Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chriske
#1000205
Ons hondje had last van een zeer lastige hotspot, ten gevolge van een teek.
Er moest een antibiotica aan te pas komen, want zalfjes en dergelijke hadden geen positieve werking.
Nu is zijn AB kuur afgelopen en heeft hij last van diaree en slijmerige ontlasting. Soms af en toe beetje bloed erbij.
De DA zegt dat dit van de AB komt, ze had me ervoor ook al verwittigd. Daarom keek ik er zo tegenaan, maar ik zag zelf ook geen andere oplossing.
Nu moet ik zeggen dat tijdens de kuur zijn ontlasting goed was, maar afgelopen maandag is de kuur gestopt, hotspot weg, maar sinds twee dagen zit hij dus met die slijmerige ontlasting.
Ze heeft aangeraden om vier dagen Enteral (ik hoop dat dit goed geschreven is) te gebruiken.
Kent iemand dit?
Ik heb ook nog iets van VSM in de kast staan => Okoubaka complex (in Nederland zijn de benamingen van VSM anders wegens een bepaalde wetgeving, andere benaming: Okugest).

Is dit misschien aan te raden?

Voor de rest is hij levendig en is er aan zijn gedrag niets te zien. Hij is er niet ziek van.
Laatst gewijzigd door Chriske op di 08 jul 2008, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1000675
Ik zou zeer zeker probiotica capsules geven.
Door de ab zijn ook de goede bacterien in de darm om zeep geholpen en is de balans verstoord geraakt.
Om dit weer in balans te laten komen is het heel nuttig om goede bacterien te geven in de vorm van probiotica.
Door Chriske
#1000936
[quote="Sanyo"]
Ik zou zeer zeker probiotica capsules geven.
Door de ab zijn ook de goede bacterien in de darm om zeep geholpen en is de balans verstoord geraakt.
Om dit weer in balans te laten komen is het heel nuttig om goede bacterien te geven in de vorm van probiotica.
[/quote]

Dus dat zijn levende bacteriën, als ik het goed begrepen heb?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door