Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mascha
#1000197
ik las op een ander forum dat de vleesmix van herby compleet was dus heb ik een mailtje gestuurd:
Kan ik de vleesmix gebruiken als compleet kvv? Zoals ik nu carnibest, rodi en smuldier gebruik? Is de botmix daar aanvulling op?

het antwoord snep ik eigenlijk niet wat nu niet compleet is :19: omdat er geen chemische troep/granen inzitten?


dit is het antwoord dat ik kreeg:
Hoi Mascha

Onze producten zijn niet compleet te noemen , omdat wij  geen kunstmatige toevoegingen doen en er geen vezels(granen oid) in zitten

Voor voedingsadviezen volgens het barfprincipe kan je het beste kijken op www.barfplaats.nl of op www.voernatuurlijk.nl



Gr  herby




en dan zo nee: waarmee kan ik dat dan aanvullen? ik kan daar namelijk erg goed terecht voor onze sam dus wil ook voor lola daar haar eten gaan bestellen. echt barfen zie ik niet zitten maar kvv met een extraatje wel.
Door Juul
#1000237
Even dubbel misschien, ik had dit antwoord net ook al bij je andere berichtje gezet;

Ik denk eerder dat het niet compleet zijn, in de eenzijdigheid zit.

"Complete kvv's" zijn in die zin compleet, omdat er ondanks de vaste samenstelling wat betreft diersoorten, er vanalles aan mogelijk ontbrekende vitamines e.d. is toegevoegd.

Dat is bij de vleesmix 1 niet het geval, daar is nix extra's aan toegevoegd en de samenstelling is vrijwel altijd gelijk. Samen met groenten is ie dus wel redelijk compleet te noemen, maar alleen als onderdeel van een menu met andere diersoorten.
Je moet het als een soort gemalen barf zien, denk ik. De compleetheid van barf zit 'm in de percentages én de afwisseling van diersoorten, zodat je hond zoveel mogelijk verschillende nutriënten binnen krijgt.

Dus als onderdeel van een menu met dingen die er juist niet inzitten kan het prima, lijkt mij. Of afwisselen met een "complete" kvv (liefst dan een kvv met andere diersoorten).

Groetjes Juul
Door mascha
#1000246
ik had je andere antwoord nog niet gezien dus bedankt dat je het hier ook geplaatst hebt.

ik had op het hondenforum inderdaad ook al wat tips gekregen om soms wat vis bij te geven of wat botmix en ook de andere vleesmix van herby.

echt barfen wil ik niet en lola ook niet... ik heb al vanalles geprobeerd maar alles dat groter of harder is dan een kippennek is jakkie en niet om te eten volgens lola :-\ mijn andere hond eet veel vis en een forellenkop ruikt ze op 20 cm afstand aan en draait dan om alsof ze wil zeggen kom maar met wat beters dame, dat hoef ik niet :-*

ze krijgt nu smuldier maar ik wil voor sammy bij herby gaan bestellen en dan is het net zo fijn als ik voor lola ook mijn spulletjes daar kan krijgen.

ik principe zou het dus kunnen met wat aanvullingen als groenten (malen toch?), ei en van de tip van HF kwam ook nog visbot, kuiden en zaden

maar wat die kruiden en zaden dan zijn weet ik ook niet zo goed.

het is ook maar een klein hondje (de zandneus in mijn onderschrift) misschien dat ze daarom geen ander spul blieft
Door Juul
#1000267
Ik zou zelf niet het menu hoofdzakelijk uit de vleesmix laten bestaan. Hoogstens een keer of 3 per week. En dan een andere goede kvv erbij geven of een paar dagen barf. Een eitje e.d. zijn leuke aanvullingen, maar ik weet niet of dat genoeg is om de mix echt compleet te maken.
echt barfen wil ik niet en lola ook niet...

Je andere hond barft wel volledig?

Is het dan misschien een optie om wel zelf een menu samen te stellen met de verschillende botmixen, en andere (verschillende) soorten orgaan en vlees, afgewisseld met de een paar dagen kvv? Of de het vleesbot wat ze niet wil eten zelf te malen?

Mijn hond eet trouwens ook geen vis, ik probeer in plaats daarvan wat meer wild te geven, en gemalen walnoten, pompoenpitten en sesamzaadjes.
Door mascha
#1000273
dat zou zeker kunnen maar ik ben dan weer iemand die dan van iemand wil horen wat en hoeveel ik precies moet geven omdat ik te bang ben wat verkeerds te doen.

sammy barft voor de helft 8) hij krijgt namelijk alleen vis en de tips die ik kreeg van de aanvullingen die hij daarom moest hebben vond ik zo lastig en moeilijk (zal wel vooral mijn eigen onzekerheid zijn hoor) dat ik de "aanvullingen" opgevangen heb door hen 's ochtends een visbrok te geven waar alles inzit en 's avonds dan wel gewoon hele rauwe vissen die ik afwissel tussen zalm, forel, sardines en koolvis. daarbij krijgt hij wat fruit en groenten af en toe.

dat wil ik nu ook niet veranderen omdat hij voor het eerst in 5 jaar redelijk stabiel is (allergieen)

lola krijgt nu 's ochtends een handje brok van sam (hoeft niet maar ze wil ook wat eten als sam eet ::)  ) en 's aconds krijgt ze een bakje smuldier waarbij ik de smaakjes afwissel. ze krijgt ongeveer 3 á 4x per week compleet smuldier en de rest enkelvoudige andere smaakjes smuldier.
Door ellyenrob
#1000294
Mascha, je kunt de mix 1 gerust geven in afwisseling met andere barfproducten en kvv's hoor, het is redelijk compleet.
Het compleet maken van je voeding doe je door er veel variatie aan diersoorten in te brengen.
Je kunt ook de zalmbot mix als variatie gebruiken.
Herby heeft ook een botmix van haas/konijn en eend als je hier rund of lamsvlees aan toe voegt kom je ook een heel eind.
Dit alles met je kvv moet het goed komen  met Lola
Door Juul
#1000296
Dan kun je de enkelvoudige smuldier wel vervangen door vleesmix, denk ik. Dat is i.i.g. completer als de enkelvoudige versies van smuldier.

Maar waarom probeer je niet een probeersel-menuutje te maken en zet het dan in 'hoe ziet jou barf menu eruit' ? Dan kan iedereen even meedenken over lola's menu, en krijg je goeie tips van mensen die er veel meer vanaf weten dan ik.
Door mascha
#1000311
dank je elly. dan begin ik daarmee.

@jalukrifa: ik zou best een menu willen maken maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. zie mij als degene die geen zak brokken maar pakjes smuldier haalt omdat de hondjes het zo lekker vinden en verder geen idee heeft wat ze geeft.

zo ook bij sam. klikt stoer maar iemand heeft me verteld dat ik die visjes af moet wisselen dus dat doe ik braaf. ik ben echt toaal niet op de hoogte van menu's of samenstellingen en zoek dat ook niet zo.

ik wil mijn honden goed en lekker voeren op een relatief eenvoudige manier (relatief omdat ik ook sam alleen zalmbrokken en lola goedkope brokken kan geven, doen ze het net zo goed op maar dat wil ik niet)

ik denk dat ik dus gewoon zoals jullie ook zeggen smuldier compleet blijf geven en deze diverse mixjes ertussendoor ga doen op andere dagen.
Door mannie
#1002068
Weet niet waar je hond met huidproblemen gevoelig voor is?
Mijn hond met zn Demodex-huidproblemen verleden krijgt dus absoluut geen granen. Ik geef ook Herby in combi met KVV.
Ik mix de Herby Botmix 2 en Herby Vleesmix 2 met zelfgemaakte groentemix door elkaar. Dit krijgen ze bij mij 2x per week. 1 keer per week de Herby Vismix met groente en wat extra`s. Verders krijgen ze Carnibest Diabetes (zitten geen granen in) en HaaksBarf.
De Groentemix maak ik van te voren en vries ik in kleine portie in.
Naast dit krijgen ze 1x per week fruitmix, dit mix ik niet door het vlees of groente, maar geef dus alleen het fruit. En wekelijks krijgen ze een ei.
Geef eigenlijk alleen als extra n kuurtje Chlorella, en glucosamine aan mn artrose hondje.
Op het forum staat genoeg info hoe je een goede groentemix moet maken.
Laatst gewijzigd door mannie op do 10 jul 2008, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door