Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fynn
#1001153
Hallo
Wij hebben een ridgebackreu van 14 maanden.
Asani heeft al een half jaar "klachten" hij loopt heel schommelend met zijn heupen en maakt korte stijve pasjes.
Ook trekt hij zijn rug bol en zo'n 3 maanden terug had hij zich bezeerd .
Als hij uit zijn mand opstond was hij heel stijf en als hij ging zitten ging hij moeizaam zitten en op 1 bil.
Wat hebben wij zoal gedaan zijn heupen zijn gerontgend,hij heeft 2 kuren met pijn en ontsteking remmers gehad .
We zijn bij Dr Aharon geweest van stichting kreupel dier en die constateerde een ontsteking in zijn kniegewricht.
En nu na 6 weken rustig aandoen wat inhield alleen aan de lijn uitlaten korte stukjes ,niet spelen met de andere honden ,niet springen .
Nu is het nog steeds niet beter van de week heeft hij een keertje een stukje kos gelopen en wat gerend en gisterenavond was hij enorm stijf en liep hij mank.
Dus ik moest met Ijuba voor haar entingen en heb Asani meegenomen.
Hij heeft zijn knieeen en poten gestrekt en gevoeld en toen hij naast het kniegewricht wat drukte piepte hij van de pijn dit was aan allebei de kanten.
We hebben nu een afspraak gemaakt met dokter Luc Janssens bij Anubis in Antwerpen want ik wil gewoon weten wat het is.
Asani staat op barf is het verstandig om zijn menu aan te passen ,ik werk niet met een vaststaand menu maar kijk per dag wat ik geef maar varieer daar voldoende in.Kan ik bepaalde dingen beter niet meer geven of minder?

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1001334
Ik zou eerst zeker willen weten of er wel sprake is van groeipijnen. Als de hond ontstekingen in het gewricht heeft dan zou ik het rood vlees even schrappen c.q. fors verminderen en dit dan vervangen door gevogelte of witvis. Wanneer er sprake is van groeipijnen dan zou je het de calciumvoorziening naar beneden bij moeten schroeven.
Door Fynn
#1001346
Hoi Angelique
Bedankt voor je antwoord.
Ik voer best wel veel gevogelte zoals eend,fazant,kip,en 2x per week vis zalm botmix en panharing.
Ik voer bijna dagelijks goed bevleesde karkassen,heb ik minder bevleesde karkassen voeg ik spiervlees of orgaanvlees toe.

Ik kan vrijdag al terecht in Antwerpen.
Op de rontgenfoto's die gemaakt zijn van zijn heupen is weinig te zien wat wijst op groeipijn.

Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door gerry
#1001893
Hoi Rian.
Ik heb net je berichtje zitten lezen en er schoot me plots iets te binnen. Ik heb er verder niet zoveel verstand van allemaal hoor maar het klinkt alsof je hond ooit bevangen is geweest. Nu weet ik niet of dat bij honden ook kan maar ik heb "vroeger"veel aan paardesport gedaan en ik had er eentje tussen waar ik goed op moest letten qua voer en beweging (warm worden/afkoelen)want die stond altijd meteen bevangen op stal de volgende ochtend. Dit kon al gebeuren als zij in het voorjaar de wei op mocht met het (te) jonge malse gras, ze vrat zich volledig klem en dan waren de poppen weer aan het dansen. Ik weet niet of je met je hond actief aan een bepaalde sport doet?

Nou ja, het is maar een idee nogmaals ... of dit ooit bij honden voor kan komen?

Succes in ieder geval en beterschap.......

groetjes Gerry
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door