Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door AussieSue
#1966020
De Sasha's Blend is bijna op en nu wil ik overstapen op een andere glucosemide..maar welke? Er zijn er zoveel dat ik dacht ik vraag om hulp.

Wat denken jullie van PrimeVal Gelatinaat Hond?
Sue heeft dus nog steeds last van haar kniebanden en wordt 19 april geopereerd, ze krijgt een TTO....is het verstandig dan ook nog visolie te geven, deze is nl. op nu...en zo ja...welke?

Roept u maar......
Door Lizzy
#1966154
Primeval is geen glucosamine volgens mij.

Ik zou voor de TTA operatie geen visolie geven. Want visolie verdund het bloed en dat is voor een operatie niet goed. Na de operatie zou ik echter zeker wel visolie geven! Ik vind Doils, Solgar en Royal Green op dit moment erg goed. HEMA heeft echter ook een extra sterke visolie op het moment. En volgens mij is ie best goed. Daar staat op "hooggeconcentreerd met 55%".

Qua glucosamine is het uitproberen. De een zweert bij die van de Tuinen, de volgende bij die van de Groene Os en weer een volgende bij die van de HEMA. Ik heb zelf eigenlijk niet zo'n ervaring ermee, ter voorkoming van artrose.....
Door Esther Q
#1966470
Bij mijn hond werkte de glucosamine van groene os niet overtuigend, maar bij iemand anders wel. Met andere heb ik nog geen ervaring.
Door Lil
#1999792
primeval is gelatinaat... je kunt net zo goed gelatine geven  ;)

glucosamine heb ik ervaring mee en die van de groene os werkte hier ook niet. Veel te laag gedoseerd voor mijn hond. Idem voor voer met glucosamine erin, de dosering is zo laag dat het hier niets uitmaakt.
Door AussieSue
#1999853
Ondertussen heb ik die van De Groene Os Glucosemine complex speciaal. Per halve maatschep (4 gram) bevat het oa. 237 mg glucosemine 480 mg calcium.
Volgens mij wel bevordelijk voor de genezing van een TTO...hoop ik dan maar.
Ze vindt het alleen niet te eten. We doen het door de smeerworst, of op vleeswaren, anders vreet ze haar eten gewoon niet.
Het is een behoorlijke pot, 500 gram...Ze krijgt nu nog de dubbele dosering, 2x een halve maatschep. Als ze hersteld is gaan we terug naar een halve. en als de pot op is stap ik ook over op een ander merk. Eén die ze wel lekker vindt. ik wil haar nl. wel haar verdere leven op de glucosemine tegen de arthrose.
Door 202Spots
#1999964
Glucosamine werkt beter wanneer het samen met Condroitin word gegeven.
Meestal word het verkocht als Glucosamine-Chondroitin.
Door sella
#2000449
Ik gebruik die van het kruidvat, dat is glucosamine, chondroitine en msm(wel even opletten, er zijn 3 soorten bij het kruidvat)
Ik heb hele dure gehad, en deze zijn een stuk betaalbaarder, zit wat pijnstillende werking aan door de msm.
Ik maak nu ook eerst voor Buffel de pot van de da leeg en ga dan weer terug naar die van het kruidvat.

Sterkte met je griet
Door Lil
#2000495
AussieSue schreef: Ondertussen heb ik die van De Groene Os Glucosemine complex speciaal. Per halve maatschep (4 gram) bevat het oa. 237 mg glucosemine 480 mg calcium.
Volgens mij wel bevordelijk voor de genezing van een TTO...hoop ik dan maar.
Ze vindt het alleen niet te eten. We doen het door de smeerworst, of op vleeswaren, anders vreet ze haar eten gewoon niet.
Het is een behoorlijke pot, 500 gram...Ze krijgt nu nog de dubbele dosering, 2x een halve maatschep. Als ze hersteld is gaan we terug naar een halve. en als de pot op is stap ik ook over op een ander merk. Eén die ze wel lekker vindt. ik wil haar nl. wel haar verdere leven op de glucosemine tegen de arthrose.
ik gebruik artrimove voor mensen en durf de dosering bijna niet op te schrijven. 4 tot 5 voudige dekt de lading :-[
Door AussieSue
#2000909
202Spots schreef: Glucosamine werkt beter wanneer het samen met Condroitin word gegeven.
Meestal word het verkocht als Glucosamine-Chondroitin.
In die van de groen os zit dat inderdaad ook.
Door AussieSue
#2000912
Lil schreef: ik gebruik artrimove voor mensen en durf de dosering bijna niet op te schrijven. 4 tot 5 voudige dekt de lading :-[
die gerbuik je voor jezelf of voor je hond?
Door AussieSue
#2000913
sella schreef: Ik gebruik die van het kruidvat, dat is glucosamine, chondroitine en msm(wel even opletten, er zijn 3 soorten bij het kruidvat)
Ik heb hele dure gehad, en deze zijn een stuk betaalbaarder, zit wat pijnstillende werking aan door de msm.
Ik maak nu ook eerst voor Buffel de pot van de da leeg en ga dan weer terug naar die van het kruidvat.

Sterkte met je griet
Goeie tip, als deze op is ga ik zeker kijken voor die...hoe ruikt die trouwens van het Kruidvat? Ik vind groene os echt iets medisch hebben qua geur.
Sashas Blend rook echt vissig en dat at ze zo op vermengd met wat water of voer.

En bedankt voor je pbtje!
Door Lil
#2001083
Atrimove gebruik ik voor mijn hond ;) het is poeder en ik kan dus makkelijk minder geven, maar meestal krijgt hij 1 portie. In het land der medici zijn de meningen verdeeld: tegen mij is gezegd dat je glucosamine en chondriotine NIET naar gewicht omrekent. Veel da's zeggen wel omrekenen. Punt blijft dat ik al 3 jaar die dosering geef met veel succes en zonder bijwerkingen. Lagere doseringen werken helaas niet.
Door sella
#2001233
Ik geef ook op geleide van klachten hoot Lil.
Ik heb heel veel studies gelezen, de 1 zij ja, de ander nee, ik heb mijn gevoel gevolgd en gezien wat het voor Amber al deed. Ik heb ook minder klachten met een hogere dosis.
Ik had een schouder vol artrose, hij is nu redelijk schoon, schijnbaar kan je lijf het toch herstellen, als het door trauma komt ipv reuma. En je neemt glucosamine en chondroitine.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door