Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door toscak
#2219313
James is met 6 maanden geopereerd aan LPC aan beide poten. Alhoewel het er goed uitzag zijn we nog lang niet waar we moeten zijn.
Hij zal dus vast wat artrose hebben. De operatie is nu 4 maanden geleden.

James kreeg Puur Glucosamine en Doils Joint, maar de afgelopen weken ben ik aan de inkoop geslagen en ik vraag me af of je ook teveel kunt geven? Wat doet dat voor zo'n jonge hond? Wat doet dat met de werking om lange termijn? Ik heb het gevoel dat ik nu zwaar inzet, maar stel je voor dat hij in de toekomst meer nodig heeft... dan heb ik nog weinig ruimte.
Hij krijgt nu Corta RX, Doils Joint en groenlipmossel. De groenlipmossel 2 capsules per dag.

Groenlipmossel krijgt hij sinds twee weken en ik weet niet of het toeval is, maar er is echt een keerpunt. Namelijk meer betere dagen dan slechte dagen. Voorheen hoefde de wind maar tegen zijn ellebogen te waaien en hij was weer onregelmatig/mank  ???. En nu... nu kunnen we de beweging echt flink opvoeren en hij blijft gewoon goed. Eindelijk heb ik het gevoel dat het heus ooit nog wel eens goed komt.

De Corta RX pas vanaf vandaag omdat de Puur op was.

Wat is jullie mening? Misschien op deze jonge leeftijd nog niet zo zwaar inzetten? Of zal dit juist problemen in de toekomst KUNNEN helpen voorkomen?
#2219592
Moeilijk!
Hier geef ik allen glucosamine aan Daan en hij doet het er goed op en je ziet niets meer aan hem.
Als hij weer last zou krijgen dan zou ik nog steeds heel rustig opbouwen met aanvullingen (eventueel mbv een hoistische dierenarts) met de reden die je zelf ook aangeeft, wat als hij tzt meer nodig heeft ... Je ruimte zal dan steeds beperkter worden
Aan de andere kant, wat als je nu met een hoop supplementen zijn pijn/klachten kan verminderen, waarom zou je het dan uitstellen tot "later" ?

Kortom, je hebt geen fluit aan mijn antwoord  ;D
#2219666
Monique77 schreef: Moeilijk!
Hier geef ik allen glucosamine aan Daan en hij doet het er goed op en je ziet niets meer aan hem.
Als hij weer last zou krijgen dan zou ik nog steeds heel rustig opbouwen met aanvullingen (eventueel mbv een hoistische dierenarts) met de reden die je zelf ook aangeeft, wat als hij tzt meer nodig heeft ... Je ruimte zal dan steeds beperkter worden
Aan de andere kant, wat als je nu met een hoop supplementen zijn pijn/klachten kan verminderen, waarom zou je het dan uitstellen tot "later" ?

Kortom, je hebt geen fluit aan mijn antwoord ;D
Nou ok dan, het is je vergeven.... Omdat ik normaal wel wat aan je antwoorden heb ;D :D

Tja, James is er nog niet hoor! Kijk, doet hij het straks helemaal goed zou ik wel wat willen afbouwen. Belangrijkste nu is dat ik hem niet wil overdoseren. Wat ik me ook afvraag... we weten natuurlijk dat ze ergens lichte artrose hebben, zou het kunnen dat hierdoor schade in de toekomst verkleind wordt?
Door BAC
#2230054
Mijn hond is in mei 2011 geholpen aan LPC (Je kent mn verhaal mss nog wel) Ik gaf al gluco van puur natuur, en ben doils skin gaan geven, en later ook groenlipmossel.

In augustus (3 maanden later) deed ze eigenlijk alles weer, we hebben het wel rustig opgebouwd.

In November 2011 kreeg ze van iets een terugval (Nog steeds een raadsel) en ben ik naar Erwin gegaan van Any Animal voor advies, of mn menu wel goed was en mn supplementen.

Ik moest drie maal daags gluco doseren, en drie maal daags de doils skin. Groenlipmossel mocht in aan mn man geven, dat doet niets volgens hem, bovendien zaten dr granen in (De Tuinen versie) dus dat heb ik weggekieperd.
Drie dagen later liep ze weer als een kieviet, als onderhoudsdosering geef ik nog steeds een maal daags Doils Skin, en een maal daags Gluco van Puur natuur, en een vitaminepil van Erwin gekregen.

Geen LPC klantje is helaas hetzelfde, ik besef dat ik mij tot de gelukkigen mag prijzen, maar de angst ligt altijd om de hoek te wachten.
Zolang je hond nog mank loopt is het nog niet goed en zou ik zelf advies van een arts vragen die dr echt verstand van heeft.
#2230057
toscak schreef: James is met 6 maanden geopereerd aan LPC aan beide poten. Alhoewel het er goed uitzag zijn we nog lang niet waar we moeten zijn.
Hij zal dus vast wat artrose hebben. De operatie is nu 4 maanden geleden.

James kreeg Puur Glucosamine en Doils Joint, maar de afgelopen weken ben ik aan de inkoop geslagen en ik vraag me af of je ook teveel kunt geven? Wat doet dat voor zo'n jonge hond? Wat doet dat met de werking om lange termijn? Ik heb het gevoel dat ik nu zwaar inzet, maar stel je voor dat hij in de toekomst meer nodig heeft... dan heb ik nog weinig ruimte.
Hij krijgt nu Corta RX, Doils Joint en groenlipmossel. De groenlipmossel 2 capsules per dag.

Groenlipmossel krijgt hij sinds twee weken en ik weet niet of het toeval is, maar er is echt een keerpunt. Namelijk meer betere dagen dan slechte dagen. Voorheen hoefde de wind maar tegen zijn ellebogen te waaien en hij was weer onregelmatig/mank ???. En nu... nu kunnen we de beweging echt flink opvoeren en hij blijft gewoon goed. Eindelijk heb ik het gevoel dat het heus ooit nog wel eens goed komt.

De Corta RX pas vanaf vandaag omdat de Puur op was.

Wat is jullie mening? Misschien op deze jonge leeftijd nog niet zo zwaar inzetten? Of zal dit juist problemen in de toekomst KUNNEN helpen voorkomen?
Sorry, niet eerder gezien.
In mijn ogen kun je gerust zwaar inzetten. En je geeft in mijn ogen niks dat elkaar tegenwerkt. En mogelijk komt er een dag dat je simpelweg op de pijnstillers moet..... Het probleem is, als je nu niet genoeg doet, heeft je hond misschien levenslang problemen en dat schiet ook niet op. Dus ik zou leven bij wat het nu is en niet bij de toekomst en m'n hond zoveel mogelijk pijnvrij willen hebben op het moment.
#2238601
Dank nog voor jullie antwoorden!

Ik was nog bij de lezing van Erwin Geijtenbeek en die zei eigenlijk hetzelfde als wat jullie nu zeggen. Hij heeft het nu nodig, dus nu moet je het geven etc.

Gelukkig, want ik wil geen dingen doen waar ik later spijt van krijg.
#2280898
tt-tjes schreef: Of Dierapotheker. Is iets goedkoper.
Chips........heb ik alles net besteld bij Medpets.nl........nou ja, niks aan te doen! :) Het was in elk geval zo gepiept en ik kreeg meteen bericht dat het vandaag wordt verzonden, dat is fijn.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door