Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Borke
#2296815
Hitam schreef: Niet perse, naar keuze van de eigenaar.
Ik ent zelf niet meer voor Weill omdat ik vind dat er te veel vraagtekens zijn bij die enting. Hij werkt slecht en kort, hij heeft veel bijwerkingen en we weten niet of de goede soorten er in zitten. Vergelijkbare entingen worden bij mensen niet meer gebruikt vanwege de bijwerkingen.
Het is in 2008 officieel 10 keer vastgesteld. Zeg dat er 10x zoveel honden het gehad hebben, dat is 100 op de 2 miljoen honden die er rondlopen. Dus niet zoveel. Misschien wel door het enten maar misschien ook niet.
Er zijn ongeveer 30 mensen per jaar die het oplopen en die worden ook niet geënt.

Als een hond gezond is en nooit verkeerd gereageerd heeft op een enting kan het best. Voor mensen die bang zijn voor het risico adviseer ik dan wel te enten.
Bedankt voor je toelichting Tannetje :-*

Dan kies ik voor Sofi, die leishmaniose heeft, liever voor het beperkte gezondheidsrisico van Weil, dan voor het belasten van haar immuun stelsel met enten...
Door dogsunlimited
#2314545
Deze mevrouw zou volgens een forumcontact geen normale nosodes gebruiken, maar een injectering/vaccinatie. Zij schijnt te hebben meegewerkt aan het project bij mensen in Cuba: http://homeopathyresource.wordpress.com ... from-cuba/ en dezelfde 'vaccinatie' ook toe te passen op honden.
Heb getracht op diverse lists hierover meer info te achterhalen, maar niemand is bekend met een nosode injectering of 'vaccinatie'. Persoonlijk zou ik mijn dieren hieraan niet willen wagen. Het is mij veel te vaag, aangezien de normale nosodes worden verspreid over een periode van een week tot aan 6 weken en dan maar een paar druppels of granules. In welke hoeveelheid wordt zo'n injectering ingespoten?
Moet na mijn vakantie nog eens contact opnemen voor meer info, maar ik ben wel benieuwd of iemand hier er bekend mee is.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2333885
Ik ent niet tegen Weil. Maar ben wel voorzichtig met zwemmen. Zolang ik hem uit het water kan houden doe ik het. Omdat ik toch wel wat bang ben. Ik zou wel wat meer over Nosodes willen weten. Het werkt alleen in besmet gebied. Anders heeft het geen nut. Wat als je Nosodes geeft en hij komt niet in besmet water. Is het dan alleen maar voor niks gegeven of zitten er nog meer nadelen aan. Ik ga sowieso eens googlen.
Door Lil
#2333960
pleuntje schreef: Ik ent niet tegen Weil. Maar ben wel voorzichtig met zwemmen. Zolang ik hem uit het water kan houden doe ik het. Omdat ik toch wel wat bang ben. Ik zou wel wat meer over Nosodes willen weten. Het werkt alleen in besmet gebied. Anders heeft het geen nut. Wat als je Nosodes geeft en hij komt niet in besmet water. Is het dan alleen maar voor niks gegeven of zitten er nog meer nadelen aan. Ik ga sowieso eens googlen.
Ik heb altijd begrepen dat het via urine gaat. Dus dan zou de hond nog niet eens hoeven te zwemmen om Weil te krijgen. Dat kan ook via kadavers en urine van dieren die besmet zijn. Maar goed water is inderdaad een hoog risico.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door