Cholodin bij jeuk? uitslag bloedonderzoek

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Cholodin bij jeuk?

Berichtdoor Barfplaats

claudiaB
5-sterren

Berichtdoor claudiaB » Wo 03 Aug 2011, 21:38

Dieren kunnen onze emoties overnemen soms zonder dat wij het weten.
Soms komen dieren ook met een taak in ons leven maar het kan zijn dat die taak te zwaar is voor ze.
Of spelen er emoties zoals jalousie een rol.
In een mens/dier opstelling word vaak duidelijk waar de schoen wringt en kan je het dier van zijn zware last bevrijden.
Vraag mij niet hoe het werkt maar ik heb een mens/dier opstelling meegemaakt op De Zomerhof en ik was daar erg van onder de indruk.
Misschien heb je wel van een familieopstelling gehoord dat is hetzelfde maar dan gaat het over familierelaties.
Ik probeer door de opstelling iets meer inzicht te krijgen in Chico en zijn jeuk.

Ellen heeft mij over de streep getrokken en ik ga toch het hypoallergene dieet van Royal konijn geven.
Gewoon om een eiwitallergie ook uit te sluiten.
El budha
5-sterren

Berichtdoor El budha » Wo 03 Aug 2011, 21:46

claudiaB schreef:Dieren kunnen onze emoties overnemen soms zonder dat wij het weten.
Soms komen dieren ook met een taak in ons leven maar het kan zijn dat die taak te zwaar is voor ze.
Of spelen er emoties zoals jalousie een rol.
In een mens/dier opstelling word vaak duidelijk waar de schoen wringt en kan je het dier van zijn zware last bevrijden.
Vraag mij niet hoe het werkt maar ik heb een mens/dier opstelling meegemaakt op De Zomerhof en ik was daar erg van onder de indruk.
Misschien heb je wel van een familieopstelling gehoord dat is hetzelfde maar dan gaat het over familierelaties.
Ik probeer door de opstelling iets meer inzicht te krijgen in Chico en zijn jeuk.

Ellen heeft mij over de streep getrokken en ik ga toch het hypoallergene dieet van Royal konijn geven.
Gewoon om een eiwitallergie ook uit te sluiten.

Helaas heb ik geen tips voor de jeuk van je hond maar....

Waar kun je meer informatie vinden over de mens/dier opstelling?
Doet mij erg denken aan het boek de celestijnse belofte van James Redfield, alleen dan in dier - mens vorm.
claudiaB
5-sterren

Berichtdoor claudiaB » Wo 03 Aug 2011, 21:56

El budha schreef:Helaas heb ik geen tips voor de jeuk van je hond maar....

Waar kun je meer informatie vinden over de mens/dier opstelling?
Doet mij erg denken aan het boek de celestijnse belofte van James Redfield, alleen dan in dier - mens vorm.

Probeer eens op de site van De Zomerhof te kijken of google eens op familie opstellingen of mens/dier opstellingen.
Behalve dat ik er 1 heb meegemaakt heb ik er ook niet veel kennis van.
claudiaB
5-sterren

Berichtdoor claudiaB » Wo 21 Sep 2011, 16:50

Zoals beloofd een update.

Het hypoallergene dieet heeft geen succes gehad. Ik heb het 7 weken gegeven zonder resultaat.
Dus Chico staat nu (gelukkig) weer op het vlees.

De opstelling 4 september heeft wel inzicht gebracht.
Chico is erg op mij gesteld en daardoor probeert hij alle tegenslag voor mij te dragen.
Deze taak is uiteraard veels te zwaar voor hem en dat frustreerd en dat geeft jeuk.
We hebben in de opstelling hem van deze taak bevrijd.
Helaas was de jeuk daardoor niet gelijk weg....... Na contact te hebben gehad met Nathalie van de Zomerhof geef ik hem nu rust comp. (het is een stress jeuker) en volgens de Jan Fennelmethode hanteer ik nu duidelijker de regels in huis. Daardoor neem ik beter de leiding en kan Chico lekker achterover leunen.
En ik moet zeggen ik ben voorzichtig positief!
Het jeuken is aan het afnemen. Hij is nog niet jeukvrij maar het is al veel minder.

Het gekke is dat Chico een hele rustige hond is voor een jack russel. Hij vertoont nooit hyper gedrag en in huis ligt hij altijd heel relaxt te slapen. En toch is het een stress jeuker! Duidelijk een binnenvetter dus.
Hou jullie verder op de hoogte van de ontwikkelingen.
Lizzy
Moderator

Re: Cholodin bij jeuk? update

Berichtdoor Lizzy » Wo 21 Sep 2011, 18:59

Wat fijn dat het wat beter gaat!!
judith1967
5-sterren

Berichtdoor judith1967 » Wo 21 Sep 2011, 21:22

claudiaB schreef:Zoals beloofd een update.

Het hypoallergene dieet heeft geen succes gehad. Ik heb het 7 weken gegeven zonder resultaat.
Dus Chico staat nu (gelukkig) weer op het vlees.

De opstelling 4 september heeft wel inzicht gebracht.
Chico is erg op mij gesteld en daardoor probeert hij alle tegenslag voor mij te dragen.
Deze taak is uiteraard veels te zwaar voor hem en dat frustreerd en dat geeft jeuk.
We hebben in de opstelling hem van deze taak bevrijd.
Helaas was de jeuk daardoor niet gelijk weg....... Na contact te hebben gehad met Nathalie van de Zomerhof geef ik hem nu rust comp. (het is een stress jeuker) en volgens de Jan Fennelmethode hanteer ik nu duidelijker de regels in huis. Daardoor neem ik beter de leiding en kan Chico lekker achterover leunen.
En ik moet zeggen ik ben voorzichtig positief!
Het jeuken is aan het afnemen. Hij is nog niet jeukvrij maar het is al veel minder.

Het gekke is dat Chico een hele rustige hond is voor een jack russel. Hij vertoont nooit hyper gedrag en in huis ligt hij altijd heel relaxt te slapen. En toch is het een stress jeuker! Duidelijk een binnenvetter dus.
Hou jullie verder op de hoogte van de ontwikkelingen.

Goh wat interessant zeg!
Heb ik nooit geweten.

Ik hoop dat het met Chico vanaf nu beter gaat
plant
3-sterren

Berichtdoor plant » Do 22 Sep 2011, 07:59

Ik geloof ook zeker dat onze dieren soms bij ons komen om te "helpen"

Misschien wil Chico zien dat je de boodschap goed hebt begrepen , voordat er iets verandert.
Volhouden!
Brenda Ooms
1-ster

Berichtdoor Brenda Ooms » Do 27 Okt 2011, 09:15

interessant verhaal om hier te lezen. heel leerzaam., Hoe gaat het nu?
claudiaB
5-sterren

Berichtdoor claudiaB » Do 27 Okt 2011, 09:41

Heel eerlijk gezegd, het gaat niet goed.  :-\
Het jeuken werd alleen maar erger ipv minder. Overleg gehad met een bevriende dierenarts en besloten om opnieuw een allergietest te doen, ditmaal de bloedtest. Deze test heeft afgelopen Zaterdag plaats gevonden. De uitslag komt over ongeveer een week of 2.
Ben ook een dagboekje aan het bijhouden waarin ik alles opschrijf wat hij gegeten heeft, waar hij gewandeld heeft, of hij gezwommen heeft, wat voor weer het is enz. Ik hoop hierdoor een patroon te ontdekken.
En eerlijk gezegd, ik weet het niet meer........
Ik sta voor alle tips open, probeer alles uit, tot nu toe zonder resultaat.......
Veerle-scrappyToo
5-sterren

Berichtdoor Veerle-scrappyToo » Do 27 Okt 2011, 11:44

Goh nog tips...niet meteen.  Ik zou zeggen: zeker doorgaan met het dagboek, dat heeft mij veel geholpen om dingen uit te sluiten.
Is er misschien iets veranderd waardoor hij toch wat meer stress zou kunnen hebben?
En verder de testresultaten afwachten.  Misschien is er echt iets in de omgeving waar hij niet tegen kan en wat hem jeuk-gevoel van onbehagen geeft en waardoor er terug wat meer stress komt...
Een jeukhondje is echt niet makkelijk he.
als de resultaten binnen zijn echt gaan uitpluizen of er nergens niets verwerkt zit in (homeopatische) middeltjes die hij krijgt.
Grasachtigen zijn echt héééél ruim bijvoorbeeld.
claudiaB
5-sterren

Re: Cholodin bij jeuk? uitslag bloedonderzoek

Berichtdoor claudiaB » Ma 31 Okt 2011, 16:49

Ik kreeg net de uitslag doorgebeld van het bloedonderzoek.

Chico is wel degelijk allergisch!

Vooral de mijten waren behoorlijk positief zoals de meelmijt, hooimijt, farinaemijt en de copramijt.
Verder waren de grassen licht verhoogd en de malassezia ook iets.
op advies van de DA ga ik beginnen met het wassen met Malaseb schampoo.
Verder ga ik eens diep nadenken wat ik in de strijd tegen de mijten kan doen, werkt dat niet is desensibilisatie een mogelijkheid.

Willen jullie aub meedenken?
Alle tips zijn welkom!
Irish
5-sterren

Berichtdoor Irish » Ma 31 Okt 2011, 16:53

Hier precies hetzelfde schuitje.
Kaatje is ook allergisch voor de vlooien/mijten groep en de grassen.
Ze krijgt nu Puur Pollen, gaan vaak naar het strand of ik spoel haar huid af in zout water en krijgt Chinese kruiden.
Maar nog steeds niet onder controle hier..
Hyposensibiliseren ga ik niet doen.
claudiaB
5-sterren

Berichtdoor claudiaB » Ma 31 Okt 2011, 17:04

Pffff lastig he.
Ik weet ook niet of ik ga desensibiliseren.
je hoort toch vaak dat het uiteindelijk geen succes is. De moeilijkheid met mijten is dat ze overal zijn  :-\
Ik was al iedere week de kleedjes op 60 graden. Ik heb een gladde vloer die dagelijks gedweild word en echt stoffig is het niet in huis. Ga er nog eens goed over nadenken........
me and my boys
5-sterren

Berichtdoor me and my boys » Ma 31 Okt 2011, 17:16

dat chico ergens allergisch voor was dat was wel duidelijk!
heb ook weleens gehoord dat je ze met iets van pdr in kan smeren.....maar wat dat was..?
verder denk ik eigenlijk, en zeker omdat je zo'n beetje alles al heb gedaan, je haast niet meer onder
de prednison/atopica uit komt :-\, al zou het een onderhoudskuurtje zijn....
Laatst gewijzigd door me and my boys op Ma 31 Okt 2011, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Irish
5-sterren

Berichtdoor Irish » Ma 31 Okt 2011, 17:37

claudiaB schreef:Pffff lastig he.
Ik weet ook niet of ik ga desensibiliseren.
je hoort toch vaak dat het uiteindelijk geen succes is. De moeilijkheid met mijten is dat ze overal zijn :-\
Ik was al iedere week de kleedjes op 60 graden. Ik heb een gladde vloer die dagelijks gedweild word en echt stoffig is het niet in huis. Ga er nog eens goed over nadenken........

Ja, ik word er zo hopeloos van :'(
Je wilt gewoon dat je Woefs lekker in hun vel zitten..
Nou heeft Kaatje gelukkig niet heel de dag jeuk, maar wel net te vaak en te lang.
En haar huid ziet er bij haar poepgat weer slecht uit..
Hoe oud is Chico? Ze zeggen namelijk ook dat hoe ouder de hond, des de minder er kans is dat het sensibiliseren aanslaat.
Met prednison wil ik zo lang mogelijk wachten, dat maakt zo veel kapot...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”