Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door margreet
#2133210
Ik heb als het goed eens iemand iets zien schrijven over Zylkene?
Dit is een voedingssupplement tegen angsten.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Door ashley
#2133476
Ja wij, althans Loesje. Maar bij haar heeft het helemaal geen verandering gegeven. Ze is nog steeds panisch voor vuurwerk en onweer  :-\ We zoeken nog steeds naar een goede oplossing
Door margreet
#2133869
Hitam schreef: Vaak doet het wel iets maar het is alleen niet genoeg. Ik zou het combineren met trainen.
Dat helpt niet meer,hij kan tegen alles we doen jacht en dan zijn de knallen niet van de lucht,allemaal prima, tot het gaat onweren of er vuurwerk is.
De eerste drie jaar van zijn leven was er niets aan de hand en ineens was het raak.
Door SjaakBF
#2133916
Ik heb een vriend die psychiater is laten zoeken in wetenschappelijke artikelen over de werkzame stof en veel meer dan een beschrijving hiervan kon hij destijds niet vinden. Geen studies de het wel of niet werkzaam aantonen. Dit is ongeveer twee jaar geleden. Of hij heeft voor mij zijn huiswerk niet goed gedaan ;D of er is inmiddels wel dergelijk onderzoek beschikbaar maar toen leek de werkzaamheid niet aangetoond (hmm rare zin...).

Ik heb zelf goede ervaringen met L-theanine/Suntheanine. Bij de DA te koop maar ik haal een verpakking van bv Jarrows, veel goedkoper. Mijn MH wordt zo verschrikkelijk waaks door de knallen dat het niet meer leuk is, ook niet voor haar. Ze loopt de hele dag opgefokt met grote ogen door huis. Van vuurpijlen wordt ze pisnijdig als ze ze ziet en zou ze het lieft uit de lucht halen en 'opvreten'. Drie jaar geleden was ze zo opgefokt dat ze een kort lontje kreeg en de andere hond veel sneller en heftiger ging corrigeren. Met L-theanine de twee jaar daarna geen last mee van gehad. Het haalt de scherpe kantjes een beetje ervan af, maakt ze wat ontspannen.
Mijn Boerenfoxje heeft ooit kleine dosering gehad om te zien hoe hij erop reageerde (hij is alleen ongerust met oud en nieuw en op straat bang) en hij werd heerlijk relaxed zonder slapering te zijn.
Voor extreme angst zul je denk ik altijd moeten combineren met training.

Groetjes Nicole
PS Wat je bij de DA koopt is Suntheanine, een gepatenteerde vorm. Die is ook in gezondheidswinkels te koop.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2134011
margreet schreef: Dat helpt niet meer,hij kan tegen alles we doen jacht en dan zijn de knallen niet van de lucht,allemaal prima, tot het gaat onweren of er vuurwerk is.
De eerste drie jaar van zijn leven was er niets aan de hand en ineens was het raak.
Dat is merkwaardig, wat is er anders aan vuurwerk dan aan jacht? Zijn het dan de lichtflitsen? Of de omgeving?
Door margreet
#2134607
Hitam schreef: Dat is merkwaardig, wat is er anders aan vuurwerk dan aan jacht? Zijn het dan de lichtflitsen? Of de omgeving?
Wist ik het maar,weet wel dat hij het liefst in de auto ligt met onweer of in de douche.
Door ashley
#2134680
Misschien komt het door de luchtdruk verschillen. Het kan hier nog hartstikke zonnig zijn en toch kan Loes al zitten te bibberen in de douche  :( Geheid dat het gaat onweren. Ik kan wel trainen op knallen en flitsen en dat doen we ook maar op luchtdruk verschillen kun je zo lastig trainen  ???
Door madeleine
#2152006
Als hij graag in de douche ligt dan kan het temaken hebben met statische elektrisiteit. Omdat hij dan in de douche gaat liggen heeft hij er geen last meer van.

Het boek waar ik dit in gelezen heb moet ik even opzoeken maar dan zou ik er meer over kunnen vertellen.
#2152291
madeleine schreef: Als hij graag in de douche ligt dan kan het temaken hebben met statische elektrisiteit. Omdat hij dan in de douche gaat liggen heeft hij er geen last meer van.

Het boek waar ik dit in gelezen heb moet ik even opzoeken maar dan zou ik er meer over kunnen vertellen.
flodder gaat bij onweer het liefst in de wc liggen...wat voorheen wc/douche was
ben benieuwd naar je uitleg
Door nienk
#2152423
onze vroegere poes deden we met oud&nieuw ook altijd in de badkamer. dat was handig, kon ze niet ontsnappen of dingen stuk/vies maken, maar ze was daar ook het minst bang en onrustig.

ik ben ook benieuwd naar de uitleg!
Door Martine-Tom
#2152445
Mijn katten lagen altijd gewoon in huis, mochten niet naar buiten vanaf 12 uur smiddags oudjaar tot 12 uur nieuwjaarmiddag.
Om middernacht vlogen ze naar boven, onder het bed en rond 1 uur kwamen ze dan weer naar beneden.
Tom heeft er vorig jaar gewoon doorheen geslapen, om middernacht deed ik de gordijnen open om even te kijken, hij blij, dacht dat er wat bijzonders was....de teleurstelling was groot toen we gewoon binnen bleven en er alleen veel herrie en kleuren waren  :biggrin2:
Toen is hij maar alvast op bed gaan liggen, zo boeiend vond hij het dus blijkbaar niet ;D
Hoop dat het dit jaar weer zo gaat!
Door madeleine
#2152459
Ik heb net even in mijn boekenkast gekeken en laat dat boek nou net in de opslag staan.. Ik probeer er volgende week dan heen te gaan om het voor julie op te zoeken. Deze week moet ik wel echt even aan mijn afstuderen werken.
Jullie houden antwoord te goed van mij!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door