Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Hertog
#2177639
Als Hertog met de uitlaat is meegeweest of als hij met ons op het landje flink heeft gespeeld heeft hij na thuiskomst en rustmoment een manke achterpoot. We geven hem dan enkele dagen rust met kleine rondjes wandelen en dan gaat het weer over. Hij heeft hier geen last van als hij mee rent met hartlopen, naast de fiets lopen, zwemmen of flinke (15km) wandelingen. Alleen na hevig spelen.
Ik heb wat rondgezocht op barfplaats en kom Traumeel H tegen. Als ik de sukken goed begrepen heb is dat vooral voor direct na een trauma, wat hier niet het geval is.
En over vsm Arniflor.

Graag krijg ik tips wat in dit geval, bij herhaaldelijke stijfheid of het opspelen van een oude bleseure het best is.
Door Mevroi Kruim
#2178612
Kátur heeft dat met z'n linker voorpoot. Hij heeft ooit een klap tegen zijn schouder gehad van mijn jonge paard en daarbij zijn dingen onherstelbaar beschadigd helaas. Ik ben er inmiddels stad en land mee af geweest, zowel vlak na het ongeluk als in de loop van de jaren, en uiteindelijk was de uitslag 'stuk, geen pijn alleen mechanische beperking, niks meer aan doen behalve een jaarlijkse onderhoudsbeurt bij de osteopaat, en niet over piekeren'. Dus dat doe ik dan maar  ;)

Hij loopt kreupel omdat de zenuwen in die poot het niet meer goed doen en de spieren ge-atrofieerd zijn in de loop van de jaren. Daardoor doet de poot het niet meer optimaal als hij hem overbelast, zoals met woest spelen en rennen en vooral plotselinge bochten draaien. Rechtuit lopen is geen probleem.
Door Lizzy
#2178701
Hertog schreef: Als pup is hij eens met de poot in een jas blijven hangen. Toen is een spier/pees gescheurd denken we er zijn geen foto's gemaakt.
Ik denk toch dat ik de precieze oorzaak zou willen weten. Als het een pees is, zou je bijv. Pees Compositum van de Groene Os kunnen proberen. Maar als het spieren zijn, dan zou bij startpijn Rhus Toxicodendron weer beter op z'n plaats zijn. Misschien niet zo gek om bijv. naar een DA te gaan die ook osteopaat is.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door