Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door annetenmick
#1001214
Cane Corso bijna 5 maanden oud krijgt sinds 1 maand kvv (smuldier pens compleet) en heeft sinds  ong. 1 week diarree. Hij krijgt ook sinds 1 week meer kvv. Zou het van de hoeveelheid kvv zijn dat hij diarree heeft ? Soms is het helemaal diarree en soms alleen het achterste deel diarree.

Hij is 20 kg ong. en krijgt 1000 gram per dag. Voor de rest wat stukjes hondensnoepjes om te trainen.

Kan iemand mij helpen ?
Door Tammy
#1001222
Hoi Annet,
eerst en vooral, veel beterschap met je pupperdewup.
Zou je niet eventueel kunnen afwisselen met de vleescompleet van smuldier?
Ikzelf heb ook een Cane Corso (ze is nu 4 maand) en ze krigt afwisselend Smildier vleescompleet, penscompleet, Carnibest en soms eens een barfdagje (kippenekken/spiervlees met groentnmix en kefir, om de 2 weken een sardientje of 3).
Wat ik hier zie als onze meid de penscompleet krijgt, is dat ze ook slappere stoelgang heeft. De pens werkt wat laxeerend.

OT: vanwaar komt jou CC, en uit welke combi komt hij?
Groetjes.
Door annetenmick
#1001241
Hoi Tammy,

Hij heeft altijd pens compleet gehad omdat ik hier geen andere kan krijgen. Binnenkort gaan we om een grotere vriezer en ga ik naar een groothandel om voor een maand voer tegelijk te kopen en daar kan ik wel de 2 versies krijgen.

Dus dan snap ik niet waarom hij eerst wel erg harde ontlasting (heb hier ook wel eens topic over gehad) op die pens en nu ineens niet meer. Het enige wat ik me kan bedenken dat hij nu fors (400 gr.) meer krijgt.

En Mick komt bij Sandra Varkevisser vandaan (la Potenze e l'amore) uit Aradam x Francka.

En die van jouw ? Leuk dat je ook een cc hebt.

groetjes Annet
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1001470
dat is best wel veel hoor, in een, zeg maar week tijd.
Grote kans dat er daardoor problemen onstaan.
Ik ging hier met of 100gr of minder omhoog
zou als ik jouw was even iets minderen en dan langzamerhand vermeerderen. hoe zeg ik dat :D
Door Tammy
#1001515
Hey Annet,
Onze Hera komt van bij Manon en Ed (Guardiano Degli Angeli) en komt uit de combi Simona X Genesiosteewe. Ze is geboren op 5 maart 2008  ;)
Groetjes.
Door annetenmick
#1001693
Ik zat er ook al aan te denken vandaag dat het teveel is. Hij was best aan de magere kant dus ........ maar ja in 1x teveel is ook niet goed. Niet goed nagedacht denk ik. Maar vind je het niet lang duren voor hij hersteld is daarvan dan ?

Hoeveeel zou je hem minderen en dan weer opbouwen ?
Door *Natasja*
#1001697
Is hij misschien aan het tanden wisselen? Omdat je zegt dat hij 5 maanden is. Tijdens het wisselen willen ze nog wel eens makkelijk aan de diarree gaan.
Door annetenmick
#1001748
Nee heeft al een eind alles gewisseld. Tijdens het wisselen in de maand hiervoor geen last van diarree gehad.

Tammy: kan het dat ik je ook zag op het cc forum (de blauwe) ? Ben wel eens benieuwd naar een foto van jouw hond. Ik heb ze net geplaatst bij foto's op het cc forum.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1001760
zou er zeker even 200gr van af halen, dat een goede week aanzien, wachten tot ie nergens geen last van heb en dan langzamerhand weer wat opvoeren.
Is ie na het minderen van 200gr nog aan de diarree zou ik proberen er nog wat vanaf te halen.
En nee, ik vindt het niet raar dat ie daar na net een week nog niet aangewend is, is best veel hoor 400gr.
Laatst gewijzigd door me and my boys op wo 09 jul 2008, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1001796
zeg maar ellen hoor :D
tja honger of aan de spuit.
probeer het gewoon effies.
konstant aan de spuit is niet alles, ze gaan zich er beroerd van voelen.
Waarom geef je niet wat van barf erbij bv kippenekken/karkassen ed.
Heeft ie wat te doen, alhoewel het al een flinke is :D
maar vindt dat ze van barf een voldaaner gevoel hebben.
Door annetenmick
#1002015
Ok Ellen: ;)
Ik moet er even overheen denk ik om barfdingen te gaan geven. Vind het niet eng ofzo voor hem, maar meer het onbekende voor mij. Moet ook even kijken waar ik het moet halen hier in Zeeland. En ook niet onbelangrijk. Heb nu geen plek in m'n vriezer, die komt volgende week (een joekel, met een oogje op de barf in de toekomst ;D). als je nu aan een poelier vraagt of ze kippennekken hebben voor me, komen ze dan automatisch met goeie aan. En dan bedoel ik, kan het niet verkeerd gaan ?Zitten er geen verkeerde dingen aan een kip voor een beginner ? Oh wat ben ik een schijterd he ?

Trouwens z'n ontlasting was vanochtend eerst netjes vast en een uur daarna weer dun. Hij heeft vanochtend al minder gehad.
Door Laura2004
#1002024
Als je om kippennekken vraagt krijg je gewoon kippennekken. Niks verkeerds aan ;) En als ze geen kippennekken hebben kan je om kippenvleugels vragen die zijn ook heel zacht.

Succes ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door