Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door hamada
#2068016
Dit weekend zijn we teruggekomen uit Zweden, en onze cavalier Sam mocht dit jaar ook mee.
Een fantastische vakantie gehad, waarbij ik erg blij was dat ik zilverwater meegenomen had.
Op een avond, na een flinke wandeling begon Sam met zijn kop te schudden, met zijn kop langs de grond te schuren en te smakken. Dit werd steeds erger, en plotseling dacht ik te zien dat zijn ene wang helemaal dik was. Hij heeft een witte snuit, en door het haar heen zag je dat de huid ook helemaal rozerood werd. Even goed gekeken, en toen bleek dat hij onder zijn kin echt knalrood was. De huid was niet kapot, maar zag eruit qua kleur als een schaafwond. En dat binnen een half uur  :o
Mijn inschatting was: allergische reactie van het een of ander (plant, pad, insect???), maar het was al laat op de avond, we zaten op ongeveer 40 km van een stad met dierenarts, waarvan het adres ook (nog) niet hadden.
Ik heb toen zijn snuit, bek en kin met zilverwater gedept, en tot mijn grote opluchting verdween het vurige en slonk de zwelling. En na een 10 minuten leek de jeuk ook weg. :)
Dit effect bleef een uur of 6, om vier uur 's ochtend begon hij weer te smakken en heb ik weer gedept. En daarna is de zwelling en verkleuring weggebleven.
We hebben hem natuurlijk goed in de gaten gehouden en via kennissen de gegevens van de DA gevraagd om evt. wel naar toe te gaan bij verergering van de klachten, maar buiten het feit dat hij alleen de eerste dag nog wat slaperig leek te zijn, heeft hij geen klachten meer gehad.
Achteraf zou het heel goed een reactie op bereklauw geweest kunnen zijn, die stond, zag ik achteraf, vrij ruim bij een van de paadjes waar we gewandeld hadden.

Ik was erg blij met dit effect, maar weet niet of dit een bekende werking van zilverwater is?
Met vakantie gaat in ieder geval in het vervolg standaard zilverwater mee :biggrin2:

Barfplaats wordt gesponsord door