Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#999916
Sinds een dag of 2 moet Sofi soms keihard niesen, het komt uit haar tenen en altijd een aantal keren achtereen.
Verder is er niets aan haar te merken, niet meer oog-uitvloeing, volop energie, eetlust prima, ontlasting prima.
Ze slikt nog allopurinol voor Leishmaniose, maar heeft daar totaal geen last van (niet van de ziekte en niet van de medicatie).

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#999942
Misschien een allergische reactie ?
Wij maken het nu ook mee met de oudste, kan ineens een paar keer hard moeten niezen, wat ze nooit heeft gedaan daarvoor.
Door Borke
#999956
[quote="de Meiden"]
Misschien een allergische reactie ?
Wij maken het nu ook mee met de oudste, kan ineens een paar keer hard moeten niezen, wat ze nooit heeft gedaan daarvoor.
[/quote]
Tja daar dacht ik ook aan, maar hier is niets anders dan anders, dus wat dan?
Ze doet het nu een dag of 2 achtereen, niet de hele tijd hoor.
Het lijkt niets alarmerends te zijn, maar het valt wel op als afwijkend, vandaar mijn vraag.
Door brie
#999962
Heeft ze de laatste tijd in een weiland of op een veld gelopen met van dat hoge gras?
Ik heb ooit eens gehoord dat een hond een soort graspoll met weerhaakjes in haar neus had gekregen. die weerhaakjes staan de verkeerde kant uit, dus boren zich zelf alleen maar dieper in de neus.
De dierenarts heeft het er pas uit gekregen toen de hond onder lichte narcose was en hij flink in de neus kon porren.

Ik weet zo niet meer wat voor soort gras dat was, maar het lijkt een beetje op een graansoort?
Door Borke
#999970
Dat zou best wel eens een aannemelijke verklaring kunnen zijn Brie.
Als dit het is, dan hoop ik dat ze het wel uit zal niesen....
Door brie
#999971
Als ze echt zo'n poll in haar neus heeft dan zal ze die er niet zomaar uitniezen...de weerhaakjes staan namelijk zo gericht dat als ze gaan niezen, die haakjes alleen maar dieper in haar slijmvliezen boren, als ze na het niezen diep door haar neus in ademt zal de poll zich steeds dieper en dieper in haar neus boren. Met alle (nare) gevolgen van dien..

Ik ben bang dat het geval er handmatig (door de da?) uitgehaald moet worden

volgens mij heet het verrekte ding ene grashaar ofzo? zal eens ff zoeken
Door Borke
#999987
[quote="brie"]
lizzy heeft het ook al eens gehad:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 839.0.html
[/quote]
Brie je bent geweldig, want aan dit topic heb ik heel veel en toevallig hebben wij ook nog dezelfde DA die Lizzy heeft.
Als ik het verhaal van Lizzy lees dan ga ik het gewoon een weekje aankijken, tenzij ik uitvloeiing uit de neus zie of ze anderszins iets anders laat zien.
Door Sietie
#1000037
kan ook een lichte kennelhoest zijn ....en daar zou ik ook niks aan doen alleen wanneer er geelgroene snot bij komt kijken...maar kan ook met een aantal dagen niesen weer over zijn ...hebben ze hier ook wel eens...
Door Borke
#1000059
[quote="Sietie"]
kan ook een lichte kennelhoest zijn ....en daar zou ik ook niks aan doen alleen wanneer er geelgroene snot bij komt kijken...maar kan ook met een aantal dagen niesen weer over zijn ...hebben ze hier ook wel eens...
[/quote]
Daar dacht ik eerst ook aan, ik weet niet wat daar de incubatietijd van is?
Sofi is 1/7 nog bij de dagopvang geweest bij 8 andere honden en daarvoor samen met Borke op 19/6 een dag in de creche van het pension, hier met 6 andere honden.
Door Sietie
#1000061
[quote="AstridStraver"]
Daar dacht ik eerst ook aan, ik weet niet wat daar de incubatietijd van is?
Sofi is 1/7 nog bij de dagopvang geweest bij 8 andere honden en daarvoor samen met Borke op 19/6 een dag in de creche van het pension, hier met 6 andere honden.
[/quote]

de incubatietijd is 3 tot 10 dagen...
Door Borke
#1000071
[quote="Sietie"]
de incubatietijd is 3 tot 10 dagen...

[/quote]
Dan zou dat ook nog kunnen, maar ik zie totaal geen uitvloeiing en daar is ze wel gevoelig voor.
Nou ja, ik wacht het gewoon een weekje af en hoop dat het vanzelf overgaat....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door