Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#1001601
waarmee kan ik een hond behandelen die kaal is op z'n rug?
hij bijt zich steeds.
is wel behandeld tegen vlooien, denk niet dat dat t is...
ik wil gewoon de jeuk verzachten en rood minder rood maken.
kan t niet aan zien :-\ :-[
hij is niet van mij en is hier maar tijdelijk... :(

hij loopt trouwens ook mank met zn voorpoot, ik zie zo 1,2,3 niets, ontstekingsremmers helpen niet... :-\
Laatst gewijzigd door danielle1980 op wo 09 jul 2008, 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#1001715
Angelique schreef: Heb je iets van calendulaspray in huis, of teatree-olie? (of een pot prednison :-X)
tis dat mijn hond niet is anders zou ik zo'n spuit halen bij de da...
beide heb ik in huis, alleen geen calendulaspray, heb je dat ook dan?dat is veel makkelijker dan creme...
wat en hoe werkt t beste? :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1001862
danielle1980 schreef: tis dat mijn hond niet is anders zou ik zo'n spuit halen bij de da...
beide heb ik in huis, alleen geen calendulaspray, heb je dat ook dan?dat is veel makkelijker dan creme...
wat en hoe werkt t beste? :-\
Als je Tt-olie in huis hebt dan zou je vast een spraytje kunnen maken en daarmee de jeukende gedeelten inspuiten. Je neemt dan iets van 500ml. water waar je zo'n 20-30 druppels Tt-olie indoet. Calendulaspray is er in vele vormen, ik gebruik die van Vsm.
Door belgje
#1004422
danielle1980 schreef: nee heel de rug en deel van de poten :-X
dit hondje heeft toch geen Demodex zeker?
heb je geen onderhemdje?
zo kan het niet bijten op de rug en zal het rustiger worden
Door danielle1980
#1004423
de hond is erg groot :D hempje best lastig dus...

heb de tea tree dus gemengt en als spray gebruikt de dagen dat ze hier waren...
morgen gaan ze weer weg, tot ze weer x komen

ik weet niet wat de reu heeft, beide honden zijn in niet zo goede conditie...
nagels, vacht, oren allemaal verschrikkelijk :-X
vandaag heb ik ze beide behandeld, zonder toestemming  :-[ want ik heb t paar keer gevraagd of ik er wat aan mocht doen via mail maar geen antwoord gekregen :-\
maar kon t niet meer aanzien hoor :-[
Laatst gewijzigd door danielle1980 op za 12 jul 2008, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1004479
ik hoop dat je morgen met de eigenaren kunt overleggen wat ze moeten doen !!!!
Door conleeuw
#1004621
danielle nu ik hem heb gezien denk ik dat er maar een echte oplossing zou zijn, even op een kuurtje prednison, echt, ik hou niet van het spul, maar sjeetje, het moet jeuken als een gek :P
Door danielle1980
#1004622
conleeuw schreef: danielle nu ik hem heb gezien denk ik dat er maar een echte oplossing zou zijn, even op een kuurtje prednison, echt, ik hou niet van het spul, maar sjeetje, het moet jeuken als een gek :P
ja idd...
ik zal t morgen even zeggen tegen ze, maar heb weinig hoop...
ook voor zn poten want vandaag heb ik die nagels gedaan, alleen voor, achter begon hij toch te gillen als je aan zn poten kwam... :o :'(
dat was echt pijn! >:(
de teatree werkt nu wel, tis minder rood dan eerst...
de teef is niet meer zo ontploft, wel kaal nu, want heb gewoon geknipt waar de vilt zat...
dr poten ook behandeld met de tea tree...
zucht...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1004623
danielle1980 schreef: de hond is erg groot :D hempje best lastig dus...

heb de tea tree dus gemengt en als spray gebruikt de dagen dat ze hier waren...
morgen gaan ze weer weg, tot ze weer x komen

ik weet niet wat de reu heeft, beide honden zijn in niet zo goede conditie...
nagels, vacht, oren allemaal verschrikkelijk :-X
vandaag heb ik ze beide behandeld, zonder toestemming  :-[ want ik heb t paar keer gevraagd of ik er wat aan mocht doen via mail maar geen antwoord gekregen :-\
maar kon t niet meer aanzien hoor :-[
Ja even lekker dikke pech. Jij moet er nu tegenaan kijken en als de nood hoog is dan hadden ze hun mail maar moeten beantwoorden of ze hadden je instructies moeten geven ervan uitgaande dat de hond in deze toestand bij je gebracht is.
Door danielle1980
#1004626
Angelique schreef: Ja even lekker dikke pech. Jij moet er nu tegenaan kijken en als de nood hoog is dan hadden ze hun mail maar moeten beantwoorden of ze hadden je instructies moeten geven ervan uitgaande dat de hond in deze toestand bij je gebracht is.
dit was de 2de keer dat ze ze brachten bij mij...
ik heb t er over gehad met ze, maar er word niet echt geluisterd zeg maar...
ik heb de zak met haren en de klitten in de vieze en vilt toestand bewaard, die laat ik morgen zien en de nagels ook, is verdorie zo'n 8 mm per nagel denk wat ik geknipt heb en er kan nog best stukje af... :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door