje met haren of iets anders er in? Braakt Lulu telkens hetzelfde soort sliertje uit?
Door Noortje
#100600
Hoi, hoi,

Lulu heeft niet meer gespuugd, gisteravond en vanmorgen was alles weer ok.

Oef, het zag er prima uit allemaal - en Amy heeft even lekker zitten kroelen met de poesjes....misschien een beetje niet lekker of wat stress omdat de baasjes er niet zijn.

Ik hou een oogje in het zeil...

Bedankt voor alle reakties, hartstikke fijn!
Cynthi (Noortje)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door