Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door sofia
#1999607
Lara, een stressvolle min. bullterrier van 11 maanden is vrijdag gesteriliseerd. Dit omdat zij hormonaal niet in balans te krijgen was (na 2 maanden weer loops, na een heftige schijnzwangerschap) en door Leida en gedragstherapeuten werd vermoed dat daar ook haar grommen/happen en gespannenheid vandaan zou kunnen komen.  Sinds zij is geopereerd is ze van de rel. Grommen in haar hok, piepend rondjes rennen door de woonkamer (ook 's nachts), in de tuin gaten onder de schutting graven en met haar nekharen overeind elke dichtslaande auto beblaffen. Ook valt ze de andere hond aan dus houden we die nu gescheiden. Als de stress te hoog is hapt ze naar ons en we kunnen haar soms niet benaderen. Ze krijgt chinese kruiden van Leida, maar het is toch nog heftig nu 5 dagen na de operatie. Ik heb net kindival van VSM gehaald, maar hebben jullie nog andere suggesties wat ik kan geven en waar jullie ervaring mee hebben? Ik heb Bach rescue gegeven, maar dat doet meer bij mij dan bij haar. Jullie snappen dat de paasdagen hier niet erg ontspannen zijn verlopen!
Door hannabelgje
#1999631
Ik heb goede ervaringen met rust compositum van groene os. Geeft veel rust, maar ze worden niet slaperig. Het smaakt wel heel vies. Ik heb het gemengd door gemalen vlees.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1999652
An sich heb ik hier gelukkig helemaal geen ervaring mee. Wat een gestoord gedrag zeg. :-\ Ik zou toch bijna denken dat er nog iets van flinke pijn o.i.d meespeelt. Ik zou dan ook met je behandelend arts overleggen, want dit los je met wat rustgevertjes niet op :-\
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1999666
toen ik vince had laten castreren was ie ook helemaal van de leg......
niet agressief oid maar hij was helemaal in de war,en incontinent, vreselijk, heeft echt heel lang geduurd.....
na lang wikken en wegen zijn we er achter gekomen dat het van de narcose kwam...
homeopathie speciaal voor hem, en het was met een goede week over!
hoe heb je haar laten steriliseren, op de gewone manier of laparascopisch
Door sofia
#2000065
Het gedrag lijkt erg gestoord, maar ondertussen zijn we wel wat gewend van haar. Het gestoorde gedrag is ook de reden dat we haar hebben laten steriliseren. In de hoop dat de lieve bull die ze ook is, wat meer de overhand kan krijgen. We hebben vanaf 12 weken met haar al een heel traject gelopen via homeopathie, chiropraxie, chinese kruiden, T-Touch, gedragstherapie, thundershirt nu de sterilisatie. Het is om haar zo min mogelijk te belasten met een laparoscopie gedaan. Maar helaas heeft de stress toch de overhand gekregen en is er geen lieve bull meer te bekennen. Van kindival is ze vandaag wel rustiger geworden, maar inderdaad veel slaperiger. Moet ik toch naar de rust compositum of moet ik het nog even aanzien? Of is er iets anders wat ik kan doen?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door