Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door samantjuh
#2026933
Beste mede forum leden
Er besta nu ook zoiets als een natuurlijk vlooienmiddel
dus geen chemiche troep meer op de hond of kat  :biggrin2:
Het is van Beaphar en heet Bio teken en vlooiendruppels
Het werk hetzelfde als alle andere middelen die nog eens veel duurder zijn ook
Dacht mischien wel handig om dit te delen met julie  :biggrin2: :biggrin2:
Door Mevroi Kruim
#2043849
Ik heb dezelfde ervaring met de katten gehad. De honden hadden sowieso weinig vlooien maar de katten zaten vaak onder, en de oudste en de kleinste hadden er echt last van. De oudste was heel erg allergisch, die vrat zich in de zomer totaal kaal vanwege de jeuk, ondanks de wagonladingen anti-vlo die op de hele menagerie gekiept werd. Dus prednison en andere narigheid er in  :-X

De eerste zomer van het hele spul op barf was de jeuk duidelijk minder, de tweede vrijwel weg en de derde niks meer aan 't handje, gewoon een harige Sjors zonder jeuk. Ook zonder de anti-vlo. Er waren duidelijk minder vlooien en hij reageerde er veel minder heftig op.
Door cindy5409
#2044102
Ziviaantje schreef: Echt? En je denk dat het door BARF-en komt? Zou wel mooi zijn, of geef je ook knoflook?
Ik weet niet of het door de barf komt. Maar het viel me wel op dat er nu geen vlooien meer zijn. En ik weet zeker dat ze er niet meer zijn want krijg een giga reactie als z'n kreng me prikt.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2044284
samantjuh schreef: Beste mede forum leden
Er besta nu ook zoiets als een natuurlijk vlooienmiddel
dus geen chemiche troep meer op de hond of kat :biggrin2:
Het is van Beaphar en heet Bio teken en vlooiendruppels
Het werk hetzelfde als alle andere middelen die nog eens veel duurder zijn ook
Dacht mischien wel handig om dit te delen met julie :biggrin2: :biggrin2:
Wat zijn de werkzame stoffen van die druppels?

Wij hebben alweer voor de 2e keer vlooien dit jaar en vorig jaar ook 5 keer vlooien, dus barf heeft voor ons niet zoveel invloed op de aantrekkelijkheid geloof ik. (Daisy krijgt sinds vorige lente vers)
Door Mevroi Kruim
#2045161
Pyrethrum is ook van plantaardige oorsprong. Meestal stoppen ze daar piperonylbutoxide bij om de werking te versterken want van zichzelf doet het niet meer zo heel veel bij de huidige generaties vlooien. Het is nl al heel lang als antivlooi in gebruik en de vlooien passen zich aan.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door