Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2158115
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan ik niet vinden wat ik zoek.
Bandit heeft zaterdag 2 chocoladebroodjes gepikt. Gewoon uit mijn boodschappentas gehaald. Gelukkig zat er niet zoveel chocolade in, ze kwamen van de Lidle. Toch naar de da gebeld voor de zekerheid maar die zag geen gevaar in de kleine hoeveelheden die hij binnenhad.
Helaas is het niet de eerste keer dat hij zoiets geflikt heeft. Hoewel dat toch al langer geleden is. Ik heb ook gelezen dat de chocolade zich opstapelt in de lever. Dus bij een volgende keer kan het wel kwaad misschien. Nu is het niet de bedoeling dat hij nog chocolade pikt, maar met een kind in huis ben je daar nooit 100% zeker van.
Kan ik iets gebruiken om zijn lever en de rest te ontgiften? ZOdat ik zeker weet dat alle rotzooi uit zijn lijf gaat?
Door nienk
#2158297
Ik denk niet dat er iets bestaat tegen het opstapelen van de schadelijke stofjes (volgens mij voornamelijk de theobromine).

is Bandit wel eens ziek geweest van het eten van chocola?

ik weet ook niet precies hoe het precies zit met dat opstapelen. ik weet wel dat mijn Reus (die anderhalf jaar terug ernstige 'chocolade vergiftiging' heeft gehad) als hij nu weer chocola eet van een kleiner beetje dan toen waarschijnlijk veel zieker kan worden. maar of een hond die nooit ziek is geweest van chocola, ineens van een klein beetje wel ziek kan worden, omdat dat zegmaar de druppel is die de emmer doet overlopen, weet ik niet zeker. de dierenarts vertelde me toen dat ongeveer 1 op 10 honden zo ziek wordt van chocola als Reus er toen van was.
Door nienk
#2158884
en wat is de grootste hoeveelheid chocola die hij ooit binnen gekregen heeft? (je hoeft je niet te schamen dat ie dat te pakken heeft gekregen hoor, dat Reus zo ziek was had ik een bord paaseitjes op tafel laten staan toen ik zelf weg ging...)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2159155
Oh, een pak cornflakes met chocolade. Die stond op de aanrecht nog helemaal in de verpakking. Hij heeft alles eraf gescheurd. Gelukkig was dit gemengd met wat anders. Dit is al 2-3 jaar geleden gebeurd.
Als hij de kans krijgt dan pikt hij. Dus vaak zijn we er wel allert op, maar het gebeurt weleens dat hij een stukje boterham jat van mijn dochter. Dat is een makkelijk slachtoffer. Dus heel lang in de bench geweest als wij gingen eten, maar de laatste tijd proberen we het weer en tot nu toe gaat het redelijk goed.
Ja, dat ik mijn boodschappen wegzet om even naar de wc te gaan, dan ziet hij zijn kans schoon. Chocoladebroodjes zaten gewoon in een plastick zakje hoor. Hij maakt het heel vakkundig open in een fractie van een seconde.
Verder gaat het de laatste tijd ongelooflijk goed.
Door Ziviaantje
#2166339
Wat zal hij gesmuld hebben ;D Heerlijk zijn die broodjes :D Maar er zit heel weinig chocolade in, dus ik zou me geen zorgen maken. Daarnaast breekt het hondenlichaam zelf de chocolade binnen een dag of 6 af. Hier vind je veel info over chocoladevergiftiging: KLIK, ga dan naar info folders en klik op het icoontje "chocoladevergiftiging".
Door nienk
#2166350
Ziviaantje schreef: Wat zal hij gesmuld hebben ;D Heerlijk zijn die broodjes :D Maar er zit heel weinig chocolade in, dus ik zou me geen zorgen maken. Daarnaast breekt het hondenlichaam zelf de chocolade binnen een dag of 6 af. Hier vind je veel info over chocoladevergiftiging: KLIK, ga dan naar info folders en klik op het icoontje "chocoladevergiftiging".
wat gek dat hier 6 dagen staat, de dierenarts toendertijd dat Reus er bijna aan onder door ging, zei dat het toch echt in het lichaam blijft dus dat er ook langere tijd na de eerste vergiftiging de hond sneller ziek zal worden van een kleinere hoeveelheid chocola...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door