Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1001580
Mijn hond had de afgelopen maanden steeds een rare korst op zijn staart zitten. Een ovaal wondje met een groeisel eruit. Ik ben hier in mei mee naar de DA geweest, die zei dat het een wondje was met een korst. De korst kon hij er toen gewoon afhalen. De wond eronder was roze en dicht. Helaas heb ik de afgelopen weken weer moeten constateren dat de wond niet weggaat, maar steeds terugkomt. De wond is ovaal en open en er zat een dik groeisel op. Korstachtig. Vanmiddag was mijn hond aan het bijten in zijn staart en ik zag dat de korst eraf was. Het was allemaal bloed. Net mee naar de DA geweest. Er blijkt een bultje onder te zitten, en de DA zegt dat de kans groot is dat het een tumorachtig iets is. Omdat hij de afgelopen maanden al regelmatig anti biotica gehad heeft, waarbij de wond niet is weggegaan, was het advies om direct te opereren, voordat de plek groter wordt, en eventuele amputatie wordt vermeden. Heeft iemand ervaring met dit soort wonden en/of tumoren? Ik zal proberen een foto te maken, al is me dat vanmiddag mislukt, hij laat het namelijk niet toe. Ook na de operatie zal het een probleem worden, want hij is harstikke fel tegen het dragen van een kap. Morgenvroeg om 9 uur staat de operatie gepland, en ik ben nu al stikzenuwachtig.
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op do 10 jul 2008, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
#1001627
Sterkte morgen! Wondje ziet er idd vreemd uit. Ik ken zoiets niet.
Bij wonden die zo ver naar achteren zitten is een mooncollar ook geen goed plan. Dory (202Spots) heeft, ik geloof in de Bieb, een foto van een soort halscorset staan, dat zou voor jouw hond misschien een idee zijn :-\.

edit: heb het topic gevonden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 314.0.html
#1001711
Thanks allemaal. Ik ben altijd een beetje panisch om dit soort dingen. Denk dan gelijk aan al die horrorverhalen over tumoren, narcosie etc. Het plekje zit niet aan het einde van de staart, maar in het midden. Ik heb hem vanavond de kap om gedaan, omdat hij het steeds weer bloedend openlikt. Hij kan er niet bij. Maar een zachte collar is voor hem denk ik een stuk beter.
#1001727
en hoe zou t zijn als je hem een soort badpak aantrok en zijn staartje daarin zou verstoppen?
tegenwoordig kun je voor bijv. buikwonden een soort hondenbadpak bij de dierenarts meenemen..
die dingen zijn bijna 30 euro.. slaat nergens op..
maar vroeger maakte ik zelf van dat soort dingen nog voordat deze op de markt was..
ook met bijv. t-shirts.. maar een badpak of body werkt beter..
en als je dan zorgt dat de beengaten niet te groot zijn en er misschien nog wat lengte aannaaid.. dus bijv. een paar mouwen.. dan kan de hond er niet bij..

als hij een echte sloper is en dit soort dingen afbijt kan dat natuurlijk niet.. maar veel honden laten het zitten..
en overdag als je erbij bent en tijdens het uitlaten kun je het badpak gewoon uitlaten.. dus kan hij wel plassen en poepen..

sterkte ermee!
#1001879
Sterkte, ik ken twee hollandse herders die een staartamputatie moesten ondergaan, die hadden ook een wond aan de staart maar kwispelden het steeds overal aan kapot. Staart is zo vreselijk lastig qua genezing omdat ze vaak ook overal tegenaan slaan ermee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door