Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tomvanderkooi
#1000971
hallo allemaal, mijn Westhighland White Terrier Benji van 14 ligt met nierfalen in dr mand, eet  sinds 3 dagen nauwlijks meer... heb al reacties op dit forum gelezen, spoelen wil dierenartsniet aan beginnen met zo'n oude hond..ze is idd zichzelf aan het vergiftigen, vrees ik, ikvind het zo in en intriest dat ik niets voor dr kan doen, ze draait haar kop in afgrijzen weg als ik haar maar iets aanbied van eten, wil er nieteens naar kijken... ik ben zo bang dat ik haar moet laten gaan, dierenarts kan niets meer doen, hoop op een wonder, ze dronk tot gisteravond nog wel en is nog verbazend actief, maar wat moet ik nou nog doen ? kan haar toch niet zomaar laten afglijden? daar is ze veel te lief voor !!!! help me met tips? gr Tom
Door Rosita
#1000991
Als ze nog actief is zoals je schrijft en tot gisteravond nog dronk zou ik wel gaan spoelen. Daarbij krijgt de hond een grote hoeveelheid vocht onder de huid waarna je gewoon weer naar huis kan, het vocht wordt dan langzaam opgenomen (ik neem aan dat ze nog wel plast). Verder zal ze wel misselijk zijn door het verhoogde ureum, meestal helpt primperid hierbij waardoor ook de eetlust verbeterd. Iets eten is beter dan niets eten, zelf zou ik blikvoer van Hill,s a/d proberen (ook al is dit een vers forum). Wat zijn haar bloedwaarden? Als die na het spoelen niet veel zakken dan heeft doorgaan inderdaad geen zin, maar ik zou het op zijn minst proberen.
Door tomvanderkooi
#1000998
hoi Rosita, dank voor je reactie !!!! Ga het met de dierenarts overleggen. ik krijg er absoluut niets in bij dr, heb eersgisteren geprobeerd een anti- misselijkheidspil in dr keel te duwen, en toen ging ze bijna in een epileptische aanval van de stress, ze heeft al 2 keer in de afgelopen 3 weken een epiletische aanval gehad. iets naar binnen forceren durf ik dus niet....
Door catokatink
#1001440
Mijn chihuahua teefje was 13,5 jaar toen haar nieren gespoeld zijn. Ze is 3 dagen opgenomen geweest en heeft drie dagen bij de dierenarts aan het infuus gelegen. Het was kantje boord en toen ik haar na drie dagen weer mee naar huis nam waren de waarden wel goed gedaald maar ze was er nog lang niet. Maar om een lang verhaal kort te maken, ze is inmiddels 14 jaar en ze maakt het heel goed. Ik zou altijd proberen om de nieren te spoelen, mocht het niet helpen dan heb je gedaan wat je kon. Ik herken veel in het verhaal van je. Sterkte.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door