Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 1eboa
#1000002
Al een dag of 6 heeft een van mijn honden een opgezette klier in de hals. Zaterdag heeft een dierenarts gekeken. Het moet over een week over zijn, zoniet dan het bloed op leucocyten laten bepalen. Het kan een infectie zijn, 10 dagen gelden heeft ze een kleine aanvaring met een van mijn andere honden gehad, een gaatje of i.d heb ik niet kunnen vinden. Ze lijkt me niet helemaal topfit, maar om haar dan maar met a.b laten spuiten, gebeurt pas als er geen andere oplossing is. Wie heeft dit ook wel eens, wat doe je er aan? Haar gebit is nog zonder enig tandsteen.
Door Lizzy
#1000414
Dit is lastig. Het kan inderdaad een infectie zijn. Meestal moet deze dan wel rond het hoofd zitten maar het kan ook zijn dat de lymfeklieren zijn opgezet door een ontsteking elders. Ik vind het heel verstandig om naar het bloed te gaan kijken. Dat moet wel duidelijkheid geven over of er een ontsteking is. Ik zou daar zelf geen week mee wachten. Als er een ontsteking in het bloed te zien is, dan moet er verder onderzoek gedaan worden. Misschien een dunne naald biopt van de klieren? In het ergste geval (niet leuk om te vermelden, maar ik denk wel zo eerlijk) kan het zelf lymfeklierkanker zijn. Maar, dat is natuurlijk niet iets waar je in eerste of tweede instantie vanuit moet gaan!
Door 1eboa
#1000513
deze dierenarts zei dat we geen biopt moeten laten nemen, hij heeft gevoeld of er nog meer klieren opgezet zijn, anders dacht hij aan leukemie, niet leuk om te horen. Het zijn gelukkig alleen de klieren in haar hals, de ene kant erger dan de andere. Ze was ook een paar dagen niet helmaal fit, waarschijn wat koorts. Als het een infectie is, laten we het hopen, dan werk het lichaam behoorlijk om zelf te genezen. maar toch blijft het een probleem, ook is ze al wat weken depressief door de schijnzwangerschap, maar dat gaat nu weer de goede kant op. Ook hebben we even aan een baarmoederontsteking gedacht, maar dat lijkt het niet te zijn. Dus duimen maar en wachten tot donderdag/vrijdag
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door