Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door aalsmeer
#2260554
Jack is vanmorgen onder de rontge geweest voor zijn rug.

Alles zag er verder goed uit.
Alleen aan zijn vervels zaten kleine puntjes.
Het is een begin van spondulose.
Ze wilde me geen zware medicatie geven omdat dat nog in een te vroeg statium zit.
En dat ik het andere middelen ok kan proberen.
Nu moet ik glugosamine geven.
nu was er speciaal voer waar dat in zit.
maar dat ga ik niet geven.
nu waren er ook pilletjes.
van Fortiflex Advanced formula????
Virbac.
dan zou ik een maand lang die tabletten moeten geven,en dan 2 maanden niet maar dan werkt dat nog.
Maar kent iemand dit???

Of raden jullie wat anders aan???

gewoon voor de glugosamine gaan???
Door Lizzy
#2261756
Je kunt ook gewoon een goed glucosamine preparaat geven dat mensen normaal nemen. Je geeft daar ongeveer de halve dosis van. Ik zou trouwens ook visolie gaan geven. Voor de omega 3 vetzuren. En verder ben ik bang dat er weinig dingen zijn die je kunt doen om spondylose tegen te gaan.... Ja, de normale dingen, het beste eten (zelf samengestelde rauwe/verse voeding), genoeg beweging, achter balletjes aanrennen is een soort van ontzettende no-no, niet te dik laten worden. En verder hopen dat je hond er nooit last van krijgt. Want weet je, er zijn zat honden met spondylose die daar niet of nauwelijks last van hebben. En natuurlijk ook honden die er wel last van hebben.... Puur Spondy is een goed middel mocht Jack last krijgen.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2261764
Ik heb een border collie met spondylose, een werkhond nog wel, die traint gewoon nog en loopt zelfs wedstrijden.
Die ziet er op de foto slecht uit, maar loopt goed.
Krijgt idd voedingssupplementen voor mensen erbij, glucosamine, visolie en celadrinn, uiteraard vers voer.
Oppassen met wat we doen in de training, opletten op zijn conditie en gewicht.
Als je ze hier samen buiten ziet spelen wed ik dat er niemand de hond met spondylose er uithaalt  ;)
Door aalsmeer
#2262469
hey,

Ja stel zelf samen idd ;)
en weet dat je der weinig aan kan doen om het tegen te gaan :-[
Ben al gestopt met me behendigheid een paar jaar trug.
En ballen gooi ik niet eens meer.
Loop dan wel in het bos.
een uur of ander half.
en dan loopt ie zijn eigen tempo.
en dat gaat prima idd.

Maar je zag op de foto iss al beginsels aan zijn wervels :-[
maar visolie wist ik niet.
hij eet dan wel vis 1 dag in de week.
zalmkop.
maar dat zal dus te weinig zijn??
En wat voor visolie moet k dan hebben??
zijn er kapsules?? pillen?? of vloeibaar??
En welk merk?

En die glugosamine zijn dat tabletten of is dat ook vloeibaar??
Dan ga ik dat van de week ff halen.
iniedergeval bedankt voor de info ;)
Door Lizzy
#2262999
Visolie van bijv. Doils (vloeibaar - speciaal voor dieren) of Royal Green (capsules - voor mensen) of Solgar (ook capsules - voor mensen).

Glucosamine is meestal in tabletvorm of poeder. De vloeibare vormen zijn eigenlijk altijd voor mensen, dat is op zich niet erg, maar daar zit vrijwel altijd suiker of zoetstof in en da's niet gezond.
Door aalsmeer
#2263337
Lizzy schreef: Visolie van bijv. Doils (vloeibaar - speciaal voor dieren) of Royal Green (capsules - voor mensen) of Solgar (ook capsules - voor mensen).

Glucosamine is meestal in tabletvorm of poeder. De vloeibare vormen zijn eigenlijk altijd voor mensen, dat is op zich niet erg, maar daar zit vrijwel altijd suiker of zoetstof in en da's niet gezond.
oke supper,
Dank je voor de tip ;)
Dan ga ik van de week ff der achter aan .
dan ga ik voor de poeder vorm.
kan je het ook geven aan gezonde honden??
of is dit echt overbodig??
Door Nathascha
#2263346
Mijn Luca heeft al Spondylose sinds hij 1,5 jaar is. Hij is nu 8 jaar.

Ik gaf hem eerst brok. Daar gaf ik glucosemine bij. En ook zalm olie en zeewier. Zou allemaal goed zijn. Dus deed ik dat maar.

toen ik over ging naar KVV had ik in die tijd toevallig geen glucosemine tabletten meer, en vergat het telkens te kopen :-[ :-X Maar omdat hij het eigelijk gewoon goed bleef doen met KVV en zalmolie, heb ik dit gewoon volgehouden.
Heb wel een winterjas voor hem genaaid. Een paar jeaar geleden kon je die nog niet kopen voor grote honden, dus maar zelf gemaakt. Word het kouder dan 12 graden. Dan krijgt hij een jas aan.

Nu sinds een jaar BARF ik. Vorig jaar ging het ( kreeg KVV) voor het eerst niet goed met hem. Sinds vorige winter krijgt hij 'snachts een pyama aan ( fleece deken voor honden) En ben overgestapt op BARF. Hab toen ook een foto weer laten maken en de 2 foto's naast elkaar laten leggen. De spondylose in nauwelijks gegroeit. Luca heeft dus geluk. Nu krijgt hij BARF. En terwijl ik vorig jaar nog dacht dat hij deze winter niet zou halen, is hij deze winter beter in zijn doen als vorig jaar.

Warm houden buiten. En warm houden als je kachel lager gaat binnen. En Zalmolie ( ik heb de zalm olie van 'de Dierendrogist' ) doet al heel veel. Op BARF is duidelijk nog een verbetering te zien geweest bij Luca. Succes met jou hond.
Door hamada
#2263580
Onze Ramses had ook spondilose. Met kvv, zalmoliecapsules en cortaflx merkten we wel een verbetering qua pijnklachten en stijfheid. Verder hebben we een paar hondentrapjes gekocht zodat hij gemakkelijk op zijn stoel en op de bank kon komen : 8) Echt een ideale aanschaf, maar dat natuurlijk voor een wel heel verwende hond ::) Uiteindelijk waren wel zijn wervels helemaal aan elkaar gegroeid. Dat bleek niet tegen te houden.
Door aalsmeer
#2271240
oke ik kom net bij de tuinen vandaan.
Uiteraard zonder glugosamine hahahaha. en visolie ook niet.
Visolie hadden ze idd in capsules met omega 3.
die rade die mevrouw aan.
Maar ze hadden ook de omega 3-6-9.
lijkt mij meer completer?
Dus dacht voor ik het aanschaf........ :D
raadpleeg ik toch weer ff hier. ;D

Ik denk dat ik die visolie laat zitten.
hij eet in de week 1 dag vis.
of is dit toch tekort??

En die glugosamine.
die hadden ze in tablet vorm.
Maar ook specefiek voor dieren.
Glugosamine chondroïtine complex voor dieren (eigenmerk de tuinen)
Is dat wat???
Door Nathascha
#2271376
Luca krijgt hier ook 1 keer in de week vis. Gewoon als maaltijd. Maar daarbij elke dag pure zalmolie.

omega 3 is voldoende.

omega 6 zit vollop in het vlees wat je geeft. En omega 9 kan een hond niks mee. Dus om juist ontstekingsremmende werking te gaan geven aan je hond moet je de dosis van omega 3 opschroeven. En dat dus elke dag extra geven. omega 6 krijgt hij al genoeg  ;)
Door aalsmeer
#2271648
Nathascha schreef: Luca krijgt hier ook 1 keer in de week vis. Gewoon als maaltijd. Maar daarbij elke dag pure zalmolie.

omega 3 is voldoende.

omega 6 zit vollop in het vlees wat je geeft. En omega 9 kan een hond niks mee. Dus om juist ontstekingsremmende werking te gaan geven aan je hond moet je de dosis van omega 3 opschroeven. En dat dus elke dag extra geven. omega 6 krijgt hij al genoeg ;)
oke dank je ;)
maar moet ik dan voor de visolie gaan of de zalm olie??
anders geef ik idd elke dag de visolie omega 3 erbij idd.
Ontstekingen heeft ie dannog niet omdat het echt heeeeeeel erg in het begin is.
je ziet op de foto ook nog niet echt weerhaken zeg maar.
alleen een puntje aan zijn verwels ;)
En als je een hond hebt die niets mankeerd zeg maar........
die al 8 word.
Is het dan verstandig die visolie en glugosamine ook te geven???
of zou je dat niet doen???
Doe jij dat bij je andere honden??
of echt pas gaan geven als ze last krijgen???
Door Nathascha
#2271666
Ik geef dit alleen als toevoegin bij Luca omdat hij ook spondylose heeft. Spondylose is een ontstekingsvorm, dus jou hond heeft hoe klein ook, ook last van die ontsteking ( om het ff simpel te zeggen  ;) ) Dus ontstekingsremmende middel als omega 3 geven is helemaal ok. Ik geef pure zalmolie. Maar pure visolie voldoet ook prima. Kijk wel even of die 100% visolie is. En niet een mengsel van toevoegingen.

Glucosemine kan je erbij geven. Ik geef dat zelf niet. Wel een hele tijd gedaan. Maar luca heeft veel meer baat bij, dat ik hem warm hou. Zodra hij kou op zijn rug krijgt, word hij stijf in zijn rug en staat hij moeilijker op. Glucosemine hielp daar niet voor. Maar een lekkere jas voor buiten en een fleecejas voor binnen ( alleen als de CV laag gaat 's nachts) werkte juist wel heel goed bij hem!
Door aalsmeer
#2271950
Nathascha schreef: Ik geef dit alleen als toevoegin bij Luca omdat hij ook spondylose heeft. Spondylose is een ontstekingsvorm, dus jou hond heeft hoe klein ook, ook last van die ontsteking ( om het ff simpel te zeggen ;) ) Dus ontstekingsremmende middel als omega 3 geven is helemaal ok. Ik geef pure zalmolie. Maar pure visolie voldoet ook prima. Kijk wel even of die 100% visolie is. En niet een mengsel van toevoegingen.

Glucosemine kan je erbij geven. Ik geef dat zelf niet. Wel een hele tijd gedaan. Maar luca heeft veel meer baat bij, dat ik hem warm hou. Zodra hij kou op zijn rug krijgt, word hij stijf in zijn rug en staat hij moeilijker op. Glucosemine hielp daar niet voor. Maar een lekkere jas voor buiten en een fleecejas voor binnen ( alleen als de CV laag gaat 's nachts) werkte juist wel heel goed bij hem!
oke,
dan ga ik vanmiddag achter die visolie aan.
of zalmolie ;)
Door Lizzy
#2271994
aalsmeer schreef: oke,
dan ga ik vanmiddag achter die visolie aan.
of zalmolie ;)
Ik prefereer zelf visolie omdat zalmolie vaak van gekweekte zalm komt en dat vind ik toch net even wat minder (dat is minder rijk aan omega 3 vetzuren en het is ernstiger vervuild).
Gebruikersavatar
Door choopy
#2272001
Hier ook een hond (Djilly) met spondylose, wat nu ruim 3 jaar geleden is geconstateerd.
Zij krijgt Puur Natuur Glucosamine (is poeder) en NML Visolie (is omega-3) voor de spondylose.
Omdat bij haar de spondy in de achterhand zit en ik met haar wel moest stoppen met trainen, krijgt zij er ook Puur Natuur Spieropbouw bij.
Zolang je hondje nog lekker actief mee kan lopen, zou ik dat laatste nog niet geven, maar het is wel iets om in de gaten te houden.

Bij Darky is een jaar of 2 geleden spondylose ontdekt, maar bij hem zit het meer naar voren in de rug. Bij hem merk ik dan ook nog geen spierafname. Maar hij is ook nog wel een stuk jonger dan Djilly. Bij Djilly kan het ook deels door ouderdom komen. Darky is nu 8 en Djilly bijna 13.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door