Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2126758
kayne moddert al een tijdje met zijn pootjes..
voordat ik hun leerde kennen had kayne al vaak last van zijn achterpootjes..
bij hoge inspanning kreeg hij kramp en stond hij minstens 2 uur te trekken en te stampen met zijn achterpootjes en kon hij niet rustig gaan liggen.
tegenwoordig krijgt hij niet of nauwelijks nog de kans om achter de hazen aan te gaan.. (nauwelijks bedoel ik mee.. soms verrast hij je en issie weg) :P

maar goed..
tegenwoordig lijkt hij meer last te hebben van zijn voorpoten..
als hij gelopen heeft en dan even gaat slapen, dan staat hij flink kreupel op..
je ziet dat hij dan echt pijn heeft in zijn voeten..

we zijn maandag bij de fysio geweest..
kiek was ook bij haar.. en alle d.a's die meneer spreeuw in de afgelopen 6 jaar over kayne zijn pootjes heeft geconsulteerd, zeggen allemaal wat anders.. :-X maar 2 van hen benoemden zijn spieren..
ik zelf zie dat ook.. (voel het bijna)
kayne is echt een 4kant blokje hond..
grote beagle van bijna 22 kg.. écht niet dik.. maar heel erg gespierd en stijf.
hij loopt met zijn achterhand als een jack russell, als je zijn achterpootjes op een bepaalde manier indrukt.. kan hij niet strekken maar gaan gelijk die tenen krom..
volgens de fysio kwam dat duidelijk omdat zijn spieren zo enorm kort en hard zijn.. dat er geen rek meer in zit..
ook zitten in zijn bilspieren allemaal knopen..

kortom.. volgens haar is er niks mis met zijn voorpootjes.. maar loopt hij misschien wel voor 80% op zijn voorpoten.. om zijn achterpoten te ontlasten..
met als gevolg dat nu ook zijn voorpoten overbelast zijn..

advies: masseren (gaan we morgen leren) en spiersupport..
maar kayne en dingetjes ingeven.. :-X vergeet t maar..
en als ik denk aan rustcompositum en hoe verschrikkelijk vies dat is!!!
dat gaat kayne never nooit niet opeten!!!

we wilden dus een klein beetje proberen.. zien of we hem dat door zijn eten naar binnen konden werken..
maar helaas zijn die potten dus al rond de 45 euro en van maarliefst 250 gram!!

weet iemand een alternatief?
spiersupport werd dus aangeraden omdat dat heel rijk is aan de stoffen die kayne nodig heeft om alle afvalstoffen in zijn spieren kwijt te raken.. en nog verdere ondersteuning daarin..
we dachten zelf aan iets homeopatisch in de vorm van een simpel druppeltje wat je bijv. door zijn eten kan doen.. of misschien een granule ofzo??
en/of weet iemand kleinere potjes te koop??
op t moment is 45 euro gewoon een beetje veel geld.. :-[ maar ik kan alleen de 250 gram en de 500 gram vinden.. :-\
Door Lizzy
#2126974
Puur Spieropbouw is 5 euro goedkoper.... :-\ (per 250 gram). Maar misschien kun je NML Health bellen om te vragen of ze een proefverpakking hebben ofzo?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2127010
Hitam schreef: magnesium!
heeft dat hetzelfde breed spectrum werking als die spiersupport??
t klinkt zo simpel.. ;D


@ lizzy
is misschien idd het proberen waard om een proefpakketje aan te vragen!!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2127177
Spiersupport versterkt de spieren. Kayne heeft te harde spieren, die moeten ontspannen.
Spieren hebben calcium nodig om aan te spannen en magnesium om te ontspannen. Als je te gespannen spieren hebt, verbruik je veel magnesium en dan kom je soms te kort en dan kun je ze niet meer goed ontspannen.
Ik denk trouwens dat er in de spiersupport ook magnesium zit, maar je kunt het ook los geven. Als ik het zo hoor dan is dat het belangrijkste wat hij nodig heeft.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2127278
dank je!!

ik heb v.d. pigge (haarlem) aan de telefoon gehad..
NML nam niet op.. ik heb ze een mail gestuurd..
maar door van der pigge werd gezegd dat spiersupport ook de afvalstoffen hielp verwijderen.. en daar heeft kayne er natuurlijk heel veel van.. want hij is grondig (en voorzichtig) gemasseerd en dus zal er veel vrijkomen..
dat is wat mij nu verteld is..
dat hij moet ontspannen is idd ook heel belangrijk.. maar omdat in de support ook magnesium zit en dan nog verdere middelen om die afvalstoffen kwijt te raken.. zijn we toch maar voor de support gegaan..
ik heb nml een mail gestuurd om een kleiner potje te krijgen.. maar de fysio van kayne was best geschrokken van zijn verhardingen.. en het was ook duidelijk dat kayne best veel pijn had.. dus hebben we de knoop maar doorgehakt en het meegenomen..  :-\
als we het er niet in kunnen krijgen kan ik iemand op bp nog gelukkig ermee maken hoop ik..
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2127597
Mevroi Kruim schreef: In welke vorm zou jij magnesium geven? Wat is het best opneembaar?
In de ca/mg complex zit citraat, dat is goed opneembaar. Er zullen best ook meer vormen goed oneembaar zijn, dat heb ik zo snel niet op een rijtje.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#2129638
;D  wat lief!! maar konden jullie dat niet eerder zeggen?  :D
we hebben gister een pot gekocht.. we mengen t met applaws zakjes (hadden we van de dierenwinkel gekregen op dierendag.. )  en hij vindt het lekker!!!
dus vooralsnog gaat t goed!!
maar fijn dat jullie wilden helpen!  :-*
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2130215
spreeuwtje schreef: ;D wat lief!! maar konden jullie dat niet eerder zeggen? :D
we hebben gister een pot gekocht.. we mengen t met applaws zakjes (hadden we van de dierenwinkel gekregen op dierendag.. ) en hij vindt het lekker!!!
dus vooralsnog gaat t goed!!
maar fijn dat jullie wilden helpen! :-*
;D Sorryyyyyyyy :-[ :D
Top dat 't zo werkt! Mocht 't alsnog nodig zijn; geef maar een gil ;)
Door *Yvje*
#2133085
Vrienden van me hebben een hond met spierproblemen en ook reuma,
zij gebruiken nu al een tijd duo elixer voor dieren, binnen een week liepen
beide honden weer normaal en tot op heden hebben ze geen last meer gehad !
De reuma ging niet weg maar als je niet beter zou weten zou je zeggen
dat het een gezonde hond is ! Ik ga het ook geven aan mijn hond denk ik ..
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door