Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1961024
Hoi allemaal,

Ik geef op het moment puur arto aan beide honden ivm artrose, voorheen oplossen beetje mineraalwater spuitje onder het lipje en hop klaar ermee...

Met de reu van 60 kilo wordt dit steeds meer een strijd.... brood droog eten ze niet( wordt geadviseerd op het pakje... geen keuze van mij :biggrin2:)

Nu heb ik bedacht dan maar een stukje cake smorgens met de druppels,,,, eten doen ze het graag... ze rennen de keuken al gelijk in na de uitlaatronde.....

Maar kan het kwaad voor de werking?
#1961263
Angelique schreef: Het is niet optimaal, net zoals dat brood, maar als het niet anders is, dan moet het maar zo. :)
weet dat het niet optimaal is idd, maar weet gewoon ff niks anders te verzinnen dan dit! :biggrin2: tis toch wat boerencake voor de honden.... ::)

En mijn man krijgt een maria kaakje 8)
#1961322
ik geef reus veel van zijn druppels met een ieniemienie beetje honing, vind ie super lekker, en likt het zo op. beetje vleesnat werkt alleen bij de druppels die niet erg vies zijn. de honing vind reus enorm lekker, doe nu steeds minder honing, als hij nu de lepel zit begint ie zn lippen al af te likken, dus denk dat hij het straks zonder honing op likt. kleine pavlov van me.

het gaat erom dat de druppels deels door het schone mondslijmvlies opgenomen worden volgens mij, dus mij lijkt oplikken effectiever dan hapslikweg op een stukje cake.
#1961430
essie74 schreef: weet dat het niet optimaal is idd, maar weet gewoon ff niks anders te verzinnen dan dit! :biggrin2: tis toch wat boerencake voor de honden.... ::)

En mijn man krijgt een maria kaakje 8)
Die arme man van jou :biggrin2:

Je kunt idd ook nog honing proberen, of beetje yoghurt of kefir, of wat soep maken (zonder zout) en dan een lepeltje daarvan gebruiken. Ik denk net als nienk dat het meer effectief is als ze het likken dan meteen doorslikken.
#1961712
In veel homeopatische druppels zit wel een beetje alcohol, dit vinden veel dieren vies.

Ik kreeg ooit eens de tip van een da om die druppels met iets te mengen en dan minimaal een kwartiertje te laten staan opdat de alcohol wat vervliegt...
Bij mijn ouwe kater werkte dit erg goed (en katten schijnen moeilijker hiermee te zijn dan honden)
#1961898
Limpy´s aai-assistente schreef: In veel homeopatische druppels zit wel een beetje alcohol, dit vinden veel dieren vies.

Ik kreeg ooit eens de tip van een da om die druppels met iets te mengen en dan minimaal een kwartiertje te laten staan opdat de alcohol wat vervliegt...
Bij mijn ouwe kater werkte dit erg goed (en katten schijnen moeilijker hiermee te zijn dan honden)
normaliter deed ik hetin wat mineraalwater oplossen en dan geven met een spuitje... maar het is 2 x daags zo een gevecht met hem... hij is 60 kilo en mijnlijf trekt dat gewoon niet meer dus vandaar dat ik dacht dan maar cake! :biggrin2:
#1961923
Hier ook een die geen droog brood met druppels wil (2x per dag).
Ik smeer aan de onderkant een beetje smeerleverworst/pate, druppels er op en ik zorg dat er ook een beetje smeerworst aan mijn vingers zit.
Dan eet en likt hij alles zo op.
Ook met capsules/pillen doe ik dit (6x per dag).
Even een beetje smeerworst en no problemo. ;D
En met het woord pilletje zit hij gelijk voor het kastje....
#1963365
Limpy´s aai-assistente schreef: In veel homeopatische druppels zit wel een beetje alcohol, dit vinden veel dieren vies.

Ik kreeg ooit eens de tip van een da om die druppels met iets te mengen en dan minimaal een kwartiertje te laten staan opdat de alcohol wat vervliegt...
Bij mijn ouwe kater werkte dit erg goed (en katten schijnen moeilijker hiermee te zijn dan honden)
Zo doe ik het ook. Mengen met een klein beetje water en de alcohol laten verdampen. En dan, omdat ze het anders nog steeds niet willen, twee druppels melk erbij en lekker dat ze het dan vinden :D
Door Lil
#1999796
pike schreef: Zo doe ik het ook. Mengen met een klein beetje water en de alcohol laten verdampen. En dan, omdat ze het anders nog steeds niet willen, twee druppels melk erbij en lekker dat ze het dan vinden :D
volgens mij mag melk niet samen met homeopathie? Hier wordt trouwens in geval van nood ook wel een klein beetje voedsel erbij gegeven. Niet ideaal, maar het moet maar.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door