Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Bien
#2054149
nienk schreef: beetje offtopic, maar uit nieuwsgierigheid: waarom zou er bloed moeten worden afgenomen bij deze hond?
ik denk om te kijken/zoeken of een van de organen misschien niet meer functioneert? of minder..
of ... kwenie...

ik zou maar gewoon naar een GOEDE homeopatische dierenarts gaan en aaaallleeesss vertellen en even afwachten wat de reactie is.....
Door nienk
#2054157
Bien schreef: ik denk om te kijken/zoeken of een van de organen misschien niet meer functioneert? of minder..
of ... kwenie...

ik zou maar gewoon naar een GOEDE homeopatische dierenarts gaan en aaaallleeesss vertellen en even afwachten wat de reactie is.....
hmm ja, zou kunnen inderdaad. mijn ervaring met holistisch dierenarts (stefan veenstra, natuurlijk gezonde dieren) is dat het hele bezoek compleet anders verloopt als bij een reguliere DA. veel meer tijd, alles rustig aan, eerst vertellen, Reus rustig snuffelend, uitgebreid de dokter gedag zeggen, dan op tafel, rustig eerst even aaien, etc. ipv van de 'hup op tafel, klieren voelen, bek open, oortjes/oogjes open trekken, thermometer in de kont' gewoonte van de reguliere DA's waar ik geweest ben met hem.
Door sjaan
#2055391
bedankt voor het meedenken, ik heb op de site´s gekeken en de arts die bij tannetje in amsterdam werkt heeft ook een praktijk in denhaag dat ligt dicht bij monster waar wij wonen. we gaan haar morgen bellen voor een afspraak di.of do avond want dan werk ze ook, erg fijn want dan hoeft mijn man geen vrij te nemen.
ik hou jullie op de hoogte.
Door sjaan
#2058448
nienk schreef: Mooi dat je iemand in de buurt hebben gevonden, succes!
we hebben voor volgende week donderdagavond een afspraak gemaakt bij drs Ooms, ze werkt ook sinds kort bij tannetje koning in het praktijk in amsterdam.
ze is nu nog op vakantie, [moet ook gebeuren]kon dus niet eerder.
wordt dus vervolgd
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2058453
Nou dat is toevallig... Ik was net op zoek naar je topic om te kijken of er al nieuws is...

Wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt!
Hoe gaat het nu?
Groetjes,
Ineke
Door sjaan
#2063368
luka en kira schreef: Nou dat is toevallig... Ik was net op zoek naar je topic om te kijken of er al nieuws is...

Wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt!
Hoe gaat het nu?
Groetjes,
Ineke
het is nu dinsdag dus overmorgen hoop ik wat te weten,of in iedergeval een secent opinie, ik vind hem niet best, volgens mijn man neemt hij me in de maling, hij loopt met mijn man goed, met mij smiddags loopt hij haast niet, gaat steeds zitten als hij een straat niet in wil als ik dan zijn gang laat gaan bepaalt hij dus waar/en hoe er gelopen wordt. smorgens loopt hij wel met me mee. hij zakt nog door zijn achterkant soms meer dan anders. ik geef nu om de dag 20mg prednison en 5mg. ik denk dat ik de 5mg moet om zetten naar 10mg, maar ik wacht het denk ik even af tot donderdag.
Door sjaan
#2065309
[quote="luka en kira"]
Hou nog ff vol!
Sterkte met wachten tot donderdag.
Hou ons op de hoogte he?!
we zijn dus geweest, ze nam echt de tijd ervoor we gingen om 19.30uur naar binnen en zaten om 21.00uur in de auto terug naar huis.
ze zei al dat het de volgende keer korter zou duren maar dat we nu een hoop uitleg kregen op ons verhaal.
max liet het allemaal toe, ze heeft hem ook nog wat onderzocht en het zit dus ook in zijn nek, dus waar zit "het" niet kun je beter zeggen.
hij heeft nu 20 naalden gehad en leek er wel wat ontspannen onder, en we hebben 3 potten met voedingssuplementen en olie meegenemen, ook het boekje van tannetje die had ik nog niet.
volgende week gaan we dus weer, ze zei wel dat we na 3x wel wat verandering moeten gaan zien anders heeft het geen zin dus we gaan ervoor.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2065397
En nu maar hopen dat de behandeling en de supplementen goed aanslaan!
Hier wordt voor jullie geduimd!
Fijn dat Max kan ontspannen d.m.v. acupunctuur.
Wat zit er precies in zijn nek? Met andere woorden: weet je wat de diagnose is?
Sterkte en beterschap!
Door Bien
#2065574
He super joh!!!

kop op en doorzetten, sommige dingen kosten nou eenmaal veel tijd en energie (helaas weet ik daar alles van..)

ik hoop dat het aanslaat!!
Door sjaan
#2065675
we zijn hoopvol dus we wachten het geduldig af. ik weet dat het even de tijd kost. wat hij in zijn nek heeft is niet bekend maar hij loopt ook met zijn li-voorpoot mank, meestal starters pijn dus werd er gezegt artrose, nu zei ze dat het ook vanuit zijn nek kan komen en heeft ze zijn nek door bewogen en hij gaf toch pijn aan. de fotos die gemaakt zijn waren, waren v zijn rug en niet v zijn nek jammer genoeg. hij heeft nu puur hernia, doils joint en muscle support gekregen daarbij voorlopig nog zijn prednison blijven geven en hij kreeg al vit B en biergist dus hij heeft zijn eigen medicijn kastje en medicijn schema, maar we gaan ervoor. we hebben er plezier in.
allemaal bedankt v/d belangstelling en het meedenken als er veranderingen op treden goed of slecht ik laat het weten,
groetjes v diana en max
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door