Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door brie
#941761
Ik voer mijn honden nu carnibest als basis, met wat barfproducten aangevuld.
kan ik de carnibest ook vervangen door de vleesmix van herby? Als ik dan zelf groentemixjes maak en de barf producten wat uitbreid en beter op elkaar afstem, krijgen ze dan voldoende binnen?
#942029
marsieyenna schreef: Volgens mij is vleesmix 1 van Herby compleet, alleen hoef je er als je wil nog groente bij te doen.
vleesmix 2 bevat geen bot dus daar moet je nog bot bijgeven.

marijke
Ja klopt volgens mij wel. Ik heb vorige week vleesmix 2 gebruikt. Is redelijk grof nog en ik kon geen stukjes bot ontdekken. Staat ook niet in de omschrijving van het product.
#942033
Je kan het vervangen met de herbymix, alleen vind ik persoonlijk lastig dat je niet precies weet wat erin zit qua precentages. Ik gebruik zelf ook vaak smuldier compleet komt met de prijs en kwaliteit overeen  (dan weet je ook niet precies wat erin zit maar het woord 'compleet' doet het voor mij). Ach, afwisseling is het belangrijkste, en herby heeft nu ook allerlei nieuwe mixen die nog niet heb uitgeprobeerd!
#942758
Aiden schreef: Je kan het vervangen met de herbymix, alleen vind ik persoonlijk lastig dat je niet precies weet wat erin zit qua precentages. !
Bij Herby staan er toch geoon de verhoudingen op van wat erin zit

Marijke
#943090
Aiden schreef: Ik gebruik zelf ook vaak smuldier compleet komt met de prijs en kwaliteit overeen  (dan weet je ook niet precies wat erin zit maar het woord 'compleet' doet het voor mij). Ach, afwisseling is het belangrijkste, en herby heeft nu ook allerlei nieuwe mixen die nog niet heb uitgeprobeerd!
ik zou zo'n woordje 'compleet' toch niet helemaal vertrouwen hoor. op zakken brokken staat ook altijd 'compleet' en we weten hier allemaal wat dat betekent. gelukkig wissel je heel veel af, zodat je hond toch alles binnen krijgt wat hij nodig heeft.
#1000200
hmmm wel compleet dus.. (mix 1 dan)

dan vraag ik me af of herby misschien een beetje ironisch dacht te zijn met hun mailtje naar mij toe... (zie mijn topic in vragen/problemen met kvv)

Hoi Mascha

Onze producten zijn niet compleet te noemen , omdat wij  geen kunstmatige toevoegingen doen en er geen vezels(granen oid) in zitten

Voor voedingsadviezen volgens het barfprincipe kan je het beste kijken op http://www.barfplaats.nl of op http://www.voernatuurlijk.nl



Gr  herby
#1000233
Ik denk eerder dat het niet compleet zijn, in de eenzijdigheid zit.

"Complete kvv's" zijn in die zin compleet, omdat er ondanks de vaste samenstelling wat betreft diersoorten, er vanalles aan mogelijk ontbrekende vitamines e.d. is toegevoegd.

Dat is bij de vleesmix 1 niet het geval, daar is nix extra's aan toegevoegd en de samenstelling is vrijwel altijd gelijk. Samen met groenten is ie dus wel redelijk compleet te noemen, maar alleen als onderdeel van een menu met andere diersoorten.
Je moet het als een soort gemalen barf zien, denk ik. De compleetheid van barf zit 'm in de percentages én de afwisseling van diersoorten, zodat je hond zoveel mogelijk verschillende nutriënten binnen krijgt.

Dus als onderdeel van een menu met dingen die er juist niet inzitten kan het prima, lijkt mij. Of afwisselen met een "complete" kvv (liefst dan een kvv met andere diersoorten).

Groetjes Juul
#1000240
marsieyenna schreef: Bij Herby staan er toch geoon de verhoudingen op van wat erin zit

Marijke
echt waar? Heb ik er echt nog nooit op de mixen zien staan.

Ik gebruik bijna dagelijks een klein beetje om door de groentemix te doen omdat de mutsen hier anders de groente niet (vr)eten maar ik ga er vanuit dat ik zelf voor een goede samenstelling van het menu moet zorgen, en dat dus de mixen niet compleet zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door